Raskaus+ykkösolut? Voiko sitä juoda joskus?
Kommentit (8)
raskaana olevan pidä juoda. Tuo ykkösolutkin on kyllä niillä rajoilla, että kannattaako.
raskausaika on hyvä kun voi opetella jättämään saunaoluenkin  kokonaan pois...ei sitte raskauden jälkeenkään tarvi juoda edes saunaolutta.
Ehkä se saunakin olisi hyvä jättää pois....turhaa energian tuhlausta: ei pienen lapsen äiti tai odottava äiti  sellasta nautintoa tarvitse...
Join raskausaikana silloin tällön pullon ykkösolutta. MInusta siinä mielessä "kannatti"  että ihminen on kokonaisuus.  Mutta, mutta, tietysti alkoholi on semmoinen että jos ei pysy siinä yhdessä ykköspullossa, kannattaa unohtaa koko juttu.
Veikkaan että jos vastakkain on joku lisäaineilla kyllästetty litran paketti jäätelöä jota monet raskaana olevat ahmii,  ja no, puoli lasia ykkösolutta, se litran paketti on epäterveellisempi. Mutta aika vähän me , itsekin ylipainoiset, hyväätarkoittavat tädit varoittelemme ylensyömisestä ja siitä aiheutuvista riskeistä äidille ja lapselle.
Muutaman kerran raskausakana join jopa PUOLI LASIA viiniä. Mutten koskaan koko lasia viiniä enkä keskiolutta.
Alkoholi on kavala aina, kun ei kukaan tiedä turvallista rajaa raskauden aikana. Alkoholia ei ole pakko juoda. Ja kyllä minä ylipainoisena (ihan kiva heitto minulle) varoitan toisia ylipainon vaaroista. Itse en vielä raskausaikoina ollut ylipainoinen.
Sellaisia perskännejä ei ole inhimillisesti mahdollista juoda imetysaikana, että siitä erittyisi rintamaitoon yhtä paljon alkoholia kuin ykkösoluesta. Ykkösoluessa on tosiaan jotain 2.5% alkoholia, kun taas jos imettäjä vetäisi esim. niin helvetilliset naamat että olisi 2,5 promillen humalassa (harva ikinä juo niin hirveän paljon!) niin se olisi silti vain kymmenesosa siitäå minkä verran tuosta ykkösoluesta tulee alkoholia sikiön vereen.
Mutta vastaus kysymykseen: kyllä mä uskaltaisin satunnaisesti juoda ykkösolutta raskausaikana, kunhan ei usein eikä paljon.
raskausaika on hyvä kun voi opetella jättämään saunaoluenkin kokonaan pois...ei sitte raskauden jälkeenkään tarvi juoda edes saunaolutta. .
katsokaapa montako E:tä, lisäainekoodia,  niiden kyljessä on ?
Raskausaikana ne on todellakin syytä  vaihtaa rasvattomaan maitoon, raejuustoon, ruisleipään ja porkkananpaloihin.
Emme tiedä, miten kaikki ne E:t vaikuttavat-
Mutta silti, tietysti: ei MYÖSKÄÄÄN alkoholia raskaana oleville
niin mielestäni alkoholiton olut käy yhtä hyvin!
Eihän siitä ykkösoluesta sitä samaa tunnetta kai saa kuitenkaan, kuin esim. keskiolutpullosta... joten miksi sitten pakko ottaa yhtään alkoholia.
Oliko niin, että alle kaksi prosenttia? Etköhän voi yhden ykkösen joskus ottaa, kunhan et jatkuvaan.