Vedenkeitin on uskomaton turhake!
Epähygieeninenkin vielä.
Kattilassa vesi kiehuu minuutissa ja kaikki on aina puhdasta.
Kommentit (83)
Vedenkeitin on kätevä myös silloin, kun ei ole hellaa. Kiehuva vesi riittää esim. puuron valmistamiseen, samoin keitettyjen kananmunien jne. Puhutaan vedenkeitinruoanlaitosta. Opin tämän jostain ohjelmasta, jossa käsiteltiin asunnottomuutta ja tilapäismajoitusta yms.
miten se sähköö säästää esim tohon mikroon tai lieteen?
Minä keitän deduktioliedellä matalassa ilmanpaineessa. Vesi kiehuu yhdeksässäkympissä eli suorassa kulmassa. Sitten vain vihreää teetä hauduttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä keitän deduktioliedellä matalassa ilmanpaineessa. Vesi kiehuu yhdeksässäkympissä eli suorassa kulmassa. Sitten vain vihreää teetä hauduttamaan.
Minä en keitä ikinä vettä teetä tehdessäni, minä teen absoluuttisen nollapisteen asteista vettä teelläni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en keitä ikinä vettä teetä tehdessäni, minä teen absoluuttisen nollapisteen asteista vettä teelläni
Teetä voi myös teettää, teetättää tai teetätyttää, säästyy itseltä keittämisen vaiva. Teetätytättäminen ei enää kannata, on jo kylmää, kun päätyy käsiisi.
Kätevä myös jos tekee nuudeleita, kuumakuppia, kuskusia ja teetä ja vaikka kuumia juomia eri tarkoitukseen. Ikinä ei ole mitään levää keittimeen tullut. Voihan siihen kattilaankin jättää veden ja muuta seisomaan jos on semmoinen tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitähän vielä miksi se on epähygieninen.
Se homehtuu ja levääntyy, jos siihen jää vettä. Ja hotelleissa ihmiset keittävät kalsarinsa vedenkeittimessä. Ap
Asutko sä hotellissa jossa muut tulee sun keittimellä peseen kalsareitaan😂 jos et, niin eihän tuo ole mikään peruste. Vedenkeitin on näppärä kotona, säästää sähköä ja aikaa.
John Kerryllä on patentti vedenkeittimeen uudessa englannissa
Tarkistusnumero 474 ota kiinni mandariini
Vierailija kirjoitti:
Vedenkeitin on kätevä myös silloin, kun ei ole hellaa. Kiehuva vesi riittää esim. puuron valmistamiseen, samoin keitettyjen kananmunien jne. Puhutaan vedenkeitinruoanlaitosta. Opin tämän jostain ohjelmasta, jossa käsiteltiin asunnottomuutta ja tilapäismajoitusta yms.
Myös tuttipullon voi lämmittää sellaisella keittimellä, jossa on tarkka lämpötilan valitsin.
Vierailija kirjoitti:
No ap, älä käytä hotellien vedenkeitintä, mutta mikä estää sinua käyttämästä vedenkeitintä kotona?
Se, että kattila on helpompi, nopeampi ja hiljaisempi ja miellyttävämpi ja hygieenisempi. Ap
Ja kas tässä meillä on upouusi palstahullu, vedenkeitinhullu. Vai onko hän pöytätietokonehullun reinkarnaatio
Vierailija kirjoitti:
Ja kas tässä meillä on upouusi palstahullu, vedenkeitinhullu. Vai onko hän pöytätietokonehullun reinkarnaatio
Enhän minä ole vedenkeitinhullu. Minähän vastustan vedenkeittimiä. Olen siis kattilahullu. Enkä tiennyt, että yksi aloitus riittää titteliin. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mittaa virrankulutus.
Kattilassa lämmität ensin sen kattilan ja vasta sitten veden. Vedenkeitin lämmittää vain veden, samoin mikro. Mikrossa osa sähköstä kuitenkin haaskaantuu alustan pyörittämiseen sähkömoottorilla.
Induktioliesi kuluttaa vähemmän sähköä kuin vedenkeitin.
Induktioliesi on todella harvoilla. Lisäksi se ei sammu itsekseen, kuten vedenkeitin. Eikä kattilasta saa siististi kaadettua vettä mukeihin, etkä voi asentaa kattilassa olevaan veteen esim. että sammuisi automaattisesti kun asteita vedessö on vaikkapa 80.
Vettä voi keittää hellalla muussakin kuin kattilassa, kuten vesipannussa. Pieneen keittiöön ei mahdu vedenkeitintä ja sen valmistamiseenkin kuluu jo aikamoinen määrä materiaaleja ja energiaa.
Turhakkeen vastakohta mulle: olen käyttänyt sitä usean kerran päivässä jo pari vuosikymmentä.
Vedenkeitin on turvallisempi dementikolle kun menee pois päältä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se homehtuu ja levääntyy, jos siihen jää vettä. Ja hotelleissa ihmiset keittävät kalsarinsa vedenkeittimessä. Ap
Asutko sä hotellissa jossa muut tulee sun keittimellä peseen kalsareitaan😂 jos et, niin eihän tuo ole mikään peruste. Vedenkeitin on näppärä kotona, säästää sähköä ja aikaa.
miten se sähköö säästää? muutenkun jos kädenlämpimänä joutuu ilman juomaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä sinun "tieto" on peräisin mistä?
Että joku KEITTÄÄ kalsarinsa hotellin (hotellin keittiössä?) vedenkeittimessä.
AP on ääliö
Epäilen että ap on maapallon ainoa ihminen joka keittää kalsarinsa hotellihuoneen vedenkeittimessä.
Itse käytän kattilaa, vedenkeitin on vain kaapissa. Sitäkään en itse ostanut, sain tutulta. Keitän kattilassa kaakaon/teen koko porukalle ja kyllä se parissa minuutissa kiehuu. Jos en halua kiehuvaksi, sammutan ennen sitä. Sillä välin valmistelen ne kaakaojauheet kuppeihin jne. Joo varmaan vie vähän enemmän sähköä, mutta tuottaa myös lämpöä samalla. Ja itse maksan omakotitalossa lämmityksen. Kesällä sitten ei juuri keitellä juomia, kun ei tee mieli juoda kuumaa. Koen vaan sen kattilan pesun helpommaksi kuin keittimen. Koska kyllähän sitäkin pitää joskus pestä.
Taidat olla sama, joka lyttäsi samalla tavalla AirFryerin turhakkeena. Ilmeisesti olet kade, joka asuu sähköttömässä mörskässä eli et voi hommata noita itsellesi arkea helpottamaan.
Tulee melko kalliiksi jos pitää hotelliin asti mennä aina kun haluaa kiehuvaa vettä.