Mikä on teidän suosikki Jeesuksen teoista? Näin joulun kunniaksi
Oliko se veden muuttaminen viiniksi, yhdestä kalasta ja leivästä safkaa monelle, vai ne kilarit, jotka Jeesus veti temppelillä rihkamamyyjien vuoksi? Oma suosikkini on viimeksimainittu. Kyllä hengellisellä ihmiselläkin voi joskus keittää levy pohjaan eikä se tarkoita, että olisi jotenkin huono ihminen.
Kommentit (103)
Paransi sen, josta sanottiin, että Herra, hän haisee jo.
Kyllähän minun mielestä parasta antia oli Val di Fiemmen viiskymppiä 1991, jossa Jeesus pesi kaikki suomalaiset mennen tullen.
No toi veden muuttaminen viiniksi on kyllä varsin käytännöllinen taito. Vetten päällä käveleminen taas on loistava party trick.
Ristiinnaulinta. Tosi extremeä nykyisinkin.
Ehdottomasti ne kilarit. Jeesuskaan ei sietänyt tekopyhiä ja ulkokultaisia.
Kyllä kaikki parantamis- ja henkiinherättämisjutut on ihan parhautta. Mikäpä olisi tärkeämpää kuin terveys, no ehkä rakkaus.
Se kun hänen kuolemaansa ristillä feikattiin. Kuoli oikeasti päälle yhdeksänkymppisenä Intian Kashmirissa, sieltä löytyy edelleenkin Yeshuan hauta.
Ei tarkoita. Jokaisen meistä vastuumme tuntevista pitäisi kehdata tempaista edes kerran jotain tuommoista. Vaikka sitten sanallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Marian ratsastus aasilla päivää ennen synnytystä.
Istutaan sitä tuolillakin, miksei yhden aasirukan selässä.
Kun piirusteli jotakin hiekkaan. Aina vaivannut mieltäni että mitä siinä oli.
Hänen sovitustyönsä ristillä. Kärsi ja kuoli syntisten puolesta ( kaikki ovat syntisiä), että häneen turvautuvat saavat elää ikuisesti Taivaassa.
Kiitos Jeesus! 💓
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaikki parantamis- ja henkiinherättämisjutut on ihan parhautta. Mikäpä olisi tärkeämpää kuin terveys, no ehkä rakkaus.
Olen itse toipunut toivottomalta tuntuneesta psyykkisestä vammasta, likimmin epävakaa persoona. Jokin ihme minun kohdallani siis tapahtui, kohta persoonan eheytymisssä on kyse aina hengen asioissa. Mikään kemikaali ei korjaa ihmisen traumatisoitunutta psyykeä. Ja pahimpina hetkinä kyllä rukoilin, ihan tosissani. Niinkuin uskon hyvin monien todella kärsivien edelleen tekevän.
Mitkään hesarit eivät tietenkään tälläisestä "heikkoudesta" kirjoittele. Heille se on pelkästään lapsellista ja noloa.142
Se miten tavallinen autisti on saanut ihmiset jo pari tuhatta vuotta ymmärtämään päin p:tä hänet. Kiehtoo vaan ei ymmärrys riitä ja jutut vääristyy.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti ne kilarit. Jeesuskaan ei sietänyt tekopyhiä ja ulkokultaisia.
Kyllä. Se on lisäksi ainoa uskottava tarina. Muut on lainattu muista tarinoista. Kreikan mytologiassa viini ja uskonto liittyvät myös yhteen. Kaanaan häiden lisäksi vesi muutettiin viiniksi Dionysoksen temppelissä vastaavalla tavalla.
Se kun Jeesus oli Intiassa opiskelemassa meditointia ja se kuinka hän opetti vetovoiman laista.
Marian ratsastus aasilla päivää ennen synnytystä.