Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön Terhi dissaa siivoajia ja elelee itse pelkillä tuilla.

Vierailija
23.12.2023 |

Hienoa Terhi, jatka samaan malliin. Me "rätin pyörittäjät" maksetaan omalla työllämme lasten elämä, ja on muuten joulupöydässäkin tarjolla sorttia jos jonkunlaista. 😊

Turha haaveilla https://www.is.fi/perhe/art-2000010036532.html

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä jos annetaan olla. Nykyään tämä vastakkainasettelu on kauheaa. Nuorena osa on kriittisempiä. Ihan varmasti lehdissä riittää provosoivia ihmisiä vaikka joka päivälle. Joskus mietin maksetaanko joillekin lausunnoista vai miksi aina muutkin pienituloiset saavat kärsiä outojen lausuntojen vuoksi. 

Varmasti maksetaan. Siivousalan ihmisten työn halveksunta on ollut taas ikuista ei mikään uusi keksintö

Olin ensimmäisessä kesätyössä siivoamassa toimistoja. Muistan vieläkin sen kuinka jalkojen välistä yritit ottaa pöydän alta sitä roskakoria. Joko olit täysin huomaamaton tai sitten jos sinulle puhuttiin, oli jotain valittamista jostain. 

Itse sitten olin toimistossa töissä, aina tervehdin siivoojaa tai vaihdoin sanasen. Ojensin usein sen roskakorin. Siinä oli myös hyvä sauma lähteä hakemaan kahvia, että toinen saa rauhassa siivota huoneen.

Vierailija
42/113 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa missään lue, että Terhi dissaa siivoajia:

Terhi muistaa vieläkin, miten VANHEMMAT  patistivat häntä hoitamaan kouluhommansa huolella.

Ettei tule mitään rätinpyörittäjää, HE sanoivat.

Siinä tapauksessa olisi voinut kokeilla sitä siivoojan työtä, jos hoitoala ei napannut. Mieluummin loisii nyt kotona tukien varassa, kun "pyörittelee rättiä."  

Ei siivojan töihin kävellä noin vain ilman koulutusta tai aikaisempaa kokemusta.

Kyllä kävellään. Lapseni keskeytti opinnot ja viikon päästä käveli ilman kokemusta siivous töihin. Porukka vaihtuu koko ajan ja pulaa on. Työkavereita on tällä hetkellä paljon ukrainalaisia. Heille siivoustyö kelpaa.

Raskasta työtä se on. Alueet ovat isoja ja tiukasti aikaraulutettu. Käteen saa kuukaudessa 1900 euroa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä jos annetaan olla. Nykyään tämä vastakkainasettelu on kauheaa. Nuorena osa on kriittisempiä. Ihan varmasti lehdissä riittää provosoivia ihmisiä vaikka joka päivälle. Joskus mietin maksetaanko joillekin lausunnoista vai miksi aina muutkin pienituloiset saavat kärsiä outojen lausuntojen vuoksi. 

Varmasti maksetaan. Siivousalan ihmisten työn halveksunta on ollut taas ikuista ei mikään uusi keksintö

Halveksunta? Sairas täytyy olla päästään jos halveksii tärkeätä työtä tekevää ihmistä. Ilman siivoajia hukkuisimme kirjaimellisesti paskaan. Harva varmaan osaa edes kuvitella miltä vaikkapa jotkin julkiset tilat näyttäisivät, jos niissä ei kävisi siivooja. 

Ei hukuttaisi, mutta jouduttaisiin siivoamaan itse sontamme. Kulttuuri määrää, että siivoaminen on alin työ mitä on. Se ei muutu koskaan.

Vierailija
44/113 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole pelkkä laikkari, olen laikkari ja ylpeä koulutuksestani ja arvostan koulutettuja laitoshuoltajia.

On syytä ollakin, sairaalahygieniahan on vaativaa ja tärkeää työtä. Musta ei edes siihen olisi, siksi olenkin myynti-huithapeli. Hirvittäisi itseänikin, jos mun jäljiltä hoidettaisiin sairaalassa potilaita! 

Vierailija
45/113 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terhi muistaa vieläkin, miten VANHEMMAT  patistivat häntä hoitamaan kouluhommansa huolella.

Siinä tapauksessa olisi voinut kokeilla sitä siivoojan työtä, jos hoitoala ei napannut. Mieluummin loisii nyt kotona tukien varassa, kun "pyörittelee rättiä."  

Ei siivojan töihin kävellä noin vain ilman koulutusta tai aikaisempaa kokemusta.

Ehkä noin onkin virallisesti mutta käytännössä heidän on pakko ottaa ilman koulutusta olevia ja opastaa siihen työhön kun eivät muuten saa ihmisiä sinne.

Vierailija
46/113 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800e /kuussa tukia.? Ei minäkään tienaaan paljon tuota enempää töissä. 700e vuokraa ja lähes 1000e laskuihin? Tulee mieleen väkisin että makseleeko velkoja ja vippejä vai mihin tuo raha menee? 

Hoitoalan koulutus löytyy joten töihin pääsisi kyllä tienaamaan mutta jos tukia saa käteen sen 2000e lähes niin en ihmettele kun työt ei nappaa..

Vierailija
47/113 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Tellun vanhemmat työskentelivät tietysti itse huippukiiltävissä toimistoissa, jotka siistivät itse itsensä, eiku...

Rumastihan tuo on vanhemmilta sanottu, mutta kyllä tuossa hieman totuuttakin on, että harva vanhempi toivoo lapsensa siivoojaksi päätyvän sanotaan sitä ääneen tai ei.

Vierailija
48/113 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1800e /kuussa tukia.? Ei minäkään tienaaan paljon tuota enempää töissä. 700e vuokraa ja lähes 1000e laskuihin? Tulee mieleen väkisin että makseleeko velkoja ja vippejä vai mihin tuo raha menee? 

Hoitoalan koulutus löytyy joten töihin pääsisi kyllä tienaamaan mutta jos tukia saa käteen sen 2000e lähes niin en ihmettele kun työt ei nappaa..

Tätä ihmettelin itsekin tuossa jutussa. Vuokran jälkeen jää vielä 1100 euroa, mutta ruokaan kuitenkin vain 200 euroa, ja joulutorttujen leipomisesta saa vain haaveilla. Mitä nuo mystiset laskut on, johon kaikki tukirahat menee? Joku tässä ei täsmää, tai sitten jätetään kertomatta jotain oleellista. Kyllä 1100 eurolla pitäisi saada ruokittua 3-henkinen perhe, kun lapset on vielä osan kuukautta isällään. 

Vierailija
49/113 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sulla ap on oikein hätänä, oletko katkera jostain kun pitää tuolla tavoin vääristellä jonkun sanomisia?

Tuossa jutussahan kerrottiin Terhistä, joka on joutunut jäämään masennuksen takia pois työelämästä hoitoalalla. Hän kertoo myös että hinku töihin palaamisesta on kova, ja on yrittänytkin jo, mutta voimat eivät vielä riitä.

Jutun henkilö ei millään tavoin dissannut siivoojan ammattia, ap teki sen ihan itse.

Vierailija
50/113 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa dissaa?

Oisko se vähän niinku konkelointia. 

Vierailija
51/113 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä tämä Terhi teki nyt ap:n mielestä väärin? Terhin vanhemmat 'dissasivat' siivoustyötä, ja Terhi on itse ollut hoitotyössä kunnes uupui ja on siksi tuilla. Turha haukkua.

Tämä!! Lukekaa nyt he"vetti se juttu, ennenkuin alatte riehua täällä. Terhi ei dissannut ketään!

Se, että Terhi on sairastunut, ei tarkoita sitä ettei muka olisi koskaan tehnyt töitä. Opetelkaa lukemaan!

Vierailija
52/113 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin kävelin ja 9 henkisessä tiimissämme on ainoastaan yksi laitoshuoltajan koulutuksen käynyt. 

Itse kävelin 2015 ja meille rekrytoidaan uusia tekijöitä ilman koulutusta, ilman kokemusta tänäkin päivänä.

Suurin osa työttömistä ei edes vaivaudu katsomaan siivousalan vapaita työpaikkoja, joten ei ihme, että revitään hatusta väite, että siihen tarvitaan koulutus/pätevyys, vaikka edellytyksenä on vain halu oppia ja työn oppii tekemällä. 

Sairaalaan ym. korkean hygienian vaativiin paikkoihin usein edellytetään laitoshuoltajan koulutus, mutta perussiivoukseen kelpaa ilman koulutustakin. 

Vierailija
53/113 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sulla ainakin taitaa oma ammatinvalinta olla pielessä, kun pitää täällä valittaa ja kadehtia ihmisiä, jotka hädin tuskin tulevat toimeen. Kannattaa myös lukea mitä jutussa sanotaan ja kommentoida vasta  sitten.

Vierailija
54/113 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa lukemaan ja myös ymmärtämään lukemanne ennen kuin itse alatte dissaamaan jotain henkilöä ja samassa tilanteessa olevia väärin perustein

Vierailija
55/113 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele lukemaan, typerys! Terhi on työskennellyt pitkään hoitoalalla ja on nyt sairaslomalla/kuntouksessa.

Mene itse töihin, äläkä mesoa täällä!

Vierailija
56/113 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat osaltaan tekivät Terhistä tuollaisen. Nyt hän ei osaa kuin yhden ammatin, ja se ei sovi hänelle. 

Apua ei saa pyytää ja ns. toimeen tullaan. Eli näännytään tumput suorina niille sijoilleen. 

Jospa Terhi antaisi piut paut ahtaille asenteille. Kun pyytää apua, köyhyydeltä katkeaa pahin terä.

Vierailija
57/113 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kävellään. Lapseni keskeytti opinnot ja viikon päästä käveli ilman kokemusta siivous töihin. Porukka vaihtuu koko ajan ja pulaa on. Työkavereita on tällä hetkellä paljon ukrainalaisia. Heille siiv

Kunnista saa harvoin vakityötä ilman koulutusta. Myös auton käyttö on eduksi. Niillä minäkin työllistyin.

Vierailija
58/113 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, totuuden nimissä sanottakoon, että en tekisi siivoustyötä enää päivääkään jos muuta työtä jostain saisin. Kirjaimellisesti pa*kaa hommaa pa*kalla palkalla ja kiitoksena kaikki niveletkin pa*kana. Toki olen ylpeä itsestäni että olen tähän pystynyt ja nostan hattua kaikille jotka siivoavat työkseen vuosikausia, jopa vuosikymmeniä.

On tämä sen verran kuormittavaa työtä, että ainakin palkka pitäisi olla huomattavasti parempi.

Vierailija
59/113 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halveksunta? Sairas täytyy olla päästään jos halveksii tärkeätä työtä tekevää ihmistä. Ilman siivoajia hukkuisimme kirjaimellisesti paskaan. Harva varmaan osaa edes kuvitella miltä vaikkapa jotkin julkiset tilat näyttäisivät, jos niissä ei kävisi siivooja. 

Ei hukuttaisi, mutta jouduttaisiin siivoamaan itse

Ja muidenkin, jotka eivät pysty siivoamaan. Vanhat ja vammaiset, lapset, sairaat... puhumattakaan teollisuudesta ym.

Vierailija
60/113 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat osaltaan tekivät Terhistä tuollaisen. Nyt hän ei osaa kuin yhden ammatin, ja se ei sovi hänelle. 

Apua ei saa pyytää ja ns. toimeen tullaan. Eli näännytään tumput suorina niille sijoilleen. 

Jospa Terhi antaisi piut paut ahtaille asenteille. Kun pyytää apua, köyhyydeltä katkeaa pahin terä.

Ja alapeukku miksi? Avun pyytämisestä ja verkostoitumisesta on oikeasti hyötyä. Ja vanhempiensa yliviritettyjen toiveiden takia hän valitsi väärän alan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi