Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä hinnalla olette saaneet määräaikaiset sähkösopparinne?

Vierailija
26.12.2023 |

?

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähkö aina halvin pitkässä juoksussa.

T: Sähkösopimuksia päätoimisesti myyvä

Pörsissähkö on sähköyhtiölle turvallisin ja parastuottoisin pitkässä juoksussa.

T. Matematiikka ja talousasioita osaava.

Määräaikaisilla otetaan voittomarginaali ja taataan positiivinen tulos.

T:erään sähköyhtiön johtaja

Harhaanjohtajan kannattaa lähteä takaisin koulun penkille ja sähköyhtiön kannattaa antaa sulle fudut pikimmiten.

Sähköyhtiömme on ollut tyytyväinen jaettuihin bonuksiin, jotka on saatu määräaikaisen hinnan kovasta katteesta.

T:erään sähköyhtiön johtaja

Vierailija
42/102 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on okt:n kulutus alle 2500 kWh vuodessa, joten määräaikaisenakaan 8,59c ei ole paha.

Ei lämmitystä, ei ilmanvaihtoa, ei lämmintä vettä, ei sähkösaunaa, ei kodinkoneita eikä lamppuja tietokoneista, kännykkälatureista yms puhumattakaan??

Pelkästään sauna  kerran viikossa vie 520kWh/v, kahvinkeitto kerran päivässä 550kWh/v, veden lämmitys n 1000kWh ja  jääkaappi n 500kWh/v

Juu uskotasn että 2500kWh riittää🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähkö on aina halvempi pitkässä juoksussa.

Kunto on huono, joten mulla on vain lyhyitä juoksuja😅

44/102 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

8.9c kwh vuoden soppari. Käytän sähköä eniten silloin kun pörssisähkö on kalleimmillaan. Siksi määris on mulle edullisenpi.

Vierailija
45/102 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on okt:n kulutus alle 2500 kWh vuodessa, joten määräaikaisenakaan 8,59c ei ole paha.

Ei lämmitystä, ei ilmanvaihtoa, ei lämmintä vettä, ei sähkösaunaa, ei kodinkoneita eikä lamppuja tietokoneista, kännykkälatureista yms puhumattakaan??

Pelkästään sauna  kerran viikossa vie 520kWh/v, kahvinkeitto kerran päivässä 550kWh/v, veden lämmitys n 1000kWh ja  jääkaappi n 500kWh/v

Sauna lämpiää puilla, samaten käyttövesi ja talo. Kahvia emme juo.

Vierailija
46/102 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö löytyy näitä hölmöjä, jotka ottavat kiinteähintaisen määräaikaisen sähkösopimuksen? No, jonkunhan se täytyy sähköyhtiöiden johtajien bonukset maksaa.

Niin, itse asiassa pörssisähköläiset ne maksaa tuotantokustannuksiin verrattuna kovimmat katteet sähköyhtiölle silloin, kun hinta on korkealla. Niiden katteidenkin turvin saadaan tasaisia määräaikaisia sellaisille, joita ei kiinnosta rytmittää elämäänsä sähköyhtiön tahdissa.

Valheessa on hyvä elää. Pitkällä aikavälillä Pörssisähkö on aina halvin.

Pörssisähköspede jaksaa jankuttaa ja omassa harhassaan elää =D Parhaat tuotot sähköä tuottaville yhtiöille edelleen maksaa pörssisähköilijä, ellei oikeasti ole verrokkina jokin 30 sentin määräaikainen, jotka toivottavasti jo alkavat olla lopuillaan.

Vierailija
47/102 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 c/kWh. Noin 13 kuukautta sitten. Vielä 11 kuukautta jäljellä. Tulevaisuuden hintoja ei tiedä, joten saattoi olla hyväkin päätös, jos nyt vuoden vaihteen jälkeen nousee pörssisähkön hinta ja on yli euron koko ensi vuoden.

Vierailija
48/102 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määräaikainen 7,75 e/kWh seuraavat kaksi vuotta, sitä ennen 4,45. Ihan sama, kun tässä kämpässä ei sähköä liiemmin kulu. Kulutusvaikutuksella ei ole mitään merkitystä suuntaan tai toiseen enkä siksi rupea esimerkiksi pesemään pyykkiä öisin. Säästäisin ehkä viisi senttiä kuukaudessa.

Sepä se. Kaikilla ei ole mahdollisuuksia pestä astioita ja pyykkiä yöaikaan, tehdä ruokaa öisin jne. Öisin nukutaan ja muulloin eletään pienellä kulutuksella. Okt kulutus alle 2500 kWh/vuosi (kulutus 25.12. mennessä 2260 kWh)

Vierailija
49/102 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juljus kirjoitti:

8.9c kwh vuoden soppari. Käytän sähköä eniten silloin kun pörssisähkö on kalleimmillaan. Siksi määris on mulle edullisenpi.

Oletko analysoinut tämän exceliä vai PowerBI:tä käyttäen?

Vierailija
50/102 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juljus kirjoitti:

No, vaikka olisi päässälaskuna tehnyt, niin jotkut nyt vain osaavat analysoida omaa kulutustaan ja sen mukaan valita itselleen parhaan vaihtoehdon, eikä suin päin ryntää vaikkapa pörssisähkösopimukseen pelkästään sen vuoksi, että joku vauvapalstan tarkkarimatikalla ponnistava pörssisähköspede sanoo sen olevan paras,

51/102 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juljus kirjoitti:

Olen kyllä.

Vierailija
52/102 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juljus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juljus kirjoitti:

Olen kyllä.

Analysoida viimeisen 5 vuoden kulutuksesi ja huomaat, että Pörssisähkö olisi ollut se halvin.

Vierailija
53/102 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö löytyy näitä hölmöjä, jotka ottavat kiinteähintaisen määräaikaisen sähkösopimuksen? No, jonkunhan se täytyy sähköyhtiöiden johtajien bonukset maksaa.

Niin, itse asiassa pörssisähköläiset ne maksaa tuotantokustannuksiin verrattuna kovimmat katteet sähköyhtiölle silloin, kun hinta on korkealla. Niiden katteidenkin turvin saadaan tasaisia määräaikaisia sellaisille, joita ei kiinnosta rytmittää elämäänsä sähköyhtiön tahdissa.

Pörssisähköspede jaksaa jankuttaa ja omassa harhassaan elää =D Parhaat tuotot sähköä tuottaville yhtiöille edelleen maksaa pörssisähköilijä, ellei oikeasti ole verrokkina jokin 30 sentin määräaika

Pörssisähköasiakas maksaa marginaalin. Esim Helenillä 0,38 c/kWH. Luuletko aikuisten oikeasti, että sähköyhtiöt tekee parhaimmat tuottonsa pörssisähköasiakkailla!?

Vierailija
54/102 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sauna lämpiää puilla, samaten käyttövesi ja talo. Kahvia emme juo.

Ilmeisesti myös puuhella, leivinuuni, päreet ja kynttilät. 

Puuhan tietty on ilmaista kaikille

Vierailija
55/102 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

32 c/kWh. Noin 13 kuukautta sitten. Vielä 11 kuukautta jäljellä. Tulevaisuuden hintoja ei tiedä, joten saattoi olla hyväkin päätös, jos nyt vuoden vaihteen jälkeen nousee pörssisähkön hinta ja on yli euron koko ensi vuoden.

Heh, pörssisähköspede taitaa itsekseen jo keskustella, on sen verran fantasian hajuista ajatuksenjuoksua. Jos vielä on oikeasti noin pitkään 32 sentin sopimus, niin se on toki harmillinen sitoumus.

Vierailija
56/102 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähköspede jaksaa jankuttaa ja omassa harhassaan elää =D Parhaat tuotot sähköä tuottaville yhtiöille edelleen maksaa pörssisähköilijä, ell

Pörssisähköasiakas maksaa marginaalin. Esim Helenillä 0,38 c/kWH. Luuletko aikuisten oikeasti, että sähköyhtiöt tekee parhaimmat tuottonsa pörssisähköasiakkailla!?

En ala noi tyhmän urpon kanssa enää enempää kinastelemaan, mutta esimerkkinä, jos sähköä valmistavan yhtiön kustannukset sähköntuotannolle ovat esimerkkksi 2,5 senttiä, ja se saa pörssihintaisesti siitä 15 senttiä, niin kummalta se saa parhaan tuoton? Pörssisähköhintaa maksavalta (15+  vielä se marginaali) vai 7,9 senttiä maksavalta määrikseltä?

Usko nyt pörssisähköurpo, sinä olet täällä se tyhmä ja jankutuksesi ei tyhmyyttäsi miksikään muuta.

57/102 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juljus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juljus kirjoitti:

Olen kyllä.

Analysoida viimeisen 5 vuoden kulutuksesi ja huomaat, että Pörssisähkö olisi ollut se halvin.

Mulla on 18 vuoden otanta mistä analysoida...

Vierailija
58/102 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli jotain 10 c, kestää vielä vuoden. Sitä ennen oli monta vuotta noin 6 c soppari. En jaksa rytmittää elämää pörssisähkön hinnan mukaan ja miettiä milloin voin pestä pyykkiä tai laittaa ruokaa. Sähkölaskuni ovat muutenkin ihan kohtuullisia, noin 30 euroa kuussa sisältäen sähkönsiirron.

Vierailija
59/102 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 c ja risat/ kWh. Kiitti vaan Fortum, ei enää ikinä.

Minulla 26! Ei ikinä Fortum tämän jälkeen. Vielä 3 kk!

Vierailija
60/102 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, meillä riittää 2500 kWh vuodessa. Pieni okt, puulämmitys + ilmalämpöpumppu varalla. Pyykinpesukone on, mutta astiat pestään käsin, lisäksi vedenkeitin ja mikro, mutta tiskivesi lämpenee puuhellalla. Mitään varaajaa meillä ei ole. Puusaunassa vesi lämpenee kiukaan säiliössä. Piharakennuksissa, sauna mukaanlukien, ei ole sähköä.

Lisäksi kaikki kodinkoneet, eli jääkaappi-pakastin, mikro, sähköliesi ja pyykinpesukone uusittiin viime vuonna, se vaikutti sähkölaskuun paljon. Lisäksi hävitettiin kokonaan sähköpatterit. Nyt mennyt kaksi vuotta näin vähällä kulutuksella 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän