Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En vaan aina jaksaisi passata tuota 19 vuotiasta lasta

Vierailija
23.12.2023 |

Tiedän, olen huono vanhempi. 19 vuotiaalle pitäisi kaikki olla valmiina nenän eteen, itse ei tee mitään. Peruskoulun jälkeen vaan loikoillut mukavasti.

Aina vedetään esiin mt-ongelma. 

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 17v laiskuri kotona. Kaikki teen sille eteen jotta kävisi koulussa. Minullehan ne sakot tulee jos ei mene. Välillä saa tapella että saan sen menemään kouluun. Ei mulla kyllä mielenterveys kestä jos tätä pitää vielä 2 vuotta tämän lukukauden jälkeen kestää. Oma elämä on täysin jäissä. Ei uskalla edes aamuvuoroa ottaa kun ei ole sitten vahtimassa meneekö opintoihinsa.

Sano lapselle, että nyt alkaa reipastuminen, tai muutto kotoa lastenkotiin. Lapsesi kusettaa sinua.

Vierailija
22/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus rakastaa sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 17v laiskuri kotona. Kaikki teen sille eteen jotta kävisi koulussa. Minullehan ne sakot tulee jos ei mene. Välillä saa tapella että saan sen menemään kouluun. Ei mulla kyllä mielenterveys kestä jos tätä pitää vielä 2 vuotta tämän lukukauden jälkeen kestää. Oma elämä on täysin jäissä. Ei uskalla edes aamuvuoroa ottaa kun ei ole sitten vahtimassa meneekö opintoihinsa.

Ei siitä sakkoja tule. Nuorelle sen sijaan tekisi hyvää tajuta, mitä vastuunotto omasta elämästä tarkoittaa. Onko nuorella masennusta? 

Ei ole. On kuntoutusraha ja jos sen sössii niin heitän pihalle. Hän tietää sen, että saa mennä muualle epäonnistumaan jos sitä aktiivisesti haluaa tehdä. Olen elämässäni jo oppinut että turhiin tapauksiin ei aikaa laiteta.

Vierailija
24/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

joopa joo.. et sitte muista provoissasi että nykyään

on lait olemassa

Vierailija
25/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tosi ok. Tulevaisuudessa näkee onneksi myös toisinpäin. Aikuiset eivät viitsi paasata eläkeläis-vanhempiaan.

Ai kaaduit etkä pääse nousemaan... onnea matkaan, kotiavustaja tulee ylihuomenna.

Tuossa vaiheessa ohjataan hoitokotiin.

-ohis

Uskotko oikeasti tuohon? Sä tulet dementoituneena melkein polttamaan oman kämppäsi ja makaamaan kusilammikossa päivien ajan, ja silti sinua ei ohjata mihinkään.

Vierailija
26/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus tuntee kärsimyksen tien ja ohjaa juuri teille oikeisiin ja sopiviin ratkaisuihin. 

Kuuntele Jeesusta, hän on tie, totuus ja elämä. 

Hän voitti kuoleman jotta sinä saat elää.

Pyhä Henki, siunaa ja varjele.

Vierailija
27/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin makaat kuin petaat, sinä palvelijavanhempi. Jos lapsi on osallistunut kodin töihin pienestä asti, hän tekee sitä kaiken ikäisenä, niin kauan kuin kotonaan asuu. 

Vierailija
28/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on voinut loikoilla vaan? Nyt pitää hakea kevään yhteishaussa johonkin kouluun! Jossei hae niin sano, että hankkii oman asunnon kumminkin

Kuntoutustuella. Mitään ei oikein saisi sanoa, kun on niitä mt-ongelmia.

Vierailija
29/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväperheessä äiti laittoi lapsilleen lukujärjestyksen kodin viikottaisista töistä. Ei puhettakaan, että laistaisivat ellei joku tosi tärkeä este. Napina siitä syntyi kun kaverienkaan ei tarvinnut mutta taipuivat kun äiti ei antanut periksi. Vuodet kuluivat ja lapset oppivat omatoimisiksi ja pärjääviksi.

Jälkeenpäin ajatellen äiti oli tosi ajattelevainen ja fiksu! 

Vierailija
30/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko huonon vanhemman aika lentää pesästä? Suosittelen.

Vierailija
31/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hänellä on kasvukipuja, väsymys yms. Ei siihen silloin tuoda torvisoittokuntia.

Ehkä on sinusta riippumattomia syitä, vaikka kiusaajia tai muita ikäviä ihmisiä. 

Koti on pesä ja turvapaikka. Siellä kuuluukin saada olla rauhassa. Ilman häiriötekijöitä.

🤭 

Vierailija
32/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä passaa!

Vierailija
33/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joopa joo.. et sitte muista provoissasi että nykyään

on lait olemassa

Mitkä lait? Mitä ap:n jutussa oli lainvastaista? 

Vierailija
34/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en varsinaisesti passaa, mutta kotona asuu 19-vuotias parasiitti. Lähinnä marisee jääkaapilla, että taas on tuotu huonoa ruokaa ja mitä syödä. Jos joutuu itse hakemaan kaupasta syömistä, niin kehtaa vielä kysyä meiltä rahaa siitä omasta syömisestään. Ollaan huonoja ottamaan puheeksi, että voisi vähän ottaa itse vastuuta. Syö meidän ruokia, kun kerran ilmaiseksi saa syödä, mutta jos joutuu itse hakemaan haluamansa "murot", niin sopii sitten itse maksaa ne myös. Pyysi rahaa, kun joutui olemaan koirien kanssa neljä päivää, kun muu perhe oltiin kylpylässä. Hän siis tarvitsee palkan eläinten hoidosta erikseen.

Ja on ihan fiksu ja terve nuori. Käy kokopäivätöissä eli rahaa on pilvin pimein. Asuu ilmaiseksi, syö ilmaiseksi ja käyttäytyy kuin 15-vuotias, josta olisimme elatusvelvollisia edelleen. Luulen, että tässä on kyse siitä, että lapsi on aina lapsi vanhemmilleen. Eihän lapset koskaan sääli vanhempiensa rahoja. Lapsi ei ota itse vastuuta ja aikuistu, jos pysyy kotinurkissa lapsen asemassa. Odottaisin, että hakisi kouluun ja muuttaisi opiskelemaan. On siis välivuodella lukion jälkeen.

Vierailija
35/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä saattaa olla myös neurokirjon häiriö 

Vierailija
36/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on voinut loikoilla vaan? Nyt pitää hakea kevään yhteishaussa johonkin kouluun! Jossei hae niin sano, että hankkii oman asunnon kumminkin

Kuntoutustuella. Mitään ei oikein saisi sanoa, kun on niitä mt-ongelmia.

No et sä ole enää vastuussa aikuisesta. Auta häntä hakeutumaan johonkin tuettuun asuntolaan jos ei yksin pärjää.

Muuten sulla on ikuinen hikikomori siellä nurkissasi.

Kehitysvammaisetkin muuttaa aikuisena vanhempien luota muualle. 

Vierailija
37/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin makaat kuin petaat, sinä palvelijavanhempi. Jos lapsi on osallistunut kodin töihin pienestä asti, hän tekee sitä kaiken ikäisenä, niin kauan kuin kotonaan asuu. 

Ei tee. Meillä oli ahkerat alakoululaiset mutta laiskat teinit. 

Vierailija
38/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen lapsi oli ekat vuodet? Kertoo perustemperamentista. Nykyään lapsi ei saisi olla enää lapsi. Eikä nyt ainakaan oma itsensä.

Ole vahvasti läsnä. Hän on sinun lahjasi. 

Vierailija
39/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvin lahjakkaalta tyypiltä. Ei ollenkaan perus-suorittajalta. Ehdota jotain kuppikuntaa jonne hakeutua. Johtotason ja eliitin hommeleita. 

😂 

Vierailija
40/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tuntuu nykyään olevan lähes joka taloudessa. Nuoria, jotka eivät tee mitään, ja vanhemmat passaavat ja elättävät ilmeisesti niin kauan kuin henki pihisee. Jotain on mennyt kasvatuksessa pieleen. MT-ongelmiin vedotaan joka välissä. Ei ole oikeasti tervettä tällainen meininki. Lapsi omilleen oppimaan elämän taitoja ja realiteetteja, on kuitenkin jo täysi-ikäinen.