Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko paikalla musiikinopettajia, lähinnä jonkun soittimen?

Vierailija
06.01.2007 |

Minulla olisi pari kysymystä yksityisoppilaista:

1) paljonko veloitatte tunnilta?

2) onko oppilaita paljon?

3) miten saatte oppilaat, missä ilmoitatte

4) mitä pitää ottaa huomioon kun alkaa opettaa alottelijoita?

Kiitos hirmu paljon, käyn tätä varmaan nostelemassa illan mittaan.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi pari kysymystä yksityisoppilaista:

1) paljonko veloitatte tunnilta?

25¿, josta itselleni jää kympin verran, oppitunti kestää 30-60 minuuttia, riippuen lapsen iästä ja siitä, " miten kulkee" .

2) onko oppilaita paljon?

ei, vain 6

3) miten saatte oppilaat, missä ilmoitatte

en ilmoittele, minun oppilaani ovat tuttavien lapsia, suuri osa olleet oppilaina vuosikaudet. Nyt kun kaksi oppilastani haki kehoituksestani (virallinen todistus) ja pääsi musiikkiopistoon, otin heidän pienemmät sisarukset tilalleen. Aikaa ei ole enempään, siksi en ilmoittele missään.

4) mitä pitää ottaa huomioon kun alkaa opettaa alottelijoita?

Joustavuus, lapsen ikä ja siitä riippuen menetelmä, jolla lähestytään soittamisen opettelua. Joskus lapsella on virtaa soittaa ja homma kulkee, voidaan soittaa lähes tuntikin (60 min maksimi, ennenkuin seuraava tulee), joskus lopetetaan puolen tunnin jälkeen, kun lapsi ei vain ole soittotuulella; opetan kotonani ja jos tulee tauko, teen kotihommia välissä :). En ala väkisin soitattaa lasta ja vanhempien kanssa on puhuttu se selväksi, eivät rutise maksavansa turhasta, kun kuitenkin toisella kertaa homma toimii ja soitetaan kauemmin ja soittoaika on täysin kiinni lapsen fiiliksistä.

Vierailija
2/2 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaisi juuri tuollainen sivutoiminen homma. Itse soitan selloa ja olen siis tehnyt opintotason päästötutkinnon. Niin ja kiitos, vastasitkin siihen mitä ajattelin kysyä, eli pidät tunnit siis kotonasi.

Vielä kysyisin, että oletko jotenkin kouluttautunut opettajaksi, tai mistä haet materiaalin ja miten päätät mistä lähteä liikkeellä opetuksessa?

Lisääkin vastauksia otetaan vastaan =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän