Millä hinnalla olette saaneet määräaikaiset sähkösopparinne?
Kommentit (102)
8,9 ja 1,99e/kk. Loppuu alkukesästä.
Vierailija kirjoitti:
Vuosikulutus n 13 000kWh
1,5v pörssisähköä takana.
Talossa pystyy ajastamaan pyykkikoneen ja lämminvesivaraajan halvalle pörssisähkölle. Kaikki muu menee elämisen mukaan.
Lokakuussa 2023 Lumme energian 12kk määräaikainen ja kiinteähintainen sähkösopimus.
8,2snt/kWh + 3,99€/kk
Kiinteähintainen siksi, kun ei jaksa kytätä ja on varaa maksaa tuo 8,2snt/kWh.
Pörssisähkö on pitkässä juoksussa halvin, mutta silti kiinteähintainen.
Pörssisähköspede jankuttaa =D tekeehän se varmaan kovaa tajuta olevansa tyhmä kuin saapas. Mutta kuten jo tuolla aiemmin sanottiin ja helpolla matematiikalla osoitettiin, tyhmyytesi ei tuolla jankutuksella katoa. Ja edelleen muutenkin, suurin osa varmasti osaa itse laskea, mikä on sopivin sopimus itselleen. Pörssisähköspeden horinat eivät kovin vakuuta.
Mulla ollut kummatkin niin tiedän että ajoittain pörssisähkö liian kallista ja hallitsee elämää. Ainakin kolme viikkoa oli hyytävät hinnat ja viikon päästä toistuu sama kun pakkaset paukkuu.
Pelkästään yksi kuukausi kallista niin syö monen kuukauden halvat kuukaudet.
Ihan kaheli toi yksi tyyppi joka jankuttaa pörssisähköstä. Jokainen osaa valita itselleen sopivan sopparin. Meillä nyt määris 9 sentillä ja katkeaa kesän alussa kun muutetaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaheli toi yksi tyyppi joka jankuttaa pörssisähköstä. Jokainen osaa valita itselleen sopivan sopparin. Meillä nyt määris 9 sentillä ja katkeaa kesän alussa kun muutetaan.
9c ?? Ihan jäätävän kallis kun pörssisähköllä on 4,6c/kWh tämä vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol, pörssisähköpelle jaksaa =D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset näköjään tykkää maksaa tuplahintaa kokoajan.
Nyt se kaheli jo keskustelee itsekseen ja komppaa omia juttujaan. Todistetusti tyhmä, mutta ilmeisesti myös kovemman asteen mt-ongelmatkin painavat.
Mulla kulutus n. 18000kW vuodessa josta lämmityskaudella (marraskuu-huhtikuun loppu) menee yli 15000kWh. Itsellä ei ole varaa ottaa pörssisähkön riskiä koska lämitys vie niin paljon ja sitä säköä kuluu just siihen kellonaikaan kun kuluu. Maksan mielummin muutaman kympin ylimääräistä kk-tasolla ympäri vuoden kuin yhden päivän sähköistä pahimillaan 100e kuten marraskuussa olisi parina kylmimpänä päivänä joutunut maksamaan. Itselläni suht edullinen 7,19snt/kWh
Antakaa kun minäkin kerron oman näkemyksen sähkönhinnasta ja kulutuksesta.
Olen ollut 10,5 kk pörssisähkönkäyttäjä ja exelin mukaan on tullut noin 30% edullisemmaksi käyttää tänä aikana pörssihintaista kuin tammikuussa -23 olisi ollut 8,3snt/kWh hintaan tarjolla 24kk määräaikaista. Ja kWh keskihinnaksi on tullut noin 6 snt/kWh sähkölaskuista laskettuna. Minulla on ihan hyvä pörssisähkösopimus, perusmaksu vähän päälle 1€:n /kk ja marginaali 0,32snt/kWh. Kohta vaihtuu kuukausi ja vuosi, sähkölasku valmistuu 4..5 pvä alkavaa kuukautta ja sitten ollaan viisaampia mitä sähköt maksoi vuona 2023 ja toisaalta säästöt sitten jos olisin valinnut 8,3snt/kWh joka silloin oli edullisin tarjous. Vielä en ole vaihtamassa määräaikaiseen ellei tarjous ole luokkaa 6snt/kWh tai edullisempi.
Aika köyhää on porukka jos muutama sentti vaikuttaa sinne tai tänne.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 10,5 kk pörssisähkönkäyttäjä ja exelin mukaan on tullut noin 30% edullisemmaksi käyttää tänä aikana pörssihintaista kuin tammikuussa -23 olisi ollut 8,3snt/kWh hintaan tarjolla 24kk määräaikaista. Ja kWh keskihinnaksi on tullut noin 6 snt/kWh sähkölaskuista laskettuna. Minulla on ihan hyvä pörssisähkösopimus, perusmaksu vähän päälle 1€:n /kk ja marginaali 0,32snt/kWh. Kohta vaihtuu kuukausi ja vuosi, sähkölasku valmistuu 4..5 pvä alkavaa kuukautta ja sitten ollaan viisaampia mitä sähköt maksoi vuona 2023 ja toisaalta säästöt sitten jos olisin valinnut 8,3snt/kWh joka silloin oli edullisin tarjous. Vielä en ole vaihtamassa määräaikaiseen ellei tarjous ole luokkaa 6snt/kWh tai edullisempi.
Juuri näin. Sinulla se on saattanut olla edullisin vaihtoehto, kuitenkaan monella muulla se ei välttämä ole. Tällä palstalla on yksi suht sekaisin oleva pörssisähköpelle (tai spede, kuten jotkut kutsuvat), joka syystä tai toisesta jankuttaa ja toisaa pörssisähköhöpötyksiään sellaisin perusteluin, joilla ei ole tosielämän kanssa mitään tekemistä. Eikä hän selkeästi muutenkaan ymmärrä pörssisähkömarkkina toimintaa tämän oman yksipuolisen hokemansa ulkopuolelta, mutta se on sitten jo toinen asia.
Alle 13snt/kWh ensi kesään asti voimassa oleva sopimus. Mielestäni tuo on aika halpa minun kerrostalon kulutuksella. Maksoin sähköstä enemmän ekosähkölle vuosia sitten. Ekosähkö huijasi vielä sähkönkulutuksella. Heti kun vaihdoin pois ekosähköltä niin minun sähkönkulutus tippui. Näissä taisi olla pientä pyöristystä seuraavaan lukuun.
Soppari 9/24 asti 8 snt kulutusvaikutuksella. Viime vuoden pörssisähkön keskihintaan verrattuna saattaa tulla 200-300 e takkiin, mutta koska sähkölämmitystalo ja sähköä on pakko käyttää vaikka hinta kymmenkertaistuisi, niin maksan tuon mielenrauhasta.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni pörssisähkö, marginaali vain 0,25 senttiä. Maalämpötalous eikä juurikaan "säädettävää" sähkönkulutusta. Kesäisin usein tietenkin halpaa sähkö, mutta eipä ole juuri kulutustakaan. Koko seurantajakson sähkölasku kaikkineen yli 25% kalliimpi kuin aiemmin, vaikka kulutus on alentunut huomattavasti. Periaatteessa jo tämän hetken 7,x sentin kiinteillä pääsisi halvempaan kokonaishintaan.
Eli riippuu hyvin paljon taloudesta, mikä kannattaa. Pörssisähkötouhottajan höpinät kannattaa unohtaa kuten trollien jutut yleensäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähkö on aina halvempi pitkässä juoksussa.
Kunto on huono, joten mulla on vain lyhyitä juoksuja😅
Miten joku voi olla noin tyhmä. Huh huh 🙄
8,3 snt ja 4€ kk-maksu. Elämäni eka sähkösoppri josta ei kk-maksua saanut pois. Lokakuussa alkoi.
Vierailija kirjoitti:
Määräaikaisten selitykset alkaa olla vähissä.
Kannattaako pelata rulettia jossa voittaa 11 kertaa joka 12 kerrasta, ja sekin yksi kerta jolloin häviää häviö on vain muutaman euron? Määräaikasoppaajan mukaan ei. Siinähän järkkyy mielirauha 🤣
Oii, pörssisähköspedellä se alkaa olla höpinät aika säälittäviä. Muista lääkkeet! Jo aiemmin todistettua tyhmyyttäsi ne eivät paranna, mutta tuota turhaa trollaamista saattavat vähentää. Höpinäsi ovat jopa trollille aivan omaa luokkaansa säälittävyydessä.
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähkö on todistetusti halvempi kuin määris.
Ja palstan pörssisähköspede on todistetusti typerämpi kuin saapas.
Vuosikulutus n 13 000kWh
1,5v pörssisähköä takana.
Talossa pystyy ajastamaan pyykkikoneen ja lämminvesivaraajan halvalle pörssisähkölle. Kaikki muu menee elämisen mukaan.
Lokakuussa 2023 Lumme energian 12kk määräaikainen ja kiinteähintainen sähkösopimus.
8,2snt/kWh + 3,99€/kk
Kiinteähintainen siksi, kun ei jaksa kytätä ja on varaa maksaa tuo 8,2snt/kWh.
Pörssisähkö on pitkässä juoksussa halvin, mutta silti kiinteähintainen.