Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Logomon vähävaraisten joulujuhlasta jouduttiin käännyttämään satoja pois, moni oli jonottanut tunteja!

Vierailija
25.12.2023 |

"Sadat ihmiset jonottivat Turun Logomon ovilla aatonaattona päästäkseen osallistumaan Vähävaraisten joulujuhlaan. Suuri osa heistä käännytettiin takaisin kotiin, sillä tulijoita oli huomattavasti enemmän kuin paikkoja. Jonottajien joukossa oli niin lapsiperheitä, vanhuksia kuin työikäisiä."

https://www.ts.fi/uutiset/6197935

Kommentit (137)

Vierailija
101/137 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhäkin voi priorisoida ja jättää tekokynnet, tekoripset, tekotukan, tatskan + iPodin ostamatta ja hakea sillä rahalla ruokaa lapsille kaupasta. Näin joudun itsekin tekemään. Palkasta jää käteen 1800e, kokoaikainen. Ei tukia. 5/7 päivänä viikossa matkustan tunnin suuntaansa töihin, vapaa-aika on todella kortilla. Ei kynsiä, eikä ripsiä, tukka ponnarilla. Ruokaa mun lapsilla kuitenkin on. Tänään syötiin liha-makaronilaatikkoa ja eilisen kinkun jämät. Oli hyvää!

Ensimmäisen lauseen perusteella luulin, että vitsailet. Sitten tajusin, että sinähän oletkin helvetin tyhmä.

eri kuin edellinen, mutta monesti nämä julkisuudessa esitetyt köyhät ovat sellaisia, oli sitten yle-juttua, rikkaat ja rahattomat-kamaa tai joku naistenlehti-juttu. Ulkonäkö on monesti aika viritelty( koska itsensä hemmottelu on tärkeä), seuraavaksi löytyy mittava muumimuki-kokoelma ja sitten pitää olla uudehko auto työmatkoihin. Näihin kaikkeen on vara keskituloisella joo, mutta ei tukien tarvitse tälläistä rahoittaa. Monesti jännästi "köyhät" on kuorrutettu tatskoilla ja nekään ei ihan halpoja taida olla.

Vierailija
102/137 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka se vähävaraisten kyykytyksestä nauttii?

Nuo vähävaraiset ovat epäonnistuneet elämässään (pääsääntöisesti) ihan itse ja omien valintojensa tuloksena. Eläkööt sen mukaan, mihin rahkeet riittää. Hyysääminen pitää lopettaa. Ihminen ei opi auttamaan itse itseään, jos saa kaiken ponnistelematta itse ja maksutta.

Käy kokeilemassa asumista Somaliassa tai Venezuelassa, niin ymmärrät, miksi hyvinvointiyhteiskunnasta kannattaa pitää kiinni. Ja kaikille jenkkimentaliteetin kannattajille muistutukseksi, että USAssa EI ole yleistä asevelvollisuutta, vaan palkka-armeija. Mitä useampi suomalainen kokee kurjistamista ja nöyryyttämistä, sitä vähäisemmäksi käy täällä maanpuolustustahto.

Miten en yhtään näe näitä ruikuttajia maanpuolustustehtävissäKÄÄN, vaikka kuinka olisi valtio tarjonnut hulppeat tuet ja olot. On selkä kipeä, ahdistusta, ei oo mun juttu oikee tai sillee, vaatii sohvalta nousemista, seuraava on 17 nepsylapsen sairaseläkkeelle oleva yh-äiti ja sitä seuraava ilman naista jäänyt peräkammarinpoika. Ehkä näistä voisi kouluttaa miinanraivaajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/137 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo vähävaraiset ovat epäonnistuneet elämässään (pääsääntöisesti) ihan itse ja omien valintojensa tuloksena. Eläkööt sen mukaan, mihin rahkeet riittää. Hyysääminen pitää lopettaa. Ihminen ei opi auttamaan itse itseään, jos saa kaiken ponnistelematta itse ja maksutta.

Mitä ne omat valinnat on? Minulla on esim. ihan hyvä yliopistokoulutus mutta sairastuin vakavasti ennen kuin olin saanut vakituista työpaikkaa. Määräaikaista työsuhdetta ei enää jatkettu. Nyt olen pitkäaikaistyötön (oikeasti työkyvytön) ja köyhä. 

Kirjoittaja varmaankin viittasi kaltaisiisi tapauksiin suluissa olevalla

Ja koska näin on, niin meidän tulisi ymmärtää, että nämä ilman omaa syytään köyhät eivät todennäköisesti koskaan tule olemaan yhteiskunnan täysvaltaisia jäseniä. Koska he eivät itse näe omaa osuuttaa elämässään, niin paras sijoituspaikka olisi laitosmainen ympäristö.

Vierailija
104/137 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa tulisi sota. Silloin ei ehkä jaksettaisi vihata köyhiä ja siaraita niin paljon enää. Menisi mielenkiinto ihan muuhun ihmisillä.

Mulla alkaa loppua sietokyky.

Vierailija
105/137 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ilmaiset ruokajakelut pitää lopettaa.  Avataan yksi tili, johon halukkaat voivat lahjoittaa. Sieltä jaetaan tarvitseville rahaa ennen joulua. 

Vierailija
106/137 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne omat valinnat on? Minulla on esim. ihan hyvä yliopistokoulutus mutta sairastuin vakavasti ennen kuin olin saanut vakituista työpaikkaa. Määräaikaista työsuhdetta ei enää jatkettu. Nyt olen pitkäaikaistyötön (oikeasti työkyvytön) ja köyhä. 

Kirjoittaja varmaankin viittasi kaltaisiisi tapauksiin suluissa olevalla ilmaisulla "pääsääntöisesti". Lukutaitoisena akateemisena sinun olisi olettanut ymmärtävän pointin.

Mitä tulee valintoihin, joita kaltaisesi olisivat voineet tehdä oman asemansa parantemiseksi olisi voinut olla esim sijoittamisen aloittaminen. Itse olen aina ollut akateeminen pätkätyöläinen ja olen kasvattanut itselleni varallisuuden, jonka turvin pärjäisin noin 20 vuotta ilman mitään yhteiskunnan tukia. Aina voi tehdä jotain oman asemansa rakentamiseksi sellaiseksi, että ei tarvitse nöyryyttää itseään elämällä yhteiskunnan tuilla.

Itselläsi on lukutaito hukassa. Edellinen kirjoittaja kertoi sairastuneensa ennen ensimmäistäkään kunnon työpaikkaa. Ei siinä tilanteessa kukaan pysty sijoittamaan mitään merkittäviä summia. 

Kerropa tähän ihan rehellisesti omat tulosi pätkätyöläisenä, joka on (mukamas) onnistunut saamaan sellaisen omaisuuden, jolla eletään 20 vuotta ilman tuloja. Montako vuotta meni ja mitkä olivat tulosi? Uskon, että puhut lööperiä. 

Vierailija
107/137 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kunpa tulisi sota. Silloin ei ehkä jaksettaisi vihata köyhiä ja siaraita niin paljon enää. Menisi mielenkiinto ihan muuhun ihmisillä.

Ei sota tässä mitään auta. Rikkaat eivät rintamalle joudu, eikä heitä kiinnosta kuinka monta köyhää siellä menettää henkensä. 

Vierailija
108/137 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaja varmaankin viittasi kaltaisiisi tapauksiin suluissa olevalla

Akateeminen pätkätyöläinen voi tienata ihan mukavasti, jos pätkien väliin ei jää kovin pitkiä aikoja. Sitä paitsi joillain pätkätyöläisillä on jopa sellainen ongelma, että lomia ei ehdi pitää kun uusi pätkä alkaa aina heti kun edellinen loppuu.

Vierailija
109/137 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhäkin voi priorisoida ja jättää tekokynnet, tekoripset, tekotukan, tatskan + iPodin ostamatta ja hakea sillä rahalla ruokaa lapsille kaupasta. Näin joudun itsekin tekemään. Palkasta jää käteen 1800e, kokoaikainen. Ei tukia. 5/7 päivänä viikossa matkustan tunnin suuntaansa töihin, vapaa-aika on todella kortilla. Ei kynsiä, eikä ripsiä, tukka ponnarilla. Ruokaa mun lapsilla kuitenkin on. Tänään syötiin liha-makaronilaatikkoa ja eilisen kinkun jämät. Oli hyvää!

Ensimmäisen lauseen perusteella luulin, että vitsailet. Sitten tajusin, että sinähän oletkin helvetin tyhmä.

eri kuin edellinen, mutta monesti nämä julkisuudessa esitetyt köyhät ovat sellaisia, oli sitten yle-juttua, rikkaat ja rahattomat-kamaa tai joku naistenlehti-juttu. Ulkonäkö on monesti aika viritelty( koska itsensä hemmottelu on

He eivät siis ole oikeasti köyhiä tai ainakaan niin köyhiä kuin he itse väittävät. Olen huomannut itsekin, että mediassa "köyhät" tuntuvat todellisuudessa olevan lähempänä keskituloista kuin köyhää. Ikään kuin vastapainoksi mediassa on kuitenkin joskus juttuja myös oikeasti köyhistä, mutta heidät taas esitetään aina syrjäytyneinä juoppoina.

Vierailija
110/137 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä , että joku mainitsi tuon Atrian. Atria mokasi. Kassit meni julkkis poppoolle. Heillä ei tosiaan tarvitse miettiä onko rahaa ruokiin koskaan. Toinen juttu rajoilta tullut elokuusta lähtien porukkaa. Se ei ole pikku summa mitä heihin uppoaa rahaa. 

Vierailija
111/137 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan jonottaisi tunteja? Kyllä 800 ihmistä saadaan rakennukseen sisään nopeammin ja lopuille sanotaan, että täyttä on.

Vierailija
112/137 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy kokeilemassa asumista Somaliassa tai Venezuelassa, niin ymmärrät, miksi hyvinvointiyhteiskunnasta kannattaa pitää kiinni. Ja kaikille jenkkimentaliteetin kannattajille muistutukseksi, että USAssa EI ole yleistä asevelvollisuutta, vaan palkka-armeija. Mitä useampi suomalainen kokee kurjistamista ja nöyryyttämistä, sitä vähäisemmäksi käy täällä maanpuolustustahto.

Miten en yhtään näe näitä ruikuttajia maanpuolustustehtävissäKÄÄN, vaikka kuinka olisi valtio tarjonnut hulppeat tuet ja olot. On selkä kipeä, ahdistusta, ei oo mun juttu oikee tai sillee, vaatii sohvalta nousemista, seuraava on 17 nepsylapsen sairaseläkkeelle oleva yh-äiti ja sitä seuraava ilman naista jäänyt peräkammarinpoika. Ehkä näistä voisi kouluttaa miinanraivaajia.

Ohhoh! Oletpas sinä vähä-älyinen.

Vierailija
113/137 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä sietokyky? Rauhan?

Vierailija
114/137 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa Turun Sanomien fb kommentit tähän liittyen. Kyllä oli rikkaita paikalla.

Vierailija
115/137 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ylisuurista" tuista kitisijät eivät ymmärrä, että hyvinvointiyhteiskuntaan kuuluu myös se, että työttömistä pidetään riittävästi huolta. Muuten meno on samanlaista kuin esimerkiksi USAssa jossa sosiaaliturva on lähes olematonta. Erittäin iso osa USAn työttömistä on kodittomia, päihdeongelmaisia rikoksien tekijöitä, ja siihen iso syy on sosiaaliturvan puute. Heille ei ole mitään väliä vaikka he joutuisivat vuosiksi vankilaan, koska he ovat tilanteessa josta ylös pääseminen on aivan mielettömän vaikeaa. Ehkä jopa mahdotonta.

Vierailija
116/137 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä ilmaisen ruoan ja lahjojen perässä on järjetön määrä sinne kuulumatonta väkeä..

Ensi jouluna varmaan miljuuna ihmistä jonottaa ilmaisen perään..

Vierailija
117/137 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukan offtopicia. On fakta, että jos sosiaaliturvaa heikennetään, niin täällä tulee olemaan samanlaisia ongelmia kuin Amerikassakin, jossa sosiaaliturva on lähes olematonta. Tällä hetkellä Suomen sosiaalituet ovat oikealla tasolla. Eivät liian pienet mutta eivät todellakaan liian suuretkaan vaikka moni tyÄmies ja -nainen saakin jatkuvia itkupotkuraivareita sosiaalietuuksien takia koska he kuvittelevat, että Kela tunkee työttömille rahaa ovista ja ikkunoista. Kitisevät tyÄmiehet ja -naiset onkin parasta jättää omaan mitättömään arvoonsa. He ovat vain erittäin kateellisia työttömien vapaudelle.

Katsot turhan etäälle viisautta löytääksesi. Virossa on käytännössä sama hintataso kuin täällä, mutta heikommat sosiaalituet. Ei Virossa ole Amerikan ongelmia, vaikka köyhiä ei paapotakaan.

Ei työttömällä tarvitse olla vapaata oleilua, jos toisten taskuista tulee elanto. Edut tulisi vastikkeellistaa.

Vierailija
118/137 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiukan offtopicia. On fakta, että jos sosiaaliturvaa heikennetään, niin täällä tulee olemaan samanlaisia ongelmia kuin Amerikassakin, jossa sosiaaliturva on lähes olematonta. Tällä hetkellä Suomen sosiaalituet ovat oikealla tasolla. Eivät liian pienet mutta eivät todellakaan liian suuretkaan vaikka moni tyÄmies ja -nainen saakin jatkuvia itkupotkuraivareita sosiaalietuuksien takia koska he kuvittelevat, että Kela tunkee työttömille rahaa ovista ja ikkunoista. Kitisevät tyÄmiehet ja -naiset onkin parasta jättää omaan mitättömään arvoonsa. He ovat vain erittäin kateellisia työttömien vapaudelle.

Katsot turhan etäälle viisautta löytääksesi. Virossa on käytännössä sama hintataso kuin täällä, mutta heikommat sosiaalituet. Ei Virossa ole Amerikan ongelmia, vaikka köyhiä ei paapotakaan.

Ei työttömällä tarvitse olla vapaata oleilua, jos toisten taskuista tulee

Jos työttömiä velvoitetaan töihin työttömyystuen vastineeksi, silloin menetetään työpaikkoja - siis sellaisia työpaikkoja, joista maksetaan sellaista palkkaa, jolla työntekijä tulee toimeen. Työnantajille tulee halvemmaksi käyttää halpaa tai heille ilmaista orjatyövoimaa. Eli ei kovin kannattavaa yhteiskunnalle.

Miksi hallitus ei keskity uusien työpaikkojen luomiseen ja ikäsyrjinnän kitkemiseen? Vastaus: on helpompaa demonisoida työttömät.

Vierailija
119/137 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan jonottaisi tunteja? Kyllä 800 ihmistä saadaan rakennukseen sisään nopeammin ja lopuille sanotaan, että täyttä on.

Ovet avataan vasta tiettyyn, ennalta sovittuun aikaan.

Vierailija
120/137 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhillä on aikaa jonottaa. ei niillä muuta olekkaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä