Annoin pojalleni 300e joululahjaksi, ja tänään poika vaahtosi siitä miten Kela nyt vähentää hänen toimeentulotukeaan
Laitoin siis 300 euroa hänelle lahjaksi jotta voisi ostaa uusia vaatteita ja käydä vaikka syömässä, hänellä kun on ollut huono vuosi töiden ja talouden suhteen...Ehjiä sukkia en ole hänellä nähnyt pitkään aikaan, ja muutkin vaatteet ovat jo parhaat päivänsä nähneet.
Tänään sitten poika soitti ja sanoi miten ei olisi saanut laittaa tilille, vaan antaa käteisenä?? Että rahat nyt menisivät hukkaan kun Kela muka pidättää oikeuden tulkita nuo samanlaiseksi tuloksi kuin jos olisi ollut töissä??? Ja vähentävät häneltä saman verran rahaa ensi kuusta...eihän tuo voi noin mennä, kun kyseessä on lahjaraha joka on tarkoitettu hänelle jotta voisi ostaa uusia vaatteita jne
Kommentit (484)
Vierailija kirjoitti:
Poika on oikeassa.
Mutsi yritti turvata selustansa, olen mie auttanna poikaa, katsokaa tiliote laitoin poija tilille rahhoo😂
Vierailija kirjoitti:
LAHJAKORTTINA, TAI KÄTEISENÄ LAHJA
Se käteisenä saadun rahan ilmoittamatta jättäminen kelalle on rikos. Mutta eihän se teitä rikollisia (joita te kaikki täälläkin ketjussa käteismaksua ehdotelleet olette) niin haittaa.
No ei voi olla noin hölmö, tottakai Kela katsoo tuloksi. Ny lätkäset pojalle toiset 300 € kätöseen, jos meinaat erheesi korjata ja estää poikasi ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ÄLÄ viitsi!
Minäkin tiedän asian vaikka ei ole kelan kanssa mitään tekemistä!
Sitten vaan ensi kuussa lisää rahaa, käteisenä!
Tsissus taas näitä...
Ei minulla ole joka kuu varaa laittaa 300e!
Noitakin olin säästänyt jo jonkin aikaa
NO SITÄ SUUREMMALLA SYYLLÄ! Käteisellä tai lahjakortilla! Täysityhmä sinisilmäinen laittaa tilisiirtona jos toinen saa tukea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se käteisenä saadun rahan ilmoittamatta jättäminen kelalle on rikos. Mutta eihän se teitä rikollisia (joita te kaikki täälläkin ketjussa käteismaksua ehdotelleet olette) niin haittaa.
Minä olen siitä rahasta jo verot maksanut. En anna sitä suoraan valtiolle. Ei aiheuta unettomuutta.
Ja vaan tyhmä lainpelkoinen ilmoittaa verottajalle tai kelalle käteis tai lahjakorttilahjat.
eikä kela mitään lahjakorttiostoja saa tietoonsa höpö höpö. Varsinkaan jos et käytä plussa tai s-korttia oston yhteydessä, ei ne edes tiedä kuka sillä lahjakortilla on ostanut. Lopettakaa toi foliosalaliittoteoriointi
Auttaa jos kirjotat että on laina ja on maksanu käteisellä takasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen siitä rahasta jo verot maksanut. En anna sitä suoraan valtiolle. Ei aiheuta unettomuutta.
Ethän sitä ole valtiolle antamassakaan. Se että annat sen lapsellesi ja lapsesi sitten HUIJAA itselleen kuulumattomia tukia on rikollista. Se että hän ei HUIJAISI tukia ei ole valtiolle antamista.
Samakai se ostaako sitä kaljaa sinun vai kelan rahalla, toki jos olisi käteisenä saanut olisi voinut juoda 2x pidemmän putken.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen ap: n toimintaa. Miten tuon ikäinen ihminen ( ei ole nuori , kun on jo aikuinen poika) voi olla niin tyhmä ja tynnyrissä kasvanut, ettei tiedä , että ei kannata antaa tilille vain vaan käteisenä kelan takia. Ihmiset ei lue netistä perusasioita ,jotta tietäisivät jotakin itseään sivistyäkseen. Tämä käyttää kyllä nettiä, kun tännekkin hän kirjoittaa,
En moittisi tyhmäksi ja tynnyrissä kasvaneeksi ihmistä, joka ei tällaista asiaa tiennyt. Päinvastoin hän on fiksu ja asiansa hyvin hoitava, jollei ole aiemmin joutunut toimeentulotuen ehtojen ja sääntöjen kanssa tekemisiin. Itse olen viisikymppinen, ja vasta tältä palstalta tämän tiedon oppinut. En ole sellaista koskaan missään tarvinnut, eikä ole tullut mieleenkään, että rahaa lahjoittaessa minun pitäisi olla tietoinen saajan taloudellisesta tilanteesta. Kelan kanssa kun en ole koskaan muuten joutunut tekemisiin, vain opintotukea ja lapsilisää anoessani.
Vierailija kirjoitti:
KÄYTTÄKÄÄ tai tehkää tili S-pankkiin Sieltä ei KELA saa tietoja.. Sitä kautta itse laitan Pojalle rahaa, kun on tarve..
Ahaa, käyn hakemassa bonuseurot luukulta, ilmankos käytävä tursuaa määrätyn näköistä sakkia maailman laidoilta. Pistän bonuskortin kahtia , keräävät ostostiedot koko eloni ajalta, ei kiitos enää.
Eli maksoi valtiolle rahaa. Käteisenä kaikki annettava.
Tuo on enemmänki rasite. 50e/kk hyväksytään tuloiksi. Sähkölaskut ja lääkärikäynnit voivat lyhentää tätä. Poika ei hyödy tuosta mitenkään. Koko joulu on pilalla!
Kyllähän tiliotteet täytyy esittää kaikista tileistä. Tuosta kun jää kiinni...
Mitäs jos poika maksaisi 400€ takaisin isänsä pankkitilille ?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos poika maksaisi 400€ takaisin isänsä pankkitilille ?
Korjaan 300 €.
Pyydä poikaa siirtämään raha takasin sun tilille ja anna sitte käteisenä. Silleen ei puutu tukiin.
Kela saa kaikista asiakkaan tileistä ja säästöistä tiedot pankista. Pankilla on ohjeistukseen perustuva velvollisuus antaa pyydettäessä tietoja Kelalle, Verohallinnolle, poliisille ym viranomaisille heidän sitä pyytäessä.
Kela katsoi joku aika sitten lainan tuloksi .nyt veikkausvoitotkin on Kelan mukaan tuloa .eli sama rikos kelalta uusiksi mutta Kela voi tehdä mitä haluaa kun hallitus. oikeus laitos suojelee
KÄYTTÄKÄÄ tai tehkää tili S-pankkiin Sieltä ei KELA saa tietoja.. Sitä kautta itse laitan Pojalle rahaa, kun on tarve..