Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahoitin mieleni lahjojen jaosta

Vierailija
24.12.2023 |

Kävimme aattona parissa eri kyläpaikassa. Tähän jälkimmäiseen meidät oli kutsuttu että poiketkaa kahville kun kerkeätte. Kyseessä lapsemme isovanhemmat. Veimme tuliaisiksi kahvia ja leivonnaisia.

Oli ensinnäkin yllätys, että siellä oli myös muita vieraita ja suurempi yllätys oli kun lopulta kahvien jälkeen jaettiin lahjoja.

Kaikki muut, sekä lapset (lasten serkut) että aikuiset (miehen sisarukset, isovanhemmat, vanhemmat jne), saivat useita lahjoja, mutta meidän perhe kokonaisuudessaan sai yhteiseksi yhden karkkirasian. 

Omat lapsemme olivat selvästi pahoilla mielin lahjojen jaon jälkeen, kun kaikki lapsista vanhaan mummoon saivat paketteja, mutta he eivät saaneet mitään omaa. 

Ihmettelen, miksi lahjoja ei voitu jakaa ennen kuin tulimme tai lähtömme jälkeen... emme edes voineet varautua omilla paketeilla. 

Kommentit (737)

Vierailija
241/737 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kerran isovanhemmat ei ostaneet lahjoja niin miksi teille olisi pitänyt antaa lahjoja muiden, ei-läheisten aikuisten taholta? Ettehän tekään vieneet niille serkuille ja sisaruksille mitään. Veitte 30 euron lahjan, söitte ja joitte ja saitte yhden lahjan ja silti olisi pitänyt saada lisää lahjoja sukulaisilta, joista et tykkää, et halua viettää aikaa heidän kanssaan eikä heidän kuolemakaan kiinnosta pätkääkään. Kaiken tämän olet tässä kertonut. 

No tämä sukulaisten käytös tuskis sai ap:ta tykkäämään miehen sukulaisista sen enempää kuin aiemminkaan 

Vierailija
242/737 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kerran isovanhemmat ei ostaneet lahjoja niin miksi teille olisi pitänyt antaa lahjoja muiden, ei-läheisten aikuisten taholta? Ettehän tekään vieneet niille serkuille ja sisaruksille mitään. Veitte 30 euron lahjan, söitte ja joitte ja saitte yhden lahjan ja silti olisi pitänyt saada lisää lahjoja sukulaisilta, joista et tykkää, et halua viettää aikaa heidän kanssaan eikä heidän kuolemakaan kiinnosta pätkääkään. Kaiken tämän olet tässä kertonut. 

No tämä sukulaisten käytös tuskis sai ap:ta tykkäämään miehen sukulaisista sen enempää kuin aiemminkaan 

Tuskin he siitä mieltään kovin pahoittivat?😆😆😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/737 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole aikoihin lukenut näin tyhmää provoa.

Ap voisi parantaa raaputuksiaan.

Vain jouluna! Ehkä parin glögin jälkeen.

Vierailija
244/737 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lasten mummu tai pappa oli ostanut muille lapsenlapsille (ja lapsille puolisoineen) useamman lahjan, mutta ap:n perheelle vaan yhden koko perheen yhteisen? No, kyllä aika surkeita isovanhempia tuollaiset... 

Vierailija
245/737 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun veljeni vaimo voisi hyvin ihmetellä miksi en osta heidän (kuvitteelliseen) perheeseen lahjoja mutta siskolleni ja lapselleen ostan. Yksinkertainen selitys: siskoni on aina, alaikäisestä lähtien, muistanut minua jouluna, synttäreinä, nimppareina, valmistujaisina veljeni taas ei ole ikinä onnitellutkaan. Veljeni kanssa olen tekemisissä jopa enemmän kuin siskoni kanssa, mutta hän on tyypillinen maaseudun mies, joka ei ymmärrä että muutkin kuin naiset voisivat lahjoja antaa. Lopetin nuorena aikuisena veljeni muistamisen, siskoa muistan kyllä. 

Vierailija
246/737 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun veljeni vaimo voisi hyvin ihmetellä miksi en osta heidän (kuvitteelliseen) perheeseen lahjoja mutta siskolleni ja lapselleen ostan. Yksinkertainen selitys: siskoni on aina, alaikäisestä lähtien, muistanut minua jouluna, synttäreinä, nimppareina, valmistujaisina veljeni taas ei ole ikinä onnitellutkaan. Veljeni kanssa olen tekemisissä jopa enemmän kuin siskoni kanssa, mutta hän on tyypillinen maaseudun mies, joka ei ymmärrä että muutkin kuin naiset voisivat lahjoja antaa. Lopetin nuorena aikuisena veljeni muistamisen, siskoa muistan kyllä. 

Kyse on kuitenkin lapsista. Onko sinulla lapsia, joille veljesi ei osta? Muuten ei minua kyllä aikuisena kiinnosta yhtään saanko jotain vai en, mutta pidän kyllä joulua lasten juhlana... 

Vierailija
247/737 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on kuitenkin lapsista. Onko sinulla lapsia, joille veljesi ei osta? Muuten ei minua kyllä aikuisena kiinnosta yhtään saanko jotain vai en, mutta pidän kyllä joulua lasten juhlana... 

Mulla ei ole lapsia eikä tule olemaan. Munko sitten pitäisi kaikki joulut vain ostella lahjoja ihmisille, joiden eläntapa ei mua kosketa? 

Vierailija
248/737 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vääntelee tarinaansa, että kuulostaisi siltä, että heitä on tässä sorsittu tarkoituksella ja ilkeyttään. AP:n tarinan tarkennukset vaan on välillä ristiin sen kanssa mitä on aloituksessa kirjoittanut. Vaikeaa myöntää, että loukkaantui turhaa.

Vierailija
249/737 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole lapsia eikä tule olemaan. Munko sitten pitäisi kaikki joul

Etkö sinä juuri kertonut, että olet veljesi kanssa enemmän tekemisissä? Näin ollen voisi kuvitella, että olet myös veljesi lasten kanssa enemmän. Outoa, että siskon lapset saa, mutta veljen ei. 

Vierailija
250/737 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhu vanhemmilles ja lakkaa täälä riekkuminen :D

Vierailija
251/737 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia siis mennyt näin:

ap.n miehen isä ei lahjo lapsenlapsiaan. Hänellä on liuta lapsia ainakin kahden eri naisen kanssa (ei nykyisen). Lapsista vanhemmat (ml. Apn mies) eivät nuorempien sisarusten mukaan ole läheisiä/oikeita sisaruksia, vaan he ovat enemmän yhteyksissä oman äitinsä jälkikasvuun. Luultavasti viodesta toiseen myös lahjovat toisiaan, tai ehkä ovat lasten kummeja ristiin. Apn mies ei ole tätä läheisten sisarusten porukkaa. Vaihtoehtona on myös että nämä lahjovat ovat naisia jotka ymmärtävät vastavuoroisuutta ja apn mies miehenä ei ole osallistunut tähän koskaan. 

Vierailija
252/737 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulle on sinänsä sama, että mitä aikuiset toisilleen hankkivat (toki on outoa jos vanhempi hankkii lapsilleen hyvin eri hintaisia lahjoja), mutta oli hyvin ikävää kun LAPSI serkut saivat omia paketteja ja meidän lapset vain sen meidän koko perheen yhteisen karkin. Koko perhe sai vaan sen rasian ja kaikki muut vähintään 3 lahjaa per nenä. 

Olisi ollut kiva tästä lahjojen jaosta tietää niin olisi voitu ottaa lapsille pari omaa pakettia mukaan. 

Tiesivät meidän tulevan illalla ja tarkemman saapumisajan noin 30 min etukäteen. "

Siis tämä lainaussysteemi on ihan persiistä nykyään!! Joutuu erikseen kopioimaan sen pätkän, mihin haluaa vastata. Argh. 

No, joka tapauksessa tuohan on se asian pihvi. Tiedetään kellonlyömä milloin paikalle tulee lapsiperhe, jonka lapsille ei ole varattu lahjoja. Niin on kyllä aikamoista tilannetajuuttomuutta ryhtyä jakamaan lahjoja juuri silloin. Aikuisista viis, mutta jos kyse on vielä lasten isovanhemmista, niin tuohan on ihan kiusan tekemistä, tahallista lasten mielen pahoittamista jouluna. Jos lahjat oli pakko jakaa juuri tuolloin, silloin olisi ollut asiallista informoida lasten vanhempia, että tietävät varautua ja ottaa omien lastensa lahjoja mukaan. En menisi enää lasten kanssa jouluna käymään tuolla. 

Vierailija
253/737 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minulle on sinänsä sama, että mitä aikuiset toisilleen hankkivat (toki on outoa jos vanhempi hankkii lapsilleen hyvin eri hintaisia lahjoja), mutta oli hyvin ikävää kun LAPSI serkut saivat omia paketteja ja meidän lapset vain sen meidän koko perheen yhteisen karkin. Koko perhe sai vaan sen rasian ja kaikki muut vähintään 3 lahjaa per nenä. 

Olisi ollut kiva tästä lahjojen jaosta tietää niin olisi voitu ottaa lapsille pari omaa pakettia mukaan. 

Tiesivät meidän tulevan illalla ja tarkemman saapumisajan noin 30 min etukäteen. "

Siis tämä lainaussysteemi on ihan persiistä nykyään!! Joutuu erikseen kopioimaan sen pätkän, mihin haluaa vastata. Argh. 

No, joka tapauksessa tuohan on se asian pihvi. Tiedetään kellonlyömä milloin paikalle tulee lapsiperhe, jonka lapsille ei ole varattu lahjoja. Niin on kyllä aikamoista tilannetajuuttomuutta ryhtyä jakama

Paikalla oli kai enemmän aikuisia kuin lapsia. Joku 14v ja 11v oli, ja lapsettomia aikuisia. Niin tyypillistä lapsiperheelle ajatella, että he ovat maailman napoja. 

Vierailija
254/737 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

puhu vanhemmilles ja lakkaa täälä riekkuminen :D

Luulen, ettei ap:n tilannetta auta, vaikka juttelisi omien vanhempiensa kanssa. Ellei ala suunnitella seuraavaa joulua vain heidän luonaan

Vierailija
255/737 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli lasten mummu tai pappa oli ostanut muille lapsenlapsille (ja lapsille puolisoineen) useamman lahjan, mutta ap:n perheelle vaan yhden koko perheen yhteisen? No, kyllä aika surkeita isovanhempia tuollaiset... 

Ei vaan ne lasten lahjat olivat tädeiltä ja kummeista kai. Ne oli ottaneet lahjat mukaan.

Vierailija
256/737 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinne ilmestyi joku keskimmäinen serkku kun lähes kaikki on lapsettomia?

Vierailija
257/737 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilta vanhemmilta oli lahjat, mutta miehen isän uusin vaimo ostaa vain omille lapsenlapsilleen.

Vierailija
258/737 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sinä AP voit kasvaa aikuiseksi. Ensi jouluna kutsut koko porukan teille! Mietit aikataulut, ohjelmat, joulupukin voit myös järjestää ja kaikki tarjoilut. Kaikille vieraille sitten yhtä hienot, sinun tasoisesi lahjat. Päästään tästäkin narinasta! 

Joo ja jätä osa vieraista ilman lahjoja@

Vierailija
259/737 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden karkkirasian... jippii. Olikohan niin, että kyseessä oli pappa ja mummupuoli. Jälkimmäinen oli hoitanut omien lastensa ja lastenlastensa hankinnat. 

Miksi tuollaiseen tilanteeseen kutsutaan ja jaetaan lahjoja? Ihan idioottimaista.

Vierailija
260/737 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan ne lasten lahjat olivat tädeiltä ja kummeista kai. Ne oli ottaneet lahjat mukaan.

Niin siis ei isovanhemmilta?