Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan pitkän kesäloman sijasta talviloman

Vierailija
23.12.2023 |

Olen huomannut että olen talvisin suorastaan uupunut, väsynyt, lievästi pahoinvoiva, burniksen partaalla. Haluan vain nukkua ja elää kevyesti talvet. Kesäisin olen virkeä ja jaksan tehdä kaikkea aamusta iltaan. En usko että kestän tämänkään talven henkisesti.

Minulla on kaikki kiva kokeiltu; syön vitamiinilisiä ja kotoa löytyy lamppuja kirkkaista ja valo-herätyskelloon. Eivät silti auta. Työterveys samaa mieltä, että jotain kausimasennusta ja talven hormonivajetta tämä on jolle ei oikein voi tehdä mitään.

Missä ammatissa tai työpaikalla saisin muuttaa rytmini niin, että kesälomani olisi keskellä talvea? Kesälomat ovat aina vaikeita, kun olisi virtaa mutta julkinen puoli pakottaa lomailemaan heinä-elokuun.

Haluaisin lomailla jossain lämpimässä jotka on kesäisin bookattu kalliiksi, mutta talvella on taas oltava töissä. Nykyinen työpaikka ei nykyisellä työjärjestyksellä mahdollista pitkien lomien vaihtoa, tätä ylemmän portaan kanssa selvitelty.

Olen kolmekymppinen FM, toimistotyön kokemusta ja täydennyskoulutusta vähän joka alalta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen toimistotöitä pienessä tilitoimistossa, yksi meistä on lomalla aina tammikuun lopusta maaliskuulle. Kesät hän on töissä ihan mielellään. Nähtävästi tämä on sitä kamalaa paikallista sopimista.

Vierailija
2/3 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt juuri noin, eli sovin töissä että pitelen kesälomista aina 2-4 viikkoa talvella.  Paljon parempi! Kesä on Suomessa niin hienoa aikaa että jopa töihin on kiva mennä, ei haittaa yhtään.

Talvisin on toiset ajatukset ja paljon kivempi olla mukavammassa paikassa lomailemassa. Halvempaa myös, kun pystyy reissaamaan sopivina ajankohtina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä. Saat pitää lomaa just silloin kun haluat, kunhan vaan pistät jonkun pyörittämään firmaa poissaollessasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme