Ihmisten saituus uhkaa lopettaa Hurstin jouluavun: hätähuuto Hurstilta lahjoitusten saamiseksi
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010079440.html
Kyllä hävettää näiden saitureiden vuoksi. Nyt joutuu jo Hurstikin miettimään lopettamista.
Kommentit (228)
Eipä tällä Suomen verotuksella jää mitään annettavaa. Nämä köyhyydessä elävät voisivat itse koittaa parantaa asemaansa, ei koko yhteiskunta voi olla mikään vammaisten hoitokoti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikki Hursti matkusteli Dubaihin ja asuu isossa omakotitalossa. Sini saa hyvää palkkaa. Arvostan ainoastaan Veikko Hurstia, hän teki tuota työtä sydämellään.
Kertoisitko tarkemmin?
Heikki Hurstin instasta ja facesta olen noita reissujuttuja katsellut. Sitten jossain lehdessä aikanaan oli Heikin iso talo. Heikki ja Sini kaupallisti tuon homman eli ottavat itse isoa palkkaa. Veikko eli vuokralla ja antoi lahjoituksia joita sai ihmisiltä eikä ottanut palkkaa tuosta työstään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikki Hursti matkusteli Dubaihin ja asuu isossa omakotitalossa. Sini saa hyvää palkkaa. Arvostan ainoastaan Veikko Hurstia, hän teki tuota työtä sydämellään.
Kertoisitko tarkemmin?
Heikki Hurstin instasta ja facesta olen noita reissujuttuja katsellut. Sitten jossain lehdessä aikanaan oli Heikin iso talo. Heikki ja Sini kaupallisti tuon homman eli ottavat itse isoa palkkaa. Veikko eli vuokralla ja antoi lahjoituksia joita sai ihmisiltä eikä ottanut palkkaa tuosta työstään.
Ja kuinka suuri se "iso palkka" on? Suomen lait on sellaisia, että oikean työn tekijälle on vähän pakko maksaa käypää palkkaa.
Ihanaa itkua HELLsinkiläisiltä, sellaista on elämä kaatopikalla.
En pysty lahjoittamaan, kun jouduin antamaan omille vanhemmilleni rahaa.
Joten nyt on täytynyt venyttää jouluksi itsekin penniä.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkohan kaupat ja tehtaat heittävät jouluruokaa roskiin vain sen takia että ajattelevat lahjoitusten vaikuttavan negatiivisesti myyntiin.
Ei mene roskiin. On jo paljon uutisia, ettei jää myymättä punalaputettuja ja siksi niitä ei riitä järjestöille. Sekin on oikein, kun kansa köyhtyy. Ihanteellinen tilanne on, että ruoka on varaa ostaa kaupasta eikä tarvitse leipäjonoon joutua.
Monta Hurstin sukupolvea on elellyt "laupeudentyöllä" kyllä tässä kympin maassa on laupeuden työt tehty ja alettava elämään omin voimin, itsekunkin. Eikö😳
Jussi Halla-ahollahan on jopa kokemusta tarjoilijana työskentelystä, joten voisi mennä tuonne tarjoilemaan.
Onko ketjun aloittaja sama, joko rääkyi siinä Hopen joulupuuta arvostelleessa ketjussa, miten ihmiset kehtaavat olla niin ilkeitä, että eivät osta ventovieraalle lapselle pädiä, Applen puhelinta, järjestelmäkameraa.
Äly hoi.
Suomalaisten asenne köyhiä kohtaan on koventunut. Niin monta vuotta rummutettu oikeistpropagandaa lehdissä, kaikenlaisia juttuja järjestelmän hyväksikäyttäjistä, joita suurin osa ei ole. Juuri ne kalluthan noihin juttuihin suostuu, tavalliset tuensaajat häpeävät tilannettaan.
Eikös Hursti ottanut vastaan lahjoituksen internetin pahimmalta paskaviemäriltä, missä naisviha ja rasismi kukoistaa?
Saa mennä nurin minun puolestani.
Mieluummin Hurstille kuin Hope tai esim Autetaan kun voidaan- fb ryhmään jonka yp sai tuomion.
Vierailija kirjoitti:
Aika monella lahjoittajalla on taloudellisesti tiukkaa.
Niin, keskituloisten motto tunnetusti on, että maksavat jo nyt liikaa veroja, joten Hurstille ei jää mitään.
Rikkaat eivät anna paljostakaan.
Ihmisten tympeys ja tyhmyys näkyy hyvin tässäkin ketjussa. Että kehtaatte haukkua köyhiä ja heitä auttavia, etenkin jouluna! Ilmeisesti palsta on täynnä pikkupurria, joilla ei ole mitään käsitystä empatiasta - hävetkää.
Kyllä kuvassa on todella kärsineen näköistä porukkaa.Vanhuksia pelkästään.
Minusta kaikkein tärkein on köyhien eläinten ruokakeräys. Hesylläkin on pata tänä jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Kaupat voisi lahjoittaa ison määrän ruokaa...on nimittäin kerännyt maksimaalisen paljon korotetulla ruan hinnalla voittoa.
Kaupat heittää ruuat roskiin ja lukitsee roskikset ettei vaan pääse joku köyhä dyykkaamaan. Ihmiset ostaa paljon vähemmän kun kaupat on nostelleet hintoja mielivataisesti, roskiin menee valtavia määriä ruokaa.
Kattokaa nyt, miten alkaa olla kaikki totaalisen loppu. Häkkänen se vaan pistää miljardeja menemään Ukrainan sodan rahoittamiseen. Senkään päähän ei enää muuta asiaa mahdu kuin sota, sota, sota. Vielä nuori kloppi. Suomen loppu on lähellä, viimeinen sammuttaa valot - ellei sähkö lopu ennen sitä ja viimeinen könyä pimeässä hiiteen täältä. Ei olisi mitenkään pois suljettua.
Ei ole rahaa itselläkään laittaa Hurstille. Sen sijaan ruokin tänään yhden vähävaraisen ystävän ja laitoin mukaan sen vähän herkkuja (juustoa, itse leivottua kakkua, pakkasesta marjoja, keksejä, kahvia) mitä löytyi kotoa hamstrattuna tarjouksista ja punalaputettuna. Sama huomenna. Joulupäivänä lupasin laittaa ruokaa vielä kahdelle. Itsekin vähävaraisena en parempaan pysty, mutta ainakin tiedän, että ruoka maistuu ja vähän riittää vielä pariksi päiväksi. :/ Näin yksinäisillä meillä on myös seuraa hetken toisistamme.
Käytin jo tämän vuoden lahjoitusbudjetin paikalliselle eläinsuojeluyhdistykselle.
Aaltola voisi tarjoilla jotain kuohuviiniä suoraan pöytiin! Mikan pitää olla tosin varuillaan, sillä on pitkä ja komea ja voi tulla tilaisuuksia eteen..