Olen niin kypsä puolison täysi-ikäiseen lapseen
Yhteistä joulua takana neljä päivää ja en malta odottaa, että saan kotini jälleen itselleni.
Olen maailman suurin introvertti enkä jaksa enää yhtään kuunnella sen näsäviisaita juttuja,
Mun puolestani joulu saa loppua NYT
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliso = mies jonka kanssa ap ei edes asu yhdessä? Eikö oikeampi nimitys olisi miesystävä? Ymmärrän kyllä miksi miesystävä on tullut 18-vuotiaan poikansa kanssa ap:n luo joulunviettoon: ei tarvitse itse tehdä mitään. Mutta ei 18-vuotiaan kanssa ole välttämätöntä koko ajan leikkiä.
Jos olisin vastaavassa tilanteessa, olisin ehdottanut että "puoliso" järjestää joulun omassa kodissaan itselleen ja lapselleen ja kutsuu ap:n sinne jouluksi, jolloin ap voi lähteä kotiin silloin kun huvittaa.
Ihme uhriutumista taas..
Ja kyllä, minullakin on ollut miesystävä (ei "puoliso") jolla on kaikenikäisiä aikuisia lapsia. En ole heitä jouluksi kotiini kutsunut. Riitti kun mies kävi, oli yötä tai ei.
No kyseessä on aviomieheni, joten voinen kutsua häntä puolisokseni.
Ap
<
Kyllä, asun aviomieheni kanssa eri osoitteissa. Siitähän se riemu olisi revennyt jos oltais jotain uusperhekuviota koitettu sovitella :D.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Introvertti ei tarvitse parisuhdetta, yksin on paljon helpompaa. 😄
Eikä varsinkaan pidä hankkia lapsia kun on introvertti. Sitä ja niitä valituksia sitten saa kuulla kun on niin rankkaa ja pitäis saada omaa rauhaa. Ihmettelen suuresti miksi introvertti haluaa riesakseen lapsia.
👍👍👍 erittäin hyvä neuvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Introvertti ei tarvitse parisuhdetta, yksin on paljon helpompaa. 😄
Eikä varsinkaan pidä hankkia lapsia kun on introvertti. Sitä ja niitä valituksia sitten saa kuulla kun on niin rankkaa ja pitäis saada omaa rauhaa. Ihmettelen suuresti miksi introvertti haluaa riesakseen lapsia.
Harva sitä parikymppisenä vielä tajuaa että on introvertti. Itse olen vasta tajunnut sen lähempänä neljääkymppiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Introvertti päätyy parisuhteeseen ja vieläpä ihmisen kanssa, jolla on lapsi/lapsia ja valittaa. Miksi?
Tämä on aina yhtä huvittavaa, kun ihmetellään, että introvertti on parisuhteessa. Yhdessäkin ketjussa oikein alentuvasti taputettiin päähän, että voit kyllä introverttinäkin elää ihan hyvää elämää. Ihan kuin muille elämä olisi aina yhtä juhlaa ja jokaisella ektrovertilla olisi mahtava elämä ja ihmissuhde.
Vertti mikä vertti, mutta tuskin lapsen olemassaolo on selvinnyt morsiolle vasta vihkimisen jälkeen. Näissä tapauksissa muna on jo, ja vasta sitten tulee kana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos he menevät kotiinsa tai lapsi omaan kotiinsa, vai toiselle vanhemmalle. Ei ole pakko pitää siellä vieraita monta päivää tai edes yhtä.
Puolison lapsi on kutsuttu joulua viettämään vanhempansa kotiin. Miksei ap lähde muualle viettämään joulua, jos ei kestä muutamaa päivää?
Ymmärsin kyllä että puoliso asuu ap:n kodissa=)
Sama täällä, tuossa se on maannut viisi päivää ja telkkari huutaa täysillä. Mitään ei voi tehdä, jopa kahvin keitto saa aikaan raivoamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Introvertti päätyy parisuhteeseen ja vieläpä ihmisen kanssa, jolla on lapsi/lapsia ja valittaa. Miksi?
Parisuhde ei ole ongelma. Ollaan molemmat samanlaisia introvertteja ja nautitaan toistemme seurasta. Tuo lapsi ei ole osa meidän parisuhdetta.
ap
miksi ihmeessä tähän viestiin on tullut 78 alapeukkua?
jo on maailma mennyt ihmeelliseksi, jos lapset määritellään osaksi parisuhdetta. Siksikö parisuhteet hajoavat, että niihin otetaan kolmanneksi pyöräksi aikuiset lapset?
Vierailija kirjoitti:
Puoliso = mies jonka kanssa ap ei edes asu yhdessä? Eikö oikeampi nimitys olisi miesystävä? Ymmärrän kyllä miksi miesystävä on tullut 18-vuotiaan poikansa kanssa ap:n luo joulunviettoon: ei tarvitse itse tehdä mitään. Mutta ei 18-vuotiaan kanssa ole välttämätöntä koko ajan leikkiä.
Jos olisin vastaavassa tilanteessa, olisin ehdottanut että "puoliso" järjestää joulun omassa kodissaan itselleen ja lapselleen ja kutsuu ap:n sinne jouluksi, jolloin ap voi lähteä kotiin silloin kun huvittaa.
Ihme uhriutumista taas..
Ja kyllä, minullakin on ollut miesystävä (ei "puoliso") jolla on kaikenikäisiä aikuisia lapsia. En ole heitä jouluksi kotiini kutsunut. Riitti kun mies kävi, oli yötä tai ei.
Aika urautunut ajatus, että aviopuolisoiden pitäisi asua samassa osoitteessa. Kun astuu kuplan ulkopuolelle niin saa huomata, että nykyisin(kin) monet onnelliset aviopuolisot asuvat eri osoitteissa, mutta saattavat viettää enemmän laatuaikaa yhdessä kuin jotkut samassa osoitteessa asuvat.
t. Toinen introvertti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme uhriutumista taas..
Aika urautunut ajatus, että aviopuolisoiden pitäisi asua samassa osoitteessa. Kun astuu kuplan ulkopuolelle niin saa huomata, että nykyisin(kin) monet onnelliset
Ei tietenkään pidä asua saman katon alla. Todennäköisesti liitolla on parempi tulevaisuus, kun kummallakin on omat kodit joissa saa olla omien sääntöjen mukaisesti. Itse en nyt toisella kierroksella mistään hinnasta muuttaisi saman katon alle. Sitoutua kyllä voin ja mennä naimisiinkin. Asuminen yhdessä ei käy.
Ihme nillitystä täällä on käsitteistä. Ap kirjoittaa ihan selvästi, että kyseessä on 18-vuotias lapsi. Ei aikuinen. Täysi-ikäisyys ja aikuisuus eivät ole sama asia.
Eikä hän myöskään toisaalta väitä tätä teiniksi vaikka käyttääkin ilmaisua teinijutut. Minusta hän viittaa tuolla sanalla teinimäiseen käytökseen.
Itse asiaan mulla ei ole muuta sanottavaa kuin kovasti tsemppejä ja toivottavasti sait lapsen jo lähtemään ja pääsit omaan rauhaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme uhriutumista taas..
No kyseessä on aviomieheni, joten voinen kutsua häntä puol
Miksi menitte naimisiin?
Poika lähti ja rauha on laskeutunut ja nautin tästä ihan täysillä!
Naimisiin mentiin raukkauden lisäksi juridisten syiden takia. On niin paljon helpompaa ja järkevämpää olla naimisissa kun on yhteistä omaisuutta. Lisäksi jos jotain sattuisi niin avioliitto luo oikeuksia ja turvaa.
ap
Suurin osa ihmisistä (yli puolet) on ambiverttejä. Siis siellä keskijanalla ekstrovertin ja introvertin välimaastossa. Tämä vain ohiksena, koska juurikaan kukaan palstalla ei näytä asiasta tietävän.
Saa vapaasti alapeukuttaa, jos olo sillä paranee.
Huomioikaa AIKUINEN"lapsi" jolla on ehkä omakin asuntonsa.
No hän on lapsi vielä. Koita vain kestää. Anna hänelle hyvää elämän evästä kun olette yhdessä. Kyllä jaksat jos haluat.asenne muutos monesti auttaa.ei ole miehellesikään hyväksi kun olet MÖRKÖ MAIJA koko ajan.Hänkuitenkin rakastaa lastaan. Hyvää jatkoa!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ongelmat selviävät, kunhan tarjoat jouluna puhdasta ruokaa. Lue pipliaa, tutki viidettä Mooseksen kirjaa. Sieltä löytyy sinulle totuus, joka pelastaa. Sielusi ei ole vielä kadotuksessa.
Näin sanoo Herra:
Nämä ovat ne nelijalkaiset eläimet, joita saatte syödä: raavas, lammas ja vuohi, peura, gaselli, metsäkauris, vuorikauris, musta antilooppi, keihäsantilooppi ja betsoari-vuohi, kaikki ne nelijalkaiset eläimet, joilla on kokonansa halkinaiset, kaksivarpaiset sorkat ja jotka märehtivät; niitä saatte syödä.
Näitä älkää kuitenkaan syökö niistä, jotka märehtivät, ja niistä, joilla on kokonansa halkinaiset sorkat: kamelia, jänistä ja tamaania, jotka kyllä märehtivät, mutta joilla ei ole sorkkia: ne olkoot teille saastaiset; sikaa, jolla kyllä on sorkat, mutta joka ei märehdi: se olkoon teille saastainen. Näiden lihaa älkää syökö, ja niiden raatoihin älkää koskeko.
Näitä te saatte syödä kaikis
Damn! Just kun sain suurella vaivalla tuusattua lepakoilla täytettyä helmipöllöä. Kun olisit kertonut pari päivää aikaisemmin. Arvaa oliko homma pyydystää se hemmetin huuhkain.
Ymmärrän täysin. Mun miehellä 13 -vuotias lapsi, joka oli viikon joulun aikaan. Ei voi mitään, mutta oli kyllä raskasta ja rasittavaa. Tietenkään en näytä sitä...en tiedä, miten jatkossa jaksan...ehkä muutto omaan kämppään...
Tuli ero alkukesästä. Sain olla ihan rauhassa noilta rasittavilta kakaroilta sekä juhannuksen, joulun, että kaikki muutkin päivät siinä välissä. En ole yhtäkään kaivannut.