Mikä on teidän suosikki Jeesuksen teoista? Näin joulun kunniaksi
Oliko se veden muuttaminen viiniksi, yhdestä kalasta ja leivästä safkaa monelle, vai ne kilarit, jotka Jeesus veti temppelillä rihkamamyyjien vuoksi? Oma suosikkini on viimeksimainittu. Kyllä hengellisellä ihmiselläkin voi joskus keittää levy pohjaan eikä se tarkoita, että olisi jotenkin huono ihminen.
Kommentit (103)
Yksi hauskimmista Jeesuksen tempuista oli se, että hän sanoi että saatte syntinne anteeksi. Ristillä roikkuessaan hän viimeisillä voimillaan huusi "Aprillia, aprillia, ette saakkaan anteeksi syntejänne".
Jeesus on ainoa mies, jonka toinen tuleminen on kestänyt noin kauan.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan kaikki hänen tekonsa mutta tottakai ristinkuolema oli suurin koska sen johdosta kaikki uskovat saavat syntinsä anteeksi Jeesuksen ne kärsittyä ristillä.
Tällä palstalla on paljon pilkkakirjoituksia. Ihmiset ikäänkuin tahtomalla tahtoen lisäisivät synnin ja näin Jeesuksen kärsimyksen määrää. Ehkä se ei kuitenkaan ole ihmiset itse, vaan pahuuden henkivallat, jotka haluavat mitätöidä Jeesuksen työn. Olen seurannut netin kehitystä sen 30 vuotta ja Jeesuksen työn arvostus on sinä aikana ja netin sekä somen vaikutuksesta halpuutettu. Vielä 1990-luvun alussa Jeesukseen suhtauduttiin ääripäässä välinpitämättömästi, mutta nyt pilkkaaminen tälläkin palstalla menee täysin "sokka irti". M-56
Saastaiset saastukoot edellen jne niinhän raamattu se ilmaisee.
Totuus voittaa lopulta. Jeesus sanoi itsestään: minä olen tie, totuus ja elämä.
Meille Herran seuraajille on anettu tehtäväksi julistaa hyvää sanomaa pelastuksesta. Saamme kertoa Jumalasta sen mikä on totta ja oikeaa, ja se ei ole mitään lässyn lässyn. Jumala on pyhä ja oikeudenmukainen ja tuomion (onneksi) saamme jättää Jumalalle, joka kyllä hoitaa asian ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan kaikki hänen tekonsa mutta tottakai ristinkuolema oli suurin koska sen johdosta kaikki uskovat saavat syntinsä anteeksi Jeesuksen ne kärsittyä ristillä.
Tällä palstalla on paljon pilkkakirjoituksia. Ihmiset ikäänkuin tahtomalla tahtoen lisäisivät synnin ja näin Jeesuksen kärsimyksen määrää. Ehkä se ei kuitenkaan ole ihmiset itse, vaan pahuuden henkivallat, jotka haluavat mitätöidä Jeesuksen työn. Olen seurannut netin kehitystä sen 30 vuotta ja Jeesuksen työn arvostus on sinä aikana ja netin sekä somen vaikutuksesta halpuutettu. Vielä 1990-luvun alussa Jeesukseen suhtauduttiin ääripäässä välinpitämättömästi, mutta nyt pilkkaaminen tälläkin palstalla menee täysin "sokka irti". M-56
Tämä vika teissä uskovaisissa on: otatte kaiken niin kurttuotsaisen tosissaan.
Jos Jeesus eläisi tällä hetkellä tuskin hän pahoittaisi mielensä vauva.fi kirjoituksista, vaan lähinnä höhöttelisi, että no niinpä silloin tosiaan kävi ja noin tein, kun viimeksi tulin.
Jeesus kumminkin tarkoitti oppinsa ihan kaikille, uskontoon ja taustaan katsomatta ja niissä on kaunis sanoma, joka kyllä kestää huumorin ja kriittisenkin tarkastelun. Ei oikeasti arvokkaat asiat siitä mene rikki, että joku nauraa, tai pohtii niitä.
Jeesus oli kova keppostelija, mutta myös pirullinen mies. Viimeisellä ehtoollisella Jeesus teki vaivihkaa kainalopieruja ja väitti, että Pietari pieraisi. Pietari kielsi niin tehneensä, mutta Jeesus vain väitti Pietarin pieraisseen. Kolme kertaa Pietari kielsi pierreensä. Siitä Jeesus suuttui ja alkoi levittää huhua, että Pietari on kieltänyt hänet, vaikka kieltäytyi vain tunnustamasta pieremättömiä pierujaan.
Kokoomuslaiset varmaan halveksivat Jeesusta, asui kolmikymppiseksi kotona ja jos jotain teki, se oli ihme!
Kukapa tietää vaikka Jeesus olisi jo tullutkin, mutta pirullinen nyky-yhteiskunta onkin sulkenut hänet mielisairaalaan tai vankilaan yhteiskuntajärjestelmän kansankusetuksen jatkuvuuden kannalta vaarallisena henkilönä... pitäisi olla aika yliluonnolliset kyvyt että voittaisi tämän läpeensä korruptoituneen ihmiskunnan valtamekanismin.
Jeesuksen pirullisuus tulee hyvin esille seuraavasta tapahtumasta. Oli opetuslapsineen ryyppäämässä Genesaretin järven rannalla ja viinit loppuivat. Nyt oli Juudaksen vuoro hommata viiniä. Jeesus sanoi, että hae juoksuviinit tuosta läheisestä synagookasta. Juudas kieltäytyi varastamasta juutalaisten pyhästä paikasta. Jeesus suuttui Juudakselle ja alkoi levittää huhua, että Juudas on pettänyt hänet.
Vierailija kirjoitti:
Yksi hauskimmista Jeesuksen tempuista oli se, että hän sanoi että saatte syntinne anteeksi. Ristillä roikkuessaan hän viimeisillä voimillaan huusi "Aprillia, aprillia, ette saakkaan anteeksi syntejänne".
Tuon keksit itse kateuspäissäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosijumala ei tällaisesta välittäisi mitään - jos omaisi tunteita - nauraisi mukana.
Vain kurttuotsaiset uskovaiset täällä pahastuvat ja paljastavat samalla, että jumala on heidän oma luomuksensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yllättyisi, vaikka heille maksettaisiin plkkaa tästä hommasta. Niin tosissaan kristinuskon perinnöstä ja ymmärryksestä halutaan eroon uuden ty.. tieltä, että melkein naurattaa.
Mutta nuoret sukupuolvet saavat sitten sitä, mitä tilaavat.
Kohtuullista silti varoittaa ja miettiä vielä vaihtoehtoja. Täydellistä ei ole olemassa, mutta kukaan ei halua todella huonoa, jos vähänkään pääsee vaikuttamaan asiaan.
Maria Magdalenan truuttaaminen paksuksi. Jesse on/oli äijä!
Vierailija kirjoitti:
Kukapa tietää vaikka Jeesus olisi jo tullutkin, mutta pirullinen nyky-yhteiskunta onkin sulkenut hänet mielisairaalaan tai vankilaan yhteiskuntajärjestelmän kansankusetuksen jatkuvuuden kannalta vaarallisena henkilönä... pitäisi olla aika yliluonnolliset kyvyt että voittaisi tämän läpeensä korruptoituneen ihmiskunnan valtamekanismin.
Tämän takia vassarit ovatkin kaapanneet hänet palvelemaan omaa hullua taloususkontoaan. Mikä ei liity Jeesukseen mitenkään.
Mut älkää vaan kertoko tätä kenellekään. Varsinkaan papeille.
Marttyyrien ainut merkittävä teko on kuolema.
Lex Luthorin passittaminen vankilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aasin nussiminen.
Jokaisesta turhasta sanastakin teet tiliä kerran Jumalan edessä. Kannattaa hiukan harkita! Jos et tee parannusta ja ota vastaan Jeesukselta syntien anteeksisaamista, sinulla ei ole muuta kuin kadotus jota odottaa. En tuomitse sinua tyhmyydestäsi, mutta näin se on.
Mitä pahaa aasin nussimisessa on? Jos jumala sen tekee, luulisi nussimisen olevan kunniaksi aasille?