Pankeista on tullut epäluotettavia ja käyttökelvottomia tavallisille ihmisille
Huomenna pitää alkaa selvittää, missä seikkailee miehen tilille laittamani vuokraraha. Tästä pitäisi tiedottaa kyllä tarkemmin, että kun ihmiset siirtelevät toisilleen vaikka tuollaisia 300 euron summia, se on perillä ehkä joskus. Tai sitten ei. Tai ehkä minun on selvitettävä pankille, miksi siirrän mieheni tilille rahaa.
Mitenköhän meidän köyhimpien tavallisten pitäisi elää, että jaksettaisiin kaiken tämän keskellä.
Kommentit (31)
MILLOIN siirsit? Kai tiesit ettei ne rahat pyhinä liiku eri pankkiryhmien välillä.
Vierailija kirjoitti:
MILLOIN siirsit? Kai tiesit ettei ne rahat pyhinä liiku eri pankkiryhmien välillä.
Tiedän. Siirsin 22.12. Eli rahan olisi pitänyt olla miehen tilillä 23.12.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän. Siirsin 22.12. Eli rahan olisi pitänyt olla miehen tilillä 23.12.
Ei siirry viikonloppunakaan. Jos olet myöhään 22. päivä siirtänyt ovat ne aikaisten 27. tilillä.
Tuleeko siitä edes mitään ilmoitusta heti jos raha jää johonkin rahanpesukyttäri-botin haaviin?
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko siitä edes mitään ilmoitusta heti jos raha jää johonkin rahanpesukyttäri-botin haaviin?
TIetenkin tulee.
"arvon konna. olemme valitettavasti pysäyttäneet sinun huumerahasi tarkastusta varten. Prosessia nopeuttaaksesi otathan itse yhteyttä poliisiin":
Mulla kanssa ei tullut Nordealta mitään ilmoitusta tai viestiä, kun yksi päivä opintolainan koron pääomitus loppui ja tililtä vain lähti puolen vuoden korko 500 euroa yllättäen ja veloituksen selitteenä luki vain "nordea lainat". Soitin paniikissa Nordean asiakaspalveluun, kun luulin jo, että joku on ottanut pikavipin nimissäni ja sitä veloitellaan nyt minun tililtäni.
Tuo, että opintolainan korko alkaa menemään suoraveloituksena yksi päivä, olisi pitänyt muistaa 6v sitten tehdystä velkakirjasta. Kavereilta kyselin ja heillä ihan sama kokemus että mitenkään ei pankki myöhemmin muistuttele tästä, että hei, korkosi pääomitus loppuu ensi kuussa, muistathan pitää rahaa tililläsi tätä varten äläkä ihmettele mystistä veloitusta, joka tehdään tililtäsi automaattisesti. Sitten kun varsinaiset lyhennykset sovitaan alkavaksi, tulee maksuista kyllä ilmoitus siihen "erääntyvät maksut" -kenttään, mutta tuo ei näkynyt etukäteen edes siinä. Monikaan ei välttämättä edes pidä 500e summaa käyttötilillä, en minäkään kun säästöt ovat toisessa paikassa. Jollain vähävaraisemmalla varmaan on mennyt tuollaisesta äkkiveloituksesta joulu pilalle.
s-pankki on ainoo joka toimii moitteettomasti.
op, danske ja nordea jo kokeilu.
ja käteishommista syytettiin aina jostain terrorismista
muissa paitsi s-pankissa.
kerran talletat 2000e niin syytetään teroksi..
joopa joo
Eikö nyt samaa voi sanoa kalliista firmoista, jotka nyhtävät perusasioistakin melkoiset rahat, myös pienituloisten tai miltei tulottomien.
Eikö se ollutkaan sun pojan tili mihin siirsit sen 300€
Rahaliikenne on nimenomaan nopeutunut pankkienkin välillä viime vuosina. Aikaisemmin tilisiirroissa saattoi mennä kolmekin päivää. Jos rahoilla on kiire, paras tapa on nostaa rahat itse ja antaa rahat vaikkapa sen puolison käteen.
Tarkennus kommenttiini 12: pankkipäivää. Pankkipäivinä eivät ole pyhäpäivät eikä viikonloput
Vierailija kirjoitti:
Rahaliikenne on nimenomaan nopeutunut pankkienkin välillä viime vuosina. Aikaisemmin tilisiirroissa saattoi mennä kolmekin päivää. Jos rahoilla on kiire, paras tapa on nostaa rahat itse ja antaa rahat vaikkapa sen puolison käteen.
Riippuen kellonajasta rahat nykyään ovat tilillä viimeistään seuraavana aamupäivänä. Pääsääntöisesti saman vuorokauden aikana. Ja tämä on läpi euroopan (sepa-alueen). Ja toimii käytännössäkin, tiedän siitä että siirrän pari kolme kertaa viikossa saksalaisen pankin tilille rahaa ja tyypillisesti ne ovat käytettävissäni samana päivänä.
Viitenumerolliset siirtyy nopeammin kuin viestilliset. Kannattaa käyttää viitenumeroa kun siirtää kaverille.
Samana päivänä ennen 12 maksetut pitää näkyä myös pankkien välillä. Sanon pankin sisällä heti. Pyhät voi aiheuttaa viivästystä.
Eikö to S-pankki ollut joku aika sitten uutisissa siitä että sieltä lähti ihmisten rahoja tileiltä ja selvityspyyntöihin suhtautuminen oli ylimielistä?
Vierailija kirjoitti:
Viitenumerolliset siirtyy nopeammin kuin viestilliset. Kannattaa käyttää viitenumeroa kun siirtää kaverille.
Yksityishenkilöillä on harvoin käytössään viitenumeroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoo jostakin laskustaan viitenumeron ja käyttää sitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen voi tehdä itse viitenumerolaskurilla tai laskea ihan itse. Nykyään meille tekee laskutusohjelma sen, mutta ennen oli itse tehty laskuri joka laski sen. Laittaa vaan jonkun numeron ja viitenumerolaskuri laskee viimeiset numerot.
Viitenumeron pohjana käytetään asiakasnumeroa ja laskunumeroa toisiinsa liitettynä. Asiakasnumeroon lisätään etunollia, mikäli sen pituus on alle 4 numeroa. Lopuksi lasketaan viitenumerolle tarkistenumero kertomalla numerot oikealta vasemmalle painoilla 7, 3, 1, 7, 3, 1... ja tulot lasketaan yhteen.
Tässä olisi jollekin MOT-ohjelmalle todellinen ongelma ratkaistavaksi.