Olin ajatellut kokoomuslaisena äänestää Stubbia, mutta vaalikoneissa Stubb tulee kaukana kärjestä. Muilla samaa ilmiötä?
Ei vaalikoneiden perusteella tietenkään voi tehdä kokonaan äänestyspäätöstä, mutta kyllä tuo pistää kuitenkin miettimään, että miksi Stubb on itselleni koneissa aina kaikista vaihtoehdoista keskimääräistä huonommalla puolella. On toki Haavistoa paremmalla puolella, mutta kaikki muut oikeiston ehdokkaat tulee aina ensin.
Olenko anomalia, vai miten muilla?
Kommentit (96)
konservatiivina mulle kone tunkee Halla-ahoa kärki päähän mutta humanitaarina en voi häntä äänestää.
Stubbhan jätti vastaamatta moneen kysymykseen, koska yrittää pelata varman päälle.
Ei mulla muuta, sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Olenko anomalia, vai miten muilla?
Olet anomalia. Ei tällä palstalla ole kokoomuslaisia. Ahkerat kokoomuslaiset on töissä tai sitten verkostoitumassa vähän paremmissa piireissä.
Vierailija kirjoitti:
Häkkästä olisin voinut äänestää, Stubbia en koskaan.
Äijähän on kävelevä painajainen, väärässäolemisen mestari.
Aina ja kaikessa väärässä.
Miksi kokoomus valitsi hänet ehdokkaakseen?
Orpon pikkumaisuuden takia.
Hän pelkää Häkkästä, henk.koht. syistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan jonkun vaalikoneen perusteella ehdokasta valitse? Ehdokkaan uraa seuraamalla, lukemalla hänen haastatettelujaan ja katsomalla presidentinvaalitenttejä pääsee hyvin perulle ehdokkaan arvomaailmasta, kokemuksesta ja pätevyydestä.
En usko että näissä vaaleissa 70% äänestäjistä ole mitenkään epäselvää millaisia ihmisiä nämä ehdokkaat on. Moni on ollut lööpeissä syystä jos toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Häkkästä olisin voinut äänestää, Stubbia en koskaan.
Äijähän on kävelevä painajainen, väärässäolemisen mestari.
Aina ja kaikessa väärässä.
Miksi kokoomus valitsi hänet ehdokkaakseen?
Samoin, Häkkänen on asiallinen tyyppi toisin kuin Stubb, valitettavasti, tyvärr.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan jonkun vaalikoneen perusteella ehdokasta valitse? Ehdokkaan uraa seuraamalla, lukemalla hänen haastatettelujaan ja katsomalla presidentinvaalitenttejä pääsee hyvin perulle ehdokkaan arvomaailmasta, kokemuksesta ja pätevyydestä.
Olisi tietenkin ihanteellista, että kukin perehtyisi noin ennen äänestyspäätöksensä tekemistä, mutta niin ei kuitenkaan taida olla... Mennään fiiliksellä, mutulla, seurataan johtajaa...
Kannattaa huomata kaksi asiaa vaalikoneeseen liittyen.
On aivan järjetöntä äänestää sellaista ehdokasta, joka on mukana vain nostamassa puolueensa tai itsensä näkyvyyttä ilman minkäänlaisia mahdollisuuksia tulla valita. Siis gallupkannatus esimerkiksi luokkaa 5% tai alempi.
Median vaalikoneet ovat yksi vaikuttamiskeino jolla ohjataan kansalaisten äänestyskäyttäytymistä oman ehdokkaan taakse ja sitä kautta vaikutetaan yleiseen mielipiteeseen. Kysymykset on valittu tarkoin jotta OIKEA EHDOKAS loistaa useimpien vaalikoneen täyttäjien tuloksissa sekä myös muokkaamaan käsitystä siitä mitkä kysymykset ovat kaikkein tärkeimpiä äänestyskäyttäytymisessä. Käytössä oleva tekoäly oppii jokaisesta vaalikoneiden täyttökerrasta ja vaalituloksesta entistä taitavammaksi manipulaattoriksi.
Ajattelin itse äänestää Jutta Urpilaista. Vaalikoneen mukaan sopivin ehdokas on kuitenkin Jussi Halla-aho. Näin se menee, että aina kaikissa vaaleissa vaslikoneiden mukaan perussuomalaiset on muka itselleni paras. Toivon toki Suomeen SDP:n ja PS:n parhaat puolet yhdistävää puoluetta, siis ulkomaalaiskriittistä SDP:tä.
Arvasin että teitä poliitikko-persereikiä on täällä vaikuttamassa.
Minäkin olisin voinut äänestää jotakuta muuta kokoomuksen ehdokasta, mutta en ikimaailmassa Alex Stubbia. Pakko siis valita joku muu, todennäköisesti Haavisto tai rehn.
Miten tuo Stubb on yleensäkkään muka gallupien kärkijoukoissa kun kuitenkin kansa tietää hänen historiansa ja möläytyksensä?? Ei hänessä ole presidenttiainesta, ihan sama vaikka puhuisi 37 kieltä.
Olisipa KOK ehdokkaana ollut vaikka Häkkänen niin olisi voinut äänestää. Nyt ääni menee Olli Rehnille.
Läs kandidaternas kommentarer. De säger mycket mera än valkompassernas svar. I valkompasserna tycks alla frågor väga lika och majoriteten av dem har inget med presidentens uppgifter att göra. Frågorna kan onödigt korta och sakna explicitet, varför ja och nej kan tolkas som samma svar.
Kompasserna ger mig genomgående Halla-aho, Essayah och Harkimo som topp tre, varefter Stubb och Rehn platsar in. De tre röda kommer kategoriskt som sista.
Vierailija kirjoitti:
Mulle nousee ykköseksi Olli Rehn ja kakkoseksi Li Andersson! Olen todella yllättynyt, mutta äänestän tämän perusteella koska vastasin kysymyksiin rehellisesti.
Vaalikone manipuloi sinua.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo Stubb on yleensäkkään muka gallupien kärkijoukoissa kun kuitenkin kansa tietää hänen historiansa ja möläytyksensä?? Ei hänessä ole presidenttiainesta, ihan sama vaikka puhuisi 37 kieltä.
Tietäähän kansa Pekka Haavistonkin menneisyyden. Kummallakaan näistä ei mielestäni ole normaalin aikuisen harkintakykyä eikä nenäänsä pitemmälle olevaa näkemystä. Pekka halusi lakkauttaa armeijan, toi teroja Suomeen väkisin ja yksityisti kantaverkon joka on aivan ääliömäistä toimintaa. Alexin toiminta ministerinä pitäisi olla kaikille tuttua, ilmoitti vaalitentissäkin että otetaan rajalta ihan jokainen sinne tulija ikuiseen elätykseen veronmaksajien rahoilla paitsi 18-65-vuotiaat miehet ja heidätkin otetaan jos tulevat väkisin rajapuomin yli, vaikka kyseessä on Venäjän hybridihyökkäys. Mutta niin vain ovat gallupeissa johtoasemassa.
#pellekansa
Sama, Ylen vaalikoneessa Stubb viimeisenä.
Olen kokoomuksen kannattaja.
Mielestäni stubb on liian liberaali ja globalisti.
En kannata globaalia maailmaa. Sehän on sellainen, että raha kerääntyy yhä harvempiin käsiin.
Mulla viimesenä on Li Andersson, toiseksi viimeisenä Haavisto. Stubb on puoliväliä tarkastellen siellä loppupuolella. Ei yllätä.
Minulle vaalikoneet tuovat aina Halla-ahon (n. 70%), mutta äänestän toista.
En äänestä presidentiksi mahdollisimman paljon laillani ajattelevaa vaan sitä, joka mielestäni on Suomelle paras.
Älkää antako vaalikoneiden ja galluppien päättää puolestanne.