Logomon vähävaraisten joulujuhlasta jouduttiin käännyttämään satoja pois, moni oli jonottanut tunteja!
"Sadat ihmiset jonottivat Turun Logomon ovilla aatonaattona päästäkseen osallistumaan Vähävaraisten joulujuhlaan. Suuri osa heistä käännytettiin takaisin kotiin, sillä tulijoita oli huomattavasti enemmän kuin paikkoja. Jonottajien joukossa oli niin lapsiperheitä, vanhuksia kuin työikäisiä."
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka se vähävaraisten kyykytyksestä nauttii?
Nuo vähävaraiset ovat epäonnistuneet elämässään (pääsääntöisesti) ihan itse ja omien valintojensa tuloksena. Eläkööt sen mukaan, mihin rahkeet riittää. Hyysääminen pitää lopettaa. Ihminen ei opi auttamaan itse itseään, jos saa kaiken ponnistelematta itse ja maksutta.
Käy kokeilemassa asumista Somaliassa tai Venezuelassa, niin ymmärrät, miksi hyvinvointiyhteiskunnasta kannattaa pitää kiinni. Ja kaikille jenkkimentaliteetin kannattajille muistutukseksi, että USAssa EI ole yleistä asevelvollisuutta, vaan palkka-armeija. Mitä useampi suomalainen kokee kurjistamista ja nöyryyttämistä, sitä vähäisemmäksi käy täällä maanpuolustustahto.
"800 paikasta puolet oli varattu etukäteen ilmoittautuneille, joiden yhteystiedot Operaatio ruokakassi sai vähävaraisia auttavilta järjestöiltä."
Hiukan offtopicia. On fakta, että jos sosiaaliturvaa heikennetään, niin täällä tulee olemaan samanlaisia ongelmia kuin Amerikassakin, jossa sosiaaliturva on lähes olematonta. Tällä hetkellä Suomen sosiaalituet ovat oikealla tasolla. Eivät liian pienet mutta eivät todellakaan liian suuretkaan vaikka moni tyÄmies ja -nainen saakin jatkuvia itkupotkuraivareita sosiaalietuuksien takia koska he kuvittelevat, että Kela tunkee työttömille rahaa ovista ja ikkunoista. Kitisevät tyÄmiehet ja -naiset onkin parasta jättää omaan mitättömään arvoonsa. He ovat vain erittäin kateellisia työttömien vapaudelle.
Vierailija kirjoitti:
"800 paikasta puolet oli varattu etukäteen ilmoittautuneille, joiden yhteystiedot Operaatio ruokakassi sai vähävaraisia auttavilta järjestöiltä."
Heillä oli hetken aikaa facebookissa ohje, miten ilmoittautua sähköpostilla ja näin minä tein. Oli muistaakseni Max vuorokauden.
"Minä ilmoittauduin sähköpostilla, oli heidän omilla fb sivuillaan, että 400 saa ilmoittautua. On viestiketju todisteeksi."
Paskapuhetta. Näiden juhlien kohdalla ennakkoilmoituksella tarkoitetaan sitä, että 400 Operaatio Ruokakassin jäsenjärjestöjen valitsemaa ihmistä sai vahvistaa sen että ottaa kutsun vastaan ja osallistuu juhlaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti suurin osa hyväosaisia joka oli ilmaisen ruuan perässä.
Tuskin kukaan, jolla ei ole todellista tarvetta lähtee jouluaattona jonottamaan tuntitolkulla ilmaisen aterian perässä. Päässä pitää olla vikaa, jos noin nuukana elelee.
Tiedätkö mitä? Sellaisiakin on. Vähävaraisille tarkoitettuja avustuksia hakevat hyvätuloiset ovat erittäin kieroja loisia.
Saako tänne laitettua kuvan? Minulla on SC facebookiatan ja oma viestiketju liitteeksi. Ihan tosiaan kuka vain sai ilmoittautua.
Vierailija kirjoitti:
Saako tänne laitettua kuvan? Minulla on SC facebookiatan ja oma viestiketju liitteeksi. Ihan tosiaan kuka vain sai ilmoittautua.
Tänne voi linkata kuvan, mutta äkkiäkös sellaisen viestiketjun väärentää.
Vierailija kirjoitti:
Orpon ja Purran joulumieli on taattu, kun tällaisia uutisia tulee - saavat hekin iloa ja valoa elämäänsä.
Luuletko, että lukevat uutisia? Juovat shamppanjaa ja suunnittelevat seuraavaa leikkauslistaa, jossa kurituksen alle joutuvat köyhät sekä rikkaille lisää veronalennuksia.
Nyt on hyvä muistella kuinka tärkeää oli että Petteri ja Riikka sai nostettua omia palkkojaan 2000€ leikkaamalla omia verojaan. Se on sitä todellista isänmaallisuutta.
Eikö persuja edes vähän hävetä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku voisi linkata Atrian somesivuille tämän uutisen
Mää laittoin
-Virtanen
https://www.facebook.com/photo/?fbid=347851174614690&set=a.258820066851…
Hienoa Helena, kiitos!
Köyhäkin voi priorisoida ja jättää tekokynnet, tekoripset, tekotukan, tatskan + iPodin ostamatta ja hakea sillä rahalla ruokaa lapsille kaupasta. Näin joudun itsekin tekemään. Palkasta jää käteen 1800e, kokoaikainen. Ei tukia. 5/7 päivänä viikossa matkustan tunnin suuntaansa töihin, vapaa-aika on todella kortilla. Ei kynsiä, eikä ripsiä, tukka ponnarilla. Ruokaa mun lapsilla kuitenkin on. Tänään syötiin liha-makaronilaatikkoa ja eilisen kinkun jämät. Oli hyvää!
Leikkauksia pitää tehdä koska erityisesti edellisen hallituksen rahan käyttö ja lainan otto oli täysin holtitonta. Leikkaukset ovat kuitenkin osumassa isolta osin täysin vääriin paikkoihin (ulisijat uliskoon, totuutta se ei muuta mihinkään). Parempiakin leikkauskohteita olisi, mutta niihin ei kosketa koska ne vaikuttaisivat liian negatiivisesti päättäjien omiin raha-asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti kamalaa . Ne Atriat sun muut voisivat lahjoittaa sadantuhannen lahjapakettinsa tasan muille kuin normaalituloisille sometoimijoille.
Saisivat hävetä oikeasti. Ikinä enää en osta yhtään Atrian tuotetta. V**** idiootit.
Miksei kaikki yritykset vaan anna voittojaan köyhille? Hyi niitä.
Toivottavasti sinäkin, kiroilun lisäksi, olet pyytänyt antamaan joululahjoihisi menevät rahat köyhille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo vähävaraiset ovat epäonnistuneet elämässään (pääsääntöisesti) ihan itse ja omien valintojensa tuloksena. Eläkööt sen mukaan, mihin rahkeet riittää. Hyysääminen pitää lopettaa. Ihminen ei opi auttamaan itse itseään, jos saa kaiken ponnistelematta itse ja maksutta.
Mitä ne omat valinnat on? Minulla on esim. ihan hyvä yliopistokoulutus mutta sairastuin vakavasti ennen kuin olin saanut vakituista työpaikkaa. Määräaikaista työsuhdetta ei enää jatkettu. Nyt olen pitkäaikaistyötön (oikeasti työkyvytön) ja köyhä.
Kirjoittaja varmaankin viittasi kaltaisiisi tapauksiin suluissa olevalla ilmaisulla "pääsääntöisesti". Lukutaitoisena akateemisena sinun olisi olettanut ymmärtävän pointin.
Mitä tulee valintoihin, joita kaltaisesi olisivat voineet tehdä oman asemansa parantemiseksi olisi voinut olla esim sijoittamisen aloittaminen. Itse olen aina ollut akateeminen pätkätyöläinen ja olen kasvattanut itselleni varallisuuden, jonka turvin pärjäisin noin 20 vuotta ilman mitään yhteiskunnan tukia. Aina voi tehdä jotain oman asemansa rakentamiseksi sellaiseksi, että ei tarvitse nöyryyttää itseään elämällä yhteiskunnan tuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne omat valinnat on? Minulla on esim. ihan hyvä yliopistokoulutus mutta sairastuin vakavasti ennen kuin olin saanut vakituista työpaikkaa. Määräaikaista työsuhdetta ei enää jatkettu. Nyt olen pitkäaikaistyötön (oikeasti työkyvytön) ja köyhä.
Kirjoittaja varmaankin viittasi kaltaisiisi tapauksiin suluissa olevalla ilmaisulla "pääsääntöisesti". Lukutaitoisena a
Minä sijoitin nuorena, mutta sen jälkeen tuloni putosi toimeentulotukirajan alle. Silloin ei auttanut muu kuin myydä sijoitukset ja käyttää rahat elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Köyhäkin voi priorisoida ja jättää tekokynnet, tekoripset, tekotukan, tatskan + iPodin ostamatta ja hakea sillä rahalla ruokaa lapsille kaupasta. Näin joudun itsekin tekemään. Palkasta jää käteen 1800e, kokoaikainen. Ei tukia. 5/7 päivänä viikossa matkustan tunnin suuntaansa töihin, vapaa-aika on todella kortilla. Ei kynsiä, eikä ripsiä, tukka ponnarilla. Ruokaa mun lapsilla kuitenkin on. Tänään syötiin liha-makaronilaatikkoa ja eilisen kinkun jämät. Oli hyvää!
Ensimmäisen lauseen perusteella luulin, että vitsailet. Sitten tajusin, että sinähän oletkin helvetin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaja varmaankin viittasi kaltaisiisi tapauksiin suluissa olevalla ilmaisulla "pääsääntöisesti". Lukutaitoisena a
Kysyinkin mitä hän oikein tarkoittaa valinnoilla. Työkkärin kursseilla olen törmännyt moniin kaltaisiini. Pitkäaikaistyöttömyys liittyt hyvin usein sairauksiin, ei välttämättä vain omiin vaan esim. lasten sairastumisiin. Hyvin harva on täysin omaa syytään köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Atria boikottiin tasan nyt. Ei koskaan kaupasta mitään Atriaa. Maksavat prks jostain somenäkyvyydesstä varakkaille ihmisille ja vähätuloiset näkevät nälkää. JOULUNA!!!!!
Mitä tekivät kilpailevat firmat? Lahjoittivatko kenellekään?
Minä ilmoittauduin sähköpostilla, oli heidän omilla fb sivuillaan, että 400 saa ilmoittautua. On viestiketju todisteeksi.