Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopettakaa "pitää saada halvalla" ajattelu

Vierailija
25.12.2023 |

Älä käy halpakaupassa. Älä osta halvinta roinaa tai ruokaa. Halpa hinta on aina otettu jostain pois. Käytetty halpatyövoimaa. Poljettu tuottajien katteita.Tingitty laadusta käyttämällä huonompia materiaaleja. Kaupassa palvelu on ala-arvoista eikä välitetä asiakkaista. Kaikkea sellaista negatiivista kun valitset halvan tien. Rupea ostamaan kalliimpaa ja käytä kalliimpia liikkeitä niin huomaat äkkiä olevasi oikealla tiellä. lopetetaan halpuutus ja riisto.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapee ei se vaan käy. Ikämme olemme vertailleet hintoja. Ostamme tarjouksista ja alennusmyyntien aikana.

Ostan paljon käytettyä tavaraa.

Kilpailutamme sähkönmyyjät, liittymien myyjät.

Ostamme dieseliä siitä myyntipisteeltä, missä sitä halvimmalla myydään.

Vierailija
22/45 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuakos se sulle kuuluu mitä minä ostan ja mistä :D En kuitenkaan tilaa Temusta, on mullakin moraali.

Se viimeinen kpl on yleensä edullinen ja senhän mä ostan jos se on hyvä ja tarpeisiini sopiva. ei siinä mitään vikaa ole. Puhelimenkin ostan aina vanhemmasta valikoimasta koska sen saa halvalla ja sen viat ja bugit on jo korjattu. kuluttajia on ns. edelläkävijäostajia ja jälkijättöisiä, mä kuulun näihin jälkijättöisiin, jotka ostaa testatun ja korjatun tuotteen edullisesti eikä säntää pää kolmantena jalkana ostamaan jotain uutta ja sutta. Koskee myös asuntokauppaa. Ostan kämpän josta on kaikki viat korjattu ja tappelut urakoitsijoiden kanssa käyty jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalliimpaan ei ole varaa joten jätän sitten kokonaan ostamatta.

Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.

Nyt pitää tehdä yksi selvä linjaus:

Minä en osta koskaan mitään muuta kuin laadukkaita tuotteita, vaatteita, palveluita eli "kallista" mutta ostan ne aina halvalla eli etsin aina parhaan mahdollisen tarjouksen.

Osaan ennakoida tulossa olevia hankintoja niin etten joudu ostamaan täyteen hintaan vain siksi että tarvitsen sen tässä ja nyt. Vaikka ensi talven vaatteet itselle ja lapsille loppukevään kausialesta -70% hintaan.

Suomessa on valitettavan yleistä että ostetaan vain absoluuttisesti halvimman hinnan mukaan vaikka tällä tavalla saa puhdasta roskaa jonka voi työntää suoraan roskiin.

Vierailija
24/45 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan netissä etsimäni tuotteen selailun aina suodattimella kallein ensin. Ostan niin kalliin, kun vain varaa on. Yleensä paras hinta/laatu suhde löytyy sieltä puolivälin pinnasta.

Vierailija
25/45 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalliimpaan ei ole varaa joten jätän sitten kokonaan ostamatta.

Suomessa ’’halpakin’’ on kalliimpi kuin valtaosassa Eurooppaa normaalihinta. Turistit käyvät Lidlissä kuvaamassa kalliita hintoja. Suomi on erikoinen maa, täällä on läntisen Euroopan (johon mekin laskemme itsemme mielellämme kuuluviksi) lähes kehnoimmat palkat, korkein verotus ja korkeimmat hinnat ja elinkustannukset ja meille uskotellaan, että olemme rikkaita ja maksamme tukia Etelä-Euroopan maille, jotka käyttävät niitä, miten haluavat..

Vierailija
26/45 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan vasta sitten kun demaritorakat ottaa saastaiset kouransa vttuun mun taskuista ja valtio lopettaa demaritorakoiden rahoituksen vuoksi varastamisensa, ja minä voin pitää minulle kuuluvat rahani.

Katsellaan vasta sen jälkeen niitä kotimaisen tukemista yms. 

Siihen asti saatte punikit pitää turpanne kiinni ja olla ulisematta.

Minä ainakin pidän huolen vain siitä että minun taloudellinen hyvinvointini on maksimaalinen, ei kiinnosta vittujakaan täysin työkykyisten mutta työhaluttomien demari-kelaelättien naukuminen.

Vierailija
27/45 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetan heti, kun hinta-laatusuhde muuttuu oikeanlaiseksi, eli kalliimpi on myös huomattavasti halpaa laadukkaampi. Nykyäänhän kallis hinta ja tunnettu brändi eivät takaa millään tavalla tuotteen parempaa laatua. Aivan turha maksaa 200 e tuotteesta x, jos vastaavan laatuisen saa 20 eurolla.

Tämä. On hyvin mahdollista, että tulevat samasta tehtaasta samalta linjalta, vain pakkaus on eri.

Valitsen aina sellaisen edullisimman tuotteen joka täyttää asettamani kriteerit.

Miten menettelet kauppojen omien merkkien kanssa?

Vierailija
28/45 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanna kortesi sosiaaliseen eriarvoistumiseen! Kanna kortesi vaikka  sillä, että olet rikosten ja tahallisten huijausten kohteena.

Sinulla on vastuu! Sinun pitää kapinoida ja selvittää ne! Juuri sinut on valittu. 
Tekijöillä tai niillä, jotka tietää tuosta ei mitään vastuuta. 

Vierailija
29/45 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetan vasta sitten kun demaritorakat ottaa saastaiset kouransa vttuun mun taskuista ja valtio lopettaa demaritorakoiden rahoituksen vuoksi varastamisensa, ja minä voin pitää minulle kuuluvat rahani.

Minä ainakin pidän huolen vain siitä että minun taloudellinen hyvinvointini on maksimaalinen, ei kiinnosta vittujakaan täysin työkykyisten mutta työhaluttomien demari-kelaelättien naukuminen.

Aika hlvin pihalla oot jos kuvittelet saavasi diktatuurissa pitää rahasi. :D

Vierailija
30/45 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin jos koskaan ostan halpaa, sillä siihen pettyy melkein aina. Tämä koskee kaikkia kategorioita, palvelut mukaan lukien.

Kun tuote tai palvelu on valittu, seuraava kysymys on, mistä sen ostaisi. Tämä kysymys vie järjestään hankinnat Suomen ulkopuolelle Suomen verotuksen takia. Veroa veron päällä ja loppukäyttäjän tulee maksaa koko ketju. Kannattaa ostaa sieltä, missä veroa on mahdollisimman vähän, tai ei ollenkaan ja toimitusketju on lyhyt.

Vierailija
31/45 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanna kortesi sosiaaliseen eriarvoistumiseen! Kanna kortesi vaikka  sillä, että olet rikosten ja tahallisten huijausten kohteena.

Sinulla on vastuu! Sinun pitää kapinoida ja selvittää ne! Juuri sinut on valittu. 
Tekijöillä tai niillä, jotka tietää tuosta ei mitään vastuuta. 

Jumalauta, niitä tulo- ja elintasoeroja PITÄÄ OLLA että loisivat demaripaskat tajuaa haalata ne kommariluustonsa T Ö I H I N !!!!

Eihän ne pirut sinne koskaan vapaaehtoisesti mene, ainakaan niin kauaa kun kela elättää sen pskasakin sohvalle ja rahat siihen revitään varastamalla ne niiltä JOTKA VIITSII KÄYDÄ töissä.

Sosiaalikommariutopia ON OHI!!!!

Vierailija
32/45 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hlvin pihalla oot jos kuvittelet saavasi diktatuurissa pitää rahasi. :D

No näinhän se tässä vtun demarikommaridystopiassa nyt menee, että niitä ei saa pitää. Kun valtiojohtoisesti ne varastetaan ja niillä sitten elätetään demaritorakoiden vaalikarjaa ettei mikään vahingossakaan muuttuisi koskaan. 

Kyllä uuninluukkujen kolinan tarve on ihan vtun kriittinen.

Vierailija
33/45 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitan netissä etsimäni tuotteen selailun aina suodattimella kallein ensin. Ostan niin kalliin, kun vain varaa on. Yleensä paras hinta/laatu suhde löytyy sieltä puolivälin pinnasta.

Täällä sama menetelmä on käytössä. Kun vastaan alkaa tulemaan liian heppoisia tuotteita, palataan pari pykälää ylemmäs ja valitaan sieltä. Kaupan merkit jäävät tästä syystä aina hyllyyn kuten Ikean ja muiden samalla periaatteella toimivien kauppojen tavarat. Jos ne ovat ainoa vaihtoehto, en osta mitään.

Vierailija
34/45 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kiinnostaa sen kummemmin toisten jutut, mutta RIKOKSIA ET SAA TEHDÄ TOISILLE ELI TAHALLISTA  TALOUDELLISTA  TAI JOPA TERVEYDELLISTÄ HAITTAA RIKOKSIN JA VÄÄRENNYKSIN. . YMMÄRRÄT KAI SEN?Mielipiteesi ei kiinnosta. SAAT OLLA MITÄ MIELTÄ TAHANSA. 

Jos väität rikosta pelleilyksi ei se muuta sitä, että  se on rikos, vaikka monet muut  on uskoteltu luulemaan,  että kyseessä vaan paskanpuhumimen , häirintä  ja näytteleminen.

Oikeasti  paljon paljon   pahempaakin. 

Vierailija
35/45 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö että Birkin käsilaukkujen tekijät saa palkkaa 1700e/kk? Laukku joka maksaa noin 30 000-2 milj. Sen tekee ihminen joka saa noin 10e tuntipalkkaa. Nahka mitä niihin käytetään on korkeintaan 200-300e. Ihmiset maksaa järjettömiä määriä tyhjästä.

Se Hermesin hinnoittelu ei ole tullut tyhjästä. On jokaisesta kiinni haluatko mennä mukaan Birkin leikkiin. 

Vierailija
36/45 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei valitettavasti päde. Esim. juuri kalleimmat iPhone puhelimet tehdään kaikista huonoimmissa oloissa hikipajoissa. Hinta ei muutenkaan välttämättä takaa mitään...

Eri valmistajia pitäisi muuten luokitella, esim. EcoVadis luokittelu jonka näkee jo joissain kaupoissa...

Vierailija
37/45 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin jos koskaan ostan halpaa, sillä siihen pettyy melkein aina. Tämä koskee kaikkia kategorioita, palvelut mukaan lukien.

Kun tuote tai palvelu on valittu, seuraava kysymys on, mistä sen ostaisi. Tämä kysymys vie järjestään hankinnat Suomen ulkopuolelle Suomen verotuksen takia. Veroa veron päällä ja loppukäyttäjän tulee maksaa koko ketju. Kannattaa ostaa sieltä, missä veroa on mahdollisimman vähän, tai ei ollenkaan ja toimitusketju on lyhyt.

Juurikin näin!

Vero, vero, vero ja sitten vielä vero veron päälle. Kaikki vain sen tähden sosiaalisyöpäläisten eli demaripaskasakin rahoitus jatkuisi kuten iänkaiken.

Joo ei, ei mitään suomesta mitä ei ole ehdottoman välttämättömän pakko, ja sekin kovan harkinnan jälkeen. Ulkomailta vain suoraan, silloin se on kaikki pois tuon pskasakin rahoituksesta ja olemassaolon edellytyksistä. Ne olemassaolon edellytykset kun siltä sakilta loppuu kun ei ole kupattavaa, ne kuolee ja kuihtuu pois haitoilta.

Vierailija
38/45 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kiinnostaa sen kummemmin toisten jutut, mutta RIKOKSIA ET SAA TEHDÄ TOISILLE ELI TAHALLISTA  TALOUDELLISTA  TAI JOPA TERVEYDELLISTÄ HAITTAA RIKOKSIN JA VÄÄRENNYKSIN. . YMMÄRRÄT KAI SEN?Mielipiteesi ei kiinnosta. SAAT OLLA MITÄ MIELTÄ TAHANSA. 

Jos väität rikosta pelleilyksi ei se muuta sitä, että  se on rikos, vaikka monet muut  on uskoteltu luulemaan,  että kyseessä vaan paskanpuhumimen , häirintä  ja näytteleminen.

Ota lääkkesi ja MENE  T Ö I H I N!

Hullu....

Vierailija
39/45 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuokin tarkoittaa? Ja sitten kun maksaa mitä pyydetään onkin tyhmä eikä taloudellinen? Eikö järkevyyteen kuulu yrittää  saada kyseinen tuote mahdollisimman halvalla? 

Vierailija
40/45 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota lääkkesi ja MENE  T Ö I H I N!

Hullu....

Olen töissä. Ei ole lääkitystä. Idiootille olisi pitänyt vähän kuvata ja vääntää rautalangasta minkälaiset rikoksetblysrrsdä. Ihmisten tyhmyys järkyttää! Kyky tajuta rikoksia luullen niitä sattumiksi tai pelleilyksi om joiltain täysin poissa. Hilpeää  mutta järkytyävää. Yritä  olla edes vähän älykkäämpi please. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi