Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erilaiset mieltymyksen joulun vietossa

Vierailija
26.12.2023 |

Lapsena me olemme olleet aina aaton yhdessä sukulaisten kanssa. Minulla oli paljon samanikäisiä serkkuja ja niistä hyvät muistot. Mieheni taas on aina ollut lapsena aaton kotona oman perheen kesken, ei muita sukulaisia. Tänä jouluna hän halusi olla vain meidän perheen kanssa kotona. Lapset kaipasi serkkuja ja minun mielestäni joulusta jäi tylsä fiilis. :( 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestäsi.Hänen näköinen Joulu.Voisiko olla et hän tuntee olonsa ulkopuoliseks sinun puolen suvun kera.

Keskittykää ydinperheeseen.

Vierailija
2/24 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän miestäsi.Hänen näköinen Joulu.Voisiko olla et hän tuntee olonsa ulkopuoliseks sinun puolen suvun kera.

Niin , että AP ja lasten pitäs viettää tylsä joulu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa. Minä olen sellainen kuin miehesi, ja olen tänä vuonna nauttinut rennosta ja tunnelmallisesta joulusta oman perheen kesken. Hankalaa olisi, jos kumppani haluaisi isoja sukujouluja - etenkin, jos se tarkoittaisi sitten aina juuri HÄNEN sukulaistensa kanssa olemista. Omat vanhempani ovat kaltaisia pienten perhejoulujen ystäviä, ja he ovat kuitenkin omassa kodissaan, johon lapseton sisarukseni menee jouluaattona. En todellakaan haluaisi viettää joulujani jonkun toisen suvun kanssa, mutta jos kumppanilla tuollainen perinne olisi, niin kai se sitten olisi jokin kompromissi keksittävä. Todennäköisesti menisi niin, että joka toinen vuosi tehtäisiin minun ja joka toinen vuosi hänen tavallaan, ja sitten kun lapset olisivat isoja, voisimme viettää joulut vaikka erillään, jos hänelle ne sukulaiset ovat joulussa "se juttu" ja itselleni taas nimenomaan se, että saa olla rauhassa kotona.

Vierailija
4/24 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä melkoinen asenneongelma, jos kokee, että kaikki muut joulut kuin isot sukujoulut ovat tylsiä. Olen se, joka äsken kirjoitti, että oma ratkaisuni olisi vuorottelu, eli joka toinen vuosi suvun kanssa ja joka toinen vuosi kotona. Mutta tähän pitäisi tietenkin lisätä se, että kummankin pitää suhtautua silloin toisen perinteiseen sillä lailla arvottavasti, että ei ala lapsille syöttää ideaa "isän tylsästä joulusta" tms. Ja miksi joulu oman perheen kesken olisi tylsä? Koetaanko oma perhe tylsäksi vai eikö perhe osaa viihtyä yhdessä? Jos näin on, on sitä suurempi syy opetella viettämään ihanaa aikaa myös oman perheen kesken! Vaikka sitten joka toinen vuosi jouluisin.

Vierailija
5/24 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen täytyy saada tuntea olevansa kotonaan omassa kodissaan. Eli ei ylimääräisiä vieraita jos toinen ei halua. Toki voitte sopia niin, että joka toinen joulu vietetään niin kuin toinen haluaa ja päin vastoin, se olisi mielestäni reilua.

Vierailija
6/24 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, joka toinen joulu kuten mies haluaa ja joka toinen kuten sinä. Näin tekevät miljoonat muutkin, ympäri maailmaa. No problem. 

Vierailija
7/24 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, joka toinen joulu kuten mies haluaa ja joka toinen kuten sinä. Näin tekevät miljoonat muutkin, ympäri maailmaa. No problem. 

Tätä kokeiltiin joskus, mutta kaatui siihen, kun kaikki eivät tee tätä vuorotellen sun ja mun suku. Esim. kun olisi ollut miehen suvun vuoro, niin miehen sukulaiset olivat saattaneet sopia jotakin muuta. Eli ei toiminut meillä. 

Vierailija
8/24 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siellä sukulaisissa tarvitse koko joulua viettää. Jos sukulaiset ovat koolla aattona, niin sitten silloin sinne. Ja muut joulun päivät voidaan viettää miehen mieleisellä tavalla oman perheen kesken. Näin kaikki saavat mitä haluavat.

Vierailija
9/24 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-ovat-maailman-viisi-addiktoivi…

Viisi addiktoivinta ainetta: Alkoholi ja tupakka/nikotiini samassa sarjassa kovien huumeiden kanssa.

.

https://www.is.fi/terveys/art-2000007700851.html

Alkoholi on hermomyrkky, joka tuhoaa aina aivosoluja.

.

https://www.voice.fi/terveys-ja-hyvinvointi/a-156725

Alkoholi linkittyy vahvemmin syöpään kuin tiesimmekään - uusi tutkimus paljastaa.

Vierailija
10/24 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri Orpo on ollut kovasti huolissaan mielenterveysongelmien suuresta kasvusta ja samaan aikaan vapauttaa alkoholin saatavuutta, vaikka alkoholi on merkittävin taustatekijä mielenterveysongelmien taustalla.

Loogista.

"Lisää alkoholia. Enemmän, vahvempaa ja halvemmalla!"

Petterin lääkkeet kasvavien mielenterveysongelmien ratkaisuun.

Vierailija
11/24 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa alkoholi aiheuttaa yli 4000 mielisairaalahoitoa vaativaa psykoosia joka vuosi, ja joka vuosi noin 6000 ihmistä joutuu sairaseläkkeelle alkoholin aiheuttamien sairauksien johdosta. Lisäksi alkoholi tappaa Suomessa noin kuusi ihmistä päivässä. Alkoholi aiheuttaa myös erektio-ongelmia ja runsaasti alkoholia käyttäville miehille kasvaa rinnat koska alkoholi tuhoaa kivekset eikä miessukuhormonia enää tule riittävästi.

Raskaudenaikaisen alkoholinkäytön johdosta Suomessa syntyy vuosittain yli 600 FAS-lasta, joista monet ovat vakavasti kehitysvammaisia ja vaativat loppuelämän mittaista laitoshoitoa, koska alkoholi on tuhonnut aivot peruuttamattomasti jo ennen syntymää.

Alkoholi on myös osallisena yli 80 prosentissa väkivaltaa, ja alkoholin arvioidaan olevan osallisena noin kymmenessä prosentissa maamme syöpätapauksia. Merkittävin ja kallein isänmaamme tuhoaja. Tuhoaa myös eniten aivoja koska on voimakas solumyrkky.

Vierailija
12/24 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te ette saa aikaan kompromissia, niin sitten vaihtoehtona on viettää joka toinen joulu sinun sukusi kanssa, joka toinen joulu miehen toiveen mukaan teillä kotona. Sopimukseen tietysti kuuluu, että kumpikaan ei ole naama norsunveenä silloin, kun on puolison toivejoulu. Lapset oppivat tykkäämään kummastakin, jos heille ei alleviivata kuinka kamalaa on kun ei ole serkkuja tai kun on niin paljon porukkaa.

Vierailija
13/24 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ensimmäiset vuodet vietettiin joulut miehen mielen mukaan eli sukujoulut.

Minä olin aina stressaantunut, kun miehen sukulaiset olivat kaikesta huolimatta minulle melko outoja, vaikka oltiin tavattukkin usein. 

Nukuttiin takkahuoneessa ja lasten takia tavaroita piti pakata ja purkaa. Toki lapset tykkäs serkkujen kanssa olla.

Yks joulu ehdotin, että minä jään yksin kotiin. Mies oli marttyyri ja puhisi lapsille että kuinka kivaa olisi olla teidän serkkujen kanssa, mutta äiti sitä ja äiti tätä.

Kun joulu oli ohi, lapset sanoi, että olikin kiva joulu olla kotona rauhassa ja mieskin myönsi, että hyvä joulu oikeastaan ja hän ehtii nähdä sukulaisia toistekkin ja lapset serkkuja.

Nykyään vietetään kotijoulut

Vierailija
14/24 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos te ette saa aikaan kompromissia, niin sitten vaihtoehtona on viettää joka toinen joulu sinun sukusi kanssa, joka toinen joulu miehen toiveen mukaan teillä kotona. Sopimukseen tietysti kuuluu, että kumpikaan ei ole naama norsunveenä silloin, kun on puolison toivejoulu. Lapset oppivat tykkäämään kummastakin, jos heille ei alleviivata kuinka kamalaa on kun ei ole serkkuja tai kun on niin paljon porukkaa.

Lapsilla on oikeus tietää ihan itse millaisesta joulusta he nauttivat.

Vierailija
15/24 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tietysti. Se rauhallinen kotijoulukin tuntuu kivalta, kun toinen vanhemmista ei kitise kuinka kamalaa ilman sukua on.

Vierailija
16/24 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kokee puolisonsa ja lapsensa/vanhempansa tylsäksi seuraksi, niin kannattaa vilkaista peiliin.

Aika moni sukujoulu muuttuu jo sillä, että joku pariskunta eroaa ja lapset menevätkin toisen vanhemman luokse jouluksi. Ei ole paikalla serkkuja enää tai mukaan tulee lapsia, joita ei edes tunneta, heidän vanhempansa vain sattuu sinä jouluna seurustelemaan jonkun sukuun kuuluvan kanssa.

Vierailija
17/24 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään niin että minä ja lapsi menemme jo mummolaan etuajassa bussilla ja mies ajelee jouluaatoksi syömään lahjojen kanssa 

Vierailija
18/24 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli lasten kanssa pitää kokeilla joulua sukulaisissa, vuokramökissä Lapissa, kotijoulua, laivajoulua, joulua etelässä jne. ihan siksi, että lapsellä on oikeus tietää, millaisesta joulusta pitää. Jos ei kokeile kaikkia vaihtoehtoja, ei voi tietää.

Vierailija
19/24 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan tuossa sanottiin, että lapset olivat kaivanneet serkkujaan. 

Vierailija
20/24 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varma, että nauttisin aina sukujoulusta. Kun oma lapsi syntyi, silloin usein monet odotti sitä yhteistä joulua. Täytyy sanoa, että kun nyt on vietetty 8 sukujoulua oman perheen ja sisarusten kanssa heidän perheineen, niin todellakin alan kaivata sitä rauhaa myös. Laskin juuri, että näistä 8 joulusta ollaan oltu 7 meillä. Aina sitä isäntä väellä on enemmän tekemistä vaikka kuinka sovittaisi kuka tuo mitäkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän