Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin ajatellut kokoomuslaisena äänestää Stubbia, mutta vaalikoneissa Stubb tulee kaukana kärjestä. Muilla samaa ilmiötä?

Vierailija
23.12.2023 |

Ei vaalikoneiden perusteella tietenkään voi tehdä kokonaan äänestyspäätöstä, mutta kyllä tuo pistää kuitenkin miettimään, että miksi Stubb on itselleni koneissa aina kaikista vaihtoehdoista keskimääräistä huonommalla puolella. On toki Haavistoa paremmalla puolella, mutta kaikki muut oikeiston ehdokkaat tulee aina ensin.

Olenko anomalia, vai miten muilla?

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta itsekin olen kyllä sitä mieltä että Stubbin pitäisi osata hallita möläytyksiään paremmin ja lisäksi on hieman liian elitisti, svenskatalande bättre folk, plus tosiaan hieman överisti globalisti myös

Tämä. Helvetin leuhka. Haluaa tuhota itsenäisen Suomen. Muka niin globaali.

Vierailija
82/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häkkäsellä ei ole tarpeeksi kokemusta politiikasta, joten hänen aikansa ei ole vielä eikä siten voitu asettaa ehdolle (haloo, kolmekymppinen pressaksi)

15-20v päästä Häkkänen on hyvä ehokas jos on kuvioissa silloin vielä.

Eipä ollut Risto Rytilläkään, mutta melkoinen herraonni oli Suomella, kun hänet pressaksi sai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin Stubb jaksaa kovin kauaa olla presidenttinä. Jos hän ei saa suurta kanasansuosiota, voi livetä pois tehtävästä. 

Ei ole mikään sovelias presidentiksi.

Vierailija
84/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubb ja Urpilainen on molemmat ihan pihalla Suomen nykyisestä poliittisesta ilmapiiristä. Luulivat että täällä on aika jotenkin pysähtynyt siihen tilanteeseen kun he lähtivät.

Urpilainen on niin ihastunut Afrikkaan. Luulee, että Suomen menestys löytyy Afrikasta.

Stubbi myös häpeää suomalaisuutta.

Vierailija
85/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ykköseksi nousi Ahtisaari? Mitä ihmettä?

Vierailija
86/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi on äidinkieli, honottaa amerikanenglantia, suomi sujuu. Muusta en tiedä.

Vaimo on britti, joten heikäläisten englanti taipunee myös paremmin kuin muilta ehdokkailta. Ranskan kielestä ja kulttuurista on yliopistotason tutkinnot. Aika hyvä kai myös saksassa.

Vierailija
87/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet wanna-be- kokoomuslainen. Haluaisit olla rikas ja menestyvä, joten identifioidut sellaiseksi ja äänestät siksi puoluetta, joka ajaa rikkaiden ja menestyvien etuja, mutta ei todellakaan sinun etuasi.

Näitä toopeja on ja paljon. Ei järki vaan sano, että vaikka olisi hyvä palkka ja jonkin verran omaisuutta, ellet elä pelkästään pääomatuloilla, ei kokoomus aja etujasi.

Asia ei ole niin yksinkertainen, että voisi vain mitata kuinka paljon valtio minulle jakaa rahaa.

Jos katsoisin suoraviivaisesti kuka etuani selkeimmin ajaa, pitäisi äänestää äärikommunisteja.

Vierailija
88/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee Stubb ja Haavisto kärkeen, ymmärrettävästi, koska olen varsin liberaali. Jotain Häkkästä en äänestäisi ikipäivänä, enkä ketään äärikonsua. Stubbin kanssa pystyisin ihan hyvin elämään.

Vierailija
89/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä toopeja on ja paljon. Ei järki vaan sano, että vaikka olisi hyvä palkka ja jonkin verran omaisuutta, ellet elä pelkästään pääomatuloilla, ei kokoomus aja etujasi.

No mutta! Kokoomushan järjesti hallituksessa ensitöikseen veronalennukset ansiotuloihin, joihin palkkatulot kuuluvat. Meidän ostovoimamme kasvaa noin tonnilla vuodessa! 

Vierailija
90/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee Stubb ja Haavisto kärkeen, ymmärrettävästi, koska olen varsin liberaali. Jotain Häkkästä en äänestäisi ikipäivänä, enkä ketään äärikonsua. Stubbin kanssa pystyisin ihan hyvin elämään.

Häkkänen voisi voittaa vaalit kokoomuslaisten, persujen ja kepuleiden äänille. Nyt tilanne on mielenkiintoinen, kun Stubb kalastelee toisella kierroksella liberaalien ääniä Haavistolta. Jäävätkö konservatiivit kotiin?

Vierailija
91/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin sama, Halla-aho on ollut selkeä ykkönen kaikissa vaalikoneissa mitä olen tehnyt.

Vissiin se johtuu siitä, ettei Stubb ole kuitenkaan niin suomalaisten puolella.

Vierailija
92/96 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä äänestystä. Maassamme on työttömiä, heikosti pärjääviä, luokkaerot senkin kasvavat. Mitä tekee tyhmä kansa, äänestää oikeistolaista narsistia. Katsokaa vaalirahoittajia, kaikki suomen varakkaimpia. Ei tarvitse miettiä miksi penaalin ei terävin kynä äänestetään sätkynukeksi. Herätkää nyt. Maamme on ylivelkaantunut, terveydenhuolto alasajettu, ruoka euroopan kalleinta, sähköstä puhumattakaan. Eivätkö ihmiset ymmärrä omaa parastaan.

Vierailija
93/96 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä äänestystä. Maassamme on työttömiä, heikosti pärjääviä, luokkaerot senkin kasvavat. Mitä tekee tyhmä kansa, äänestää oikeistolaista narsistia. Katsokaa vaalirahoittajia, kaikki suomen varakkaimpia. Ei tarvitse miettiä miksi penaalin ei terävin kynä äänestetään sätkynukeksi. Herätkää nyt. Maamme on ylivelkaantunut, terveydenhuolto alasajettu, ruoka euroopan kalleinta, sähköstä puhumattakaan. Eivätkö ihmiset ymmärrä omaa parastaan.

Presidentti ei päätä talouspolitiikasta eikä leikkauksista esim. työttömyysturvasta. Presidentti hoitaa Suomen ulkopolitiikkaa. Stubb on paras ehdokas presidentiksi, eikä hänen valintansa vaikuta hallituksen toimintaan ja talouspolitiikkaan yhtään mitenkään. Luvannut tehdä vienninedistämimatkoja ulkomaille, että saadaan kauppaa eri maiden kanssa ja talous kasvuun. Vaikka Urpilainen olisi valittu presidentiksi, hallituksen leikkaukset pysyisivät silti samana. Onko tätä niin ymmärtää?

Vierailija
94/96 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoituksesi koskee eduskunta- ja kunnallisvaaleja. Niissä valitaan kansanedustajat, ja menestyneet puolueet muodostavat hallituksen, joka päättää työttömiä, heikosti pärjääviä ym. koskevista asioista. Ei presidentti. Kunnallisvaaleissa valitaan valtuustot, jotka päättävät kunnan ja kaupungin vastaavista asioista.

Vierailija
95/96 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalikoneissa kysytään paljon sellaisia kysymyksiä, joilla ei ole mitään tekemistä presidentin tehtävien kanssa. Tästä syystä Stubb laittaa moniin kysymyksiin "En osaa sanoa", sillä hän kannattaa tehtävän tarkkarajaisuutta.

Täten jos itse laitat näihin kysymyksiin "samaa mieltä" tai "eri mieltä", Stubb tippuu vaalikoneen listoilta.

Vierailija
96/96 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu siitä, että Stubb on jättänyt vastaamatta aika moneen kysymykseen, sen sijaan on perustellut vastaamistaan/vastaamatta jättämistään, joten kannattaa käydä läpi kysymys kysymykseltä ja katsoa, onko samaa mieltä stubbin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi