Olin ajatellut kokoomuslaisena äänestää Stubbia, mutta vaalikoneissa Stubb tulee kaukana kärjestä. Muilla samaa ilmiötä?
Ei vaalikoneiden perusteella tietenkään voi tehdä kokonaan äänestyspäätöstä, mutta kyllä tuo pistää kuitenkin miettimään, että miksi Stubb on itselleni koneissa aina kaikista vaihtoehdoista keskimääräistä huonommalla puolella. On toki Haavistoa paremmalla puolella, mutta kaikki muut oikeiston ehdokkaat tulee aina ensin.
Olenko anomalia, vai miten muilla?
Kommentit (96)
Mitä väliä puolueella on pressan vaaleissa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä puolueella on pressan vaaleissa?
Kyllä se aika paljon ideologisella tasolla kertoo henkilöstä.
Mullakin oli Stubb ihan hännillä yhdessä Lin, Urpilaisen ja haaviston kanssa.
Ajattelin silti äänestää Stubbia, mutta otettuani tarkemmin selvää hänestä, en voikaan äänestää häntä, koska on weffiläisiä.
Vaikka kaikkihan nämä on jotain "kerholaisia."
ÄÄNESTÄKÄÄ AKU ANKKAA AJAA SAMAN ASIAN
Vaalikoneisiin ei voi koskaan luottaa. Niitä on lähes varmuudella viritelty tarjoamaan vaalikoneen omistajan suosikkia.
Vaalikoneet... en niiden perusteella päätöksiä tee.
Häkkästä olisin voinut äänestää, Stubbia en koskaan.
Äijähän on kävelevä painajainen, väärässäolemisen mestari.
Aina ja kaikessa väärässä.
Miksi kokoomus valitsi hänet ehdokkaakseen?
Presidentinvaaleissa jos missä äänestetään henkilöä, eikä puoluetta eikä edes poliitikkoa. Moni ehdokas irtaantuukin taustoistaan tulemalla ehdolle kansanliikkeen edustajina eivätkä puolueensa ehdokkaana. Presidentin on tarkoituskin olla päivänpolitiikan ylä- ja ulkopuolelle. Siksi vaalikone näyttää pressavaalien kohdalla vielä muitakin vaalikoneita omituisempia tuloksia, koska siellä tivataan nimenomaan poliittisia linjauksia.
Hesarin sivuilla ainakin oli juttu, miten vaalikoneen antavat useimmiten vastaukseksi vihervasemmiston ehdokkaan vastasi miten tahansa.
Stubb 23% mennyt Haaviston22% ohi gallupeissa, Halla-ahoa kannattaa 11%....
Kyllä minulle on myös presidentinvaaleissa tärkeintä oikea puolue.
Olen kerran äänestänyt puoluekantaani vastaan, silloin kun toivoin niin kovin Suomelle naispresidenttiä ja äänestin Halosta. Ihan kamala virhe oli, se on paljastunut vuosien saatossa hyvin.
Ei kai kukaan jonkun vaalikoneen perusteella ehdokasta valitse? Ehdokkaan uraa seuraamalla, lukemalla hänen haastatettelujaan ja katsomalla presidentinvaalitenttejä pääsee hyvin perulle ehdokkaan arvomaailmasta, kokemuksesta ja pätevyydestä.
Vaalikoneet lähinnä Haaviston hiljainen juoni.
Mulle nousee ykköseksi Olli Rehn ja kakkoseksi Li Andersson! Olen todella yllättynyt, mutta äänestän tämän perusteella koska vastasin kysymyksiin rehellisesti.
Jos Suomi ei valtiona, kulttuurina ja kielenä merkitse sinulle mitään, niin toki äänestät Stubbia. Hän on samaa mieltä kanssasi
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulle on myös presidentinvaaleissa tärkeintä oikea puolue.
Olen kerran äänestänyt puoluekantaani vastaan, silloin kun toivoin niin kovin Suomelle naispresidenttiä ja äänestin Halosta. Ihan kamala virhe oli, se on paljastunut vuosien saatossa hyvin.
Mitä pahaa se Halonen teki? Eihän presidentillä ole edes mitään suurta valtaa tärkeisiin asioihin, niistä vastaa hallitus ja eduskunta.
Mulla tulee Li ykköseksi ja Pekka toiseksi. Äänestän ekalla kierroksella Litä ja tokalla Pekkaa.
Hjallis toka vika ja Halla-ho on hännänhuippuna.
Vierailija kirjoitti:
Vaalikoneet lähinnä Haaviston hiljainen juoni.
Minulle ei tullut Haavisto kolmen parhaan joukkoon vaalikoneessa, vaikka äänestän häntä aivan varmasti.
Ei, muilla ei ole sitä ilmiötä että kirjoittelevat tänne olevansa kokoomuslaisia vaikka ovat typeriä persukakaroita.