Miehen junttitavat jaksaa ärsyttää vuodesta toiseen
Ja tämä korostuu aina juhlapyhinä. Heidän perheessään kaikki on rentoa eli edes joulupöytään ei kateta vaan kaikki käy erikseen jääkaapilla hakemassa kinkkua yms ja syövät telkkaria katsellen. Vuosia kulunut ja aina jaksaa mies ihmetellä stressiä ja hienostelua jos haluan esim. Kattaa pöydän kauniisti ja tehdä useita ruokalajeja.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Mää ja mun ex syötiin tasan kerran pöydän ääressä. En nipottanu. Siitä nipotin kun veneen perämoottori oli puoli vuotta olohuoneessa "työn alla.;)
Meillä mieheni Harrikka on olohuoneessa kunniapaikalla kaikki talvet. Mies ei vuokraa sille tallia talven yli. Huoltaa siinä ja jutteleekin sille. En moiti miestä siitä. Kevään ja kesän tullen nautin (leskeydestä) kun hän ja pyörä häipyvät horisonttiin. Aviota takana yli 30v.
Sellainen miesvihaketju saanut olla sitten moderaattoreiden hyväksyvän silmän alla.
Ap hei, miksi menit parisuhteeseen sen sian kanssa? Miksi annat asian ärsyttää vuosien ajan? Arvaa millä siitä pääsee? Kykenetkö edes siihen vai onko liian vaikeaa?
Mä olisin mieluummin ilman kumppania kuin noin käytöstavattoman kanssa. Mä en ymmärrä, mitä hienostelua on siinä, ettäjouluksi laitetaan siistiä päälle, katetaan kauniisti ja laitetaan hyvät ruuat, ja syödään yhdessä.
ja kai jokainen rietää, että toisten seurassa ja sohvalla piereskely ei sovi jouluun eikä arkeen,
Olipa kiva jouluaatto. Siisti koti, ruoka pöydässä, vaatteet puhtaana ja valittuna tuolilla valmiiksi ja seksiä. Tänään taidan lähteä pilkille, kun vaimo lähtee äidilleen.
Vierailija kirjoitti:
Että ihan oikeasti ruokaa lapataan jääkaapista suoraan lautaselle ja mikrotetaan? Onko nyt vähän liioittelun makua?
Näin meillä on aina toimittu. Mitä ihmeellistä siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Minä söin tänäkin jouluna seisten ja hui kauhea, ruuat piti hakea keittiöstä!
Syy on aika simppeli: Meillä ei ole riittävän isoa pöytää 13 hengelle niin että mahtuisi vielä ruuatkin pöytään.
Kukin tyylillän. Jos alle 70v mies pitää jouluna pukua niin onhan se vähän outoa vuonna 2023.
Minun suvussani ei ole saanut syödä seisaallaan - jumalanviljaa pitää kunnioittaa niin paljon, että syö istuallaan - ex-anoppini söi usein seisten, korostaakseen kiireistä asemaansa perheen- ja maatilanemäntänä.
Harvan kotiin mahtuukaan niin suurta pöytää, että yli kymmenen mahtuisi syömään.
Ruokien kattamista pöytään olen aina ihmetellyt - itse katan korkeintaan vesikannun pöytään - juomille on oma pöytänsä - ja yleensä jaan kala- ja lihatarjoilut omiin pöytiinsä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin mieluummin ilman kumppania kuin noin käytöstavattoman kanssa. Mä en ymmärrä, mitä hienostelua on siinä, ettäjouluksi laitetaan siistiä päälle, katetaan kauniisti ja laitetaan hyvät ruuat, ja syödään yhdessä.
ja kai jokainen rietää, että toisten seurassa ja sohvalla piereskely ei sovi jouluun eikä arkeen,
Pieraisin just suoraan sun naamalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy on aika simppeli: Meillä ei ole riittävän isoa pöytää 13 hengelle niin että mahtuisi vielä ruuatkin pöytään.
Kukin tyylillän. Jos alle 70v mies pitää jouluna pukua niin onhan se vähän outoa vuonna 2023.
Minun suvussani ei ole saanut syödä seisaallaan - jumalanviljaa pitää kunnioittaa niin paljon, että syö istuallaan - ex-anoppini söi usein seisten, korostaakseen kiireistä asemaansa perheen- ja maatilanemäntänä.
Harvan kotiin mahtuukaan niin suurta pöytää, että yli kymmenen mahtuisi syömään.
Ruokien kattamista pöytään olen aina ihmetellyt - itse katan korkeintaan vesikannun pöytään - juomille on oma pöytänsä - ja yleensä jaan kala- ja lihatarjoilut omiin pöytiinsä.
Mikäs kartanonrouva sinä olet? Oho, etpä muuten olekaan, jos itse katat pöytää. Ei oo edes palvelijoita, surkea köyhälistön jäsen.
*PIERRRRRR*
TUAS EMÄNTÄ KUUES KALIA!
*RÖYH*
Vierailija kirjoitti:
Että ihan oikeasti ruokaa lapataan jääkaapista suoraan lautaselle ja mikrotetaan? Onko nyt vähän liioittelun makua?
Me ollaan kuuskymppinen pariskunta eikä kumpikaan välitetä joulujutuista, eli meillä kyllä mikrotettiin valkosipulikermaperunat (valmiina ostettu) ja (miehen tekemät) lihapullat. Myös kalatiskistä ostettu loimulohipala oli tarjolla, ja valmista katkarapusalaattia. Jälkkärinä valmiina ostettu tiramisu.
Muutaman tontun ja valon asetelma on ainoa joulun "laitto" mitä on näkyvillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidinäidillä oli toi sama, seisten jossain ruokapöydän ja tiskipöydän välimaastossa malttoi palasen napata, hössötti siinä sitten kaikkien kimpussa "pankais ottaen lissää". Jääny kauhea ärsytys siihen jos joku tuputtaa, tänään taas sitä odotettavissa kun mennään anopille syömään. Isänäiti taas otti lunkisti, todellakin istui rauhassa pöydässä eikä hössöttänyt mistään, maailman makein mummi.
Minä totesin edellisen miesystäväni kohdalla että kun otin duunarijuntin niin sain duunarijuntin. Eikä liittynyt mitenkään edes jouluun ja pöytätapoihin. Itseasiassa ne taisi olla kunnossa, mutta muuten oli kyllä puheissaan ja käytöksessään lähinnä oikein sovinistinen perusjuntti, tyhjätaskutaksikuski.
miksi aloittaja on ottanut tällaisen miehen, eikö ole näitäkään asioita käynyt treffeillä läpi ja eniten ihmettelen näissä aina sitä, että kukaan ei tunnu opettavan näitä asioita myöskään tyttärelleen, jotka vuodesta toiseen tekevät nämä samat ja samat ja samat ja samat virheet, miksi naiset eivät koskaan opi?
Aika juntti aloitus eli sopivat ilmeisen hyvin toisilleen.
Miksi olet juntti idiootin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole vuosiin käynyt anoppilassa joulunvietossa tuon takia. Nyt ovat jo niin vanhojakin ettei sinne muutenkaan enää voisi mennä. Oikeasti on perheitä joissa ei " hienostella" . Eli kaikki kulttuuriperintö, tavat yms on hienostelua. En tarkoita, että puku päällä pitäisi olla, niitäkin perheitä varmaan on. Mutta se sohvalla makaaminen ja piereskely eikä edes jouluruokaa syödä yhtään hienommin. Ei pysty.
.
Tulee mieleen joku Onslow siitä Pokka Pitää-sarjasta
Ex-mieheni perhe oli tuollainen. Heidän joulu oli sitä, että katsottiin telkkaria ja välillä haettiin vähän valmislaatikkoa jääkaapista jos tuli nälkä. Ei mitään yhdessä syömistä, lahjoja, hyvä että vähän oltiin tonttuaskarteluja laitettu ikkunaan. Ex kertoi, että teininä hän istui huoneessaan koko joulun pelaamassa pleikkaria, ei mitään yhteisiä aterioita tai sukulaisilla käyntiä. Se oli minusta enemmän surullista kuin junttia.
Jaksan hämmästellä kuinka naiset valittaa miehistään vuodesta toiseen eikä ero ilmeisesti ole koskaan vaihtoehto 😂
Joulu on sen verran usein, ettei siitä stressiä kannata ottaa.
Se nyt on sama, miten pariskunta porsastelee kotonaan, vaikka söisi sikaa puukaukalalosta, mutta lapsiperheissä pitäisi ainakin lapsille opettaa normaaleja ruokailutapoja.