En vaan aina jaksaisi passata tuota 19 vuotiasta lasta
Tiedän, olen huono vanhempi. 19 vuotiaalle pitäisi kaikki olla valmiina nenän eteen, itse ei tee mitään. Peruskoulun jälkeen vaan loikoillut mukavasti.
Aina vedetään esiin mt-ongelma.
Kommentit (51)
Jos lapsi on sairas, niin minkäs teet. Joudut hoitamaan häntä kuolemaasi asti.
Vierailija kirjoitti:
Potkaise pellolle. Ihan oma vika, jos tosiaan hyysäät tuollaista. Parempi stoori seuraavalla kerralla. 🌲😊
Eihän sairaita lapsia voi pellolle potkia. Vanhempien kuuluu hoitaa hamaan tappiin. Kannattaa miettiä myös onko ne omat geenit lisääntymiseen sopivat.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 17v laiskuri kotona. Kaikki teen sille eteen jotta kävisi koulussa. Minullehan ne sakot tulee jos ei mene. Välillä saa tapella että saan sen menemään kouluun. Ei mulla kyllä mielenterveys kestä jos tätä pitää vielä 2 vuotta tämän lukukauden jälkeen kestää. Oma elämä on täysin jäissä. Ei uskalla edes aamuvuoroa ottaa kun ei ole sitten vahtimassa meneekö opintoihinsa.
Nyt kyllä liioittelee. Ota yhteyttä sinne kouluun ja sieltä keinot käyttöön. Sinä et ole mikään kouluunlähettäjä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en varsinaisesti passaa, mutta kotona asuu 19-vuotias parasiitti. Lähinnä marisee jääkaapilla, että taas on tuotu huonoa ruokaa ja mitä syödä. Jos joutuu itse hakemaan kaupasta syömistä, niin kehtaa vielä kysyä meiltä rahaa siitä omasta syömisestään. Ollaan huonoja ottamaan puheeksi, että voisi vähän ottaa itse vastuuta. Syö meidän ruokia, kun kerran ilmaiseksi saa syödä, mutta jos joutuu itse hakemaan haluamansa "murot", niin sopii sitten itse maksaa ne myös. Pyysi rahaa, kun joutui olemaan koirien kanssa neljä päivää, kun muu perhe oltiin kylpylässä. Hän siis tarvitsee palkan eläinten hoidosta erikseen.
Ja on ihan fiksu ja terve nuori. Käy kokopäivätöissä eli rahaa on pilvin pimein. Asuu ilmaiseksi, syö ilmaiseksi ja käyttäytyy kuin 15-vuotias, josta olisimme elatusvelvollisia edelleen. Luulen, että tässä on kyse siitä, että lapsi on aina lapsi vanhemmilleen. Eihän lapset koskaan sääli vanhempiensa rahoja. Lapsi ei ota
Imetätkö sitä, jos se saa päähänsä käskeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 17v laiskuri kotona. Kaikki teen sille eteen jotta kävisi koulussa. Minullehan ne sakot tulee jos ei mene. Välillä saa tapella että saan sen menemään kouluun. Ei mulla kyllä mielenterveys kestä jos tätä pitää vielä 2 vuotta tämän lukukauden jälkeen kestää. Oma elämä on täysin jäissä. Ei uskalla edes aamuvuoroa ottaa kun ei ole sitten vahtimassa meneekö opintoihinsa.
Ei siitä sakkoja tule. Nuorelle sen sijaan tekisi hyvää tajuta, mitä vastuunotto omasta elämästä tarkoittaa. Onko nuorella masennusta?
Ei ole. On kuntoutusraha ja jos sen sössii niin heitän pihalle. Hän tietää sen, että saa mennä muualle epäonnistumaan jos sitä aktiivisesti haluaa tehdä. Olen elämässäni jo oppinut että turhiin tapauksiin ei aikaa laiteta.
Järkyttävää kieltä käytät lapsestasi. Ei ihme, että hänreagoi, kun on noin ilkeä äiti.
Vierailija kirjoitti:
Miten on voinut loikoilla vaan? Nyt pitää hakea kevään yhteishaussa johonkin kouluun! Jossei hae niin sano, että hankkii oman asunnon kumminkin
Mitä sä selität? Ei täysikäisen tarvitse hakea yhtään mihinkään kouluihin enää.
Itse olet antanut jälkikasvusi muovautua tuommoseksi lösöksi.
Ulos talosta ja töihin. Tai opiskelemaan erityisten ammattiopistoon. Siellä saa mt-tukea.
Ennen sanottiin ja sanovat asialliset ihmiset nykyäänkin, että HARMITTAA, OTTAA PÄÄHÄN ,VITUTTAA, mutta nykyisin ollaan masentuneita ja mt-sairaita vastaavissa tilanteissa,
Mennään just sen mt-dignoosin taakse, ni ei sit eväänsä liikauteta minkään asian eteen.
Toki on oikeastikin sairaita, mutta paljon on vain lusmuja ,joita ei huvita normityöt-ja opiskelu. Aina pitäisi jonkun paapoa.
Jos on sairautta niin rangaistukset ja kuritukset ei siinä auta, vaan pahentaa tilannetta. Onko mt-vaivaa tarkemmin selvitetty, saako keskusteluapua? Kannattaa ottaa yhteyttä myös etsivään nuorisotyöhön, he osaa ohjata nuorta eteenpäin. Siitä voi olla apua, että on joku perheen ulkopuolinen ihminen, jolle kertoa asioistaan.
Apua opiskelu- ja työasioihin voi saada Ohjaamosta, jos sellainen teidän paikkakunnalla on. Tuli mieleen myös Nuotti-valmennus, joka on tarkoitettu nuorille, joiden toimintakyky on heikentynyt. Siinä saa henkilökohtaisen valmentajan, jonka avulla selvitellä asioita eteenpäin ja saada suuntaa elämälle.
Itsekin olin 19-vuotiaana myös melko hukassa vaikean perhetilanteen ja koulukiusaamisen takia.
Sain silloin apua etsivästä nuorisotyöstä ja siitä oli siinä tilanteessa valtavasti apua. Sain voimia lähteä aikuislukioon ja valmistuin sieltä hyvin paperein.