Vedenkeitin on uskomaton turhake!
Epähygieeninenkin vielä.
Kattilassa vesi kiehuu minuutissa ja kaikki on aina puhdasta.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mittaa virrankulutus.
Kattilassa lämmität ensin sen kattilan ja vasta sitten veden. Vedenkeitin lämmittää vain veden, samoin mikro. Mikrossa osa sähköstä kuitenkin haaskaantuu alustan pyörittämiseen sähkömoottorilla.
Induktioliesi kuluttaa vähemmän sähköä kuin vedenkeitin.
Ja ovat aivan eri hintaluokan laitteita.
Meidän koti ei ole hotelli ja tiedämme siis tarkkaan, ettei sillä keitetä muuta kuin vettä.
Ja koska valmistamme kahvin pressopannulla, vesi siihen kuumennetaan kätevimmin vedenkeittimellä.
Niin on myös leivänpaahdin. Onneksi ei ole kumpaakaan. Kahvinkeittimen läpi tulee kuumaa vettä joka riittää nuudeleihin ja teehen.
Vedenkeitin on ihmiskunnan paras keksintö. Pölynimuri sen sijaan on turha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitähän vielä miksi se on epähygieninen.
Se homehtuu ja levääntyy, jos siihen jää vettä. Ja hotelleissa ihmiset keittävät kalsarinsa vedenkeittimessä. Ap
Koska en oleskele hotelleissa keittelemässä kalsareitani vaan joka päivä teen ruokaa omassa keittiössä, ei useita kertoja päivässä käytetty vedenkeitin pääse levääntymään.
Meillä on pyykkiä varten myös pesukone, jolla voi pestä vaikka kaikki talon kalsarit kerralla, joten siihen hommaan ei tähän mennessä ole koettu fiksuksi saati tarpeelliseksi käyttää keittiön vedenkeitintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitähän vielä miksi se on epähygieninen.
Se homehtuu ja levääntyy, jos siihen jää vettä. Ja hotelleissa ihmiset keittävät kalsarinsa vedenkeittimessä. Ap
Tuo on myytti joka ei ole totta. Hotellihuoneiden lavuaareissa on tulppa. Siinä voi pestä vaatteita. Alusvaatteet eivät kestä kiehuvaa vettä.
Ap:n superbakteerit tarvinnevat järeämpää käsittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Minä keitän deduktioliedellä matalassa ilmanpaineessa. Vesi kiehuu yhdeksässäkympissä eli suorassa kulmassa. Sitten vain vihreää teetä hauduttamaan.
Mä kyl tähän asti kokemistani keittolaitteista arvostan eniten obduktioliettäni sen monikäyttöisyyden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kas tässä meillä on upouusi palstahullu, vedenkeitinhullu. Vai onko hän pöytätietokonehullun reinkarnaatio
Enhän minä ole vedenkeitinhullu. Minähän vastustan vedenkeittimiä. Olen siis kattilahullu. Enkä tiennyt, että yksi aloitus riittää titteliin. Ap.
Todella merkittävistä ansioista saa todella vähin vaivoin tittelin.
No älä sitten hanki sellaista. Itse käytän päivittäin ja ei, en lopeta sen käyttämistä.
Keitän aina hotellissa yöpyessäni kalsarit vedenkeittimellä. Olen luullut, että kaikki toimivat niin. Hotellien pyykinpesu on valtavan kallista.
Vierailija kirjoitti:
Keitän aina hotellissa yöpyessäni kalsarit vedenkeittimellä. Olen luullut, että kaikki toimivat niin. Hotellien pyykinpesu on valtavan kallista.
Otan aina matkalle mukaan ylimääräisen laukun, jossa on likapyykkiä.
On hauska keitellä niitä pöksy kerrallaan hotellissa illat pitkät. Vaikea keksiä mitään hauskempaa puuhaa varsinkaan lomareissuilla.
Vierailija kirjoitti:
Palstalainen ostaisi vaikka pingispallon pumpun jos saisi halvalla.
Oli kyse vedenkeittimestä.
Minä pidin vedenkeitintä joskus maailman turhimpana asiana. Nykyään juon tosi paljon pikakaffia (sokolaatikaputsiino), joten vettä pitää keitellä päivittäin. Olen elellyt pienen ikuisuuden ilman mikroa. Vedenkeitintä en ole ikinä omistanut. Pikakaffin ja satunnaisteen takia varmasti ostan jossain vaiheessa. Minulla on vain paha tapa pihistellä joissain asioissa vuosikausia, kun sitten taas toisiin asioihin törsään ihan surutta XDDDDD. En vain saa aikaiseksi ostaa mikroa ja vedenkeitintä. Kyllähän minulla mikro oli, mutta se oli liian iso. Sen kun myin niin uutta en saanut aikaiseksi hommata XDDDD.
Vierailija kirjoitti:
No ap, älä käytä hotellien vedenkeitintä, mutta mikä estää sinua käyttämästä vedenkeitintä kotona?
En ole ap, mutta mulla on kaapissa kaksi keitintä, mutta ne pitää semmoista meteliä, ettei kukaan saa nukuttua ja aina joku herää ennen muita aamulla. Kahvikeitin ei puhtaan juuri ääntele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ap, älä käytä hotellien vedenkeitintä, mutta mikä estää sinua käyttämästä vedenkeitintä kotona?
En ole ap, mutta mulla on kaapissa kaksi keitintä, mutta ne pitää semmoista meteliä, ettei kukaan saa nukuttua ja aina joku herää ennen muita aamulla. Kahvikeitin ei puhtaan juuri ääntele.
minkä vuosisadan keittimet sulla on vai joku 5e tokmanni-malli? Järkevät vedenkeittimet, jota saa jo vaikka 40e ei hurjaa meteliä pidä. Toki kenenkään ei ole pakko käyttää yhtään mitään laitetta. Toiset käyttää niitä siksi että nopeuttavat/sujuvoittavat omaa arkeaan. Vedenkeitin myös sammuu automaattisesti, tosin kun liesi. Aamukiireessä on omat riskinsä. ja se joka säilyttää vettä vedenkeittimessä keittämisen jälkeen päiväkausia..joo..hupinsa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Meillä on litrainen vedenkeitin ja mikrokin aina mukana tuossa matkailu- pakettiautossa. Otetaan vedenkeitin hotellihuoneeseen niin saa valmistaa teet silloin kun siltä tuntuu. Kotona on tietenkin vedenkeitin lämpötilansäädöllä, on nopea ja taloudellinen. Tiedoksi että bakteerit ym. tuhoutuvat kuudessakymmenessä asteessa. Ei kyllä ole vielä saatu vedenkeitintä homehtumaan eikä mitään muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mittaa virrankulutus.
Kattilassa lämmität ensin sen kattilan ja vasta sitten veden. Vedenkeitin lämmittää vain veden, samoin mikro. Mikrossa osa sähköstä kuitenkin haaskaantuu alustan pyörittämiseen sähkömoottorilla.
Induktioliesi on todella harvoilla. Lisäksi se ei sammu itsekseen, kuten vedenkeitin. Eikä kattilasta saa siististi kaadettua vettä mukeihin, etkä voi asentaa kattilassa olevaan veteen esim. että sammuisi automaattisesti kun asteita vedessö on vaikkapa 80.
Kaasuliesi- tai keitin ei kuluta sähköä ollenkaan ja ovat nopeimpia ja tehokkaimpia. Matkailuautosta nuo löytyy. Mutta kotikäytössä perinteinen sähköliesi on ihan hyvä. Kuten vedenkeitinkin. Sähkönkulutuksella ei näiden kanssa ainakaan meillä ole mitään merkitystä. On vanhat hellat, jääkaapit, pakastimet, pesukoneet ym. ja sähkö maksaa on noin 30- 40 e kuussa.
Mä olen vähän samaa mieltä kuin ap. Vedenkeittimen ja pienessä kattilassa veden lämmittämisen ero on ajallisesti uskomattoman pieni. Vaikka olen aika kiireinen ihminen niin silti muutaman minuutin päivittäinen säästö ei motivoi tarpeeksi täyttämään keittiön rajallista tilaa vedenkeittimellä.
Jos olisi enemmän lääniä kyökissä niin kaipa sitten hankkisi kaikki popkorninpoksauttelijat, sodastreamit ja vedenkeittimet.
Alotus on kusinem trolli.