Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin ajatellut kokoomuslaisena äänestää Stubbia, mutta vaalikoneissa Stubb tulee kaukana kärjestä. Muilla samaa ilmiötä?

Vierailija
23.12.2023 |

Ei vaalikoneiden perusteella tietenkään voi tehdä kokonaan äänestyspäätöstä, mutta kyllä tuo pistää kuitenkin miettimään, että miksi Stubb on itselleni koneissa aina kaikista vaihtoehdoista keskimääräistä huonommalla puolella. On toki Haavistoa paremmalla puolella, mutta kaikki muut oikeiston ehdokkaat tulee aina ensin.

Olenko anomalia, vai miten muilla?

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla viimeisenä tulevat Li, Pekka ja Jutta mutta joka kerta Li on se viimeinen.

Vierailija
42/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kokoomuslainen, mutta kuulun ihan eri sijaintiin arvokartalla kuin Stubb. Olen itse samoilla ns perinteisillä linjoilla kuin esum. Häkkänen tai Orpo. Stubb taas on arvoliberaali ja samoilla linjoilla kukn esim Kirsi Piha.

Tästä syystä olin pettynyt, kun Stbb ajettiin kokoomuksen presidenttiehdokkaaksi. Olin jo päättänyt äänestää Mika Aaltolaa, mutta hän on tyrinyt mahdollisuutensa oudoilla haastatteluilla. Joten ehdokkaan etsiminen on ongelma. Ehkä kuitenkin äänestän Stubbia, kun muut ovat vielä huonompia, mutta en todellakaan pidä hänestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas Stubb nousee joko kärkeen tai kakkoseksi vaikka en todellakaan aio äänestää häntä! Valikoin vastaukset selkeästi puolesta tai vastaan. Onko Stubb opportunistinen takinkääntäjä vaalikoneissa eli huijari kokoomuslaiseen tyyliin?! T. Vihervassarinainen

Vierailija
44/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häkkästä olisin voinut äänestää, Stubbia en koskaan.

Äijähän on kävelevä painajainen, väärässäolemisen mestari.

Aina ja kaikessa väärässä.

Miksi kokoomus valitsi hänet ehdokkaakseen?

Kokoomuksen kerman muita tarjokkaita olivat Petteri Orpo, Juhana Vartiainen ja Arto Satonen. Vetivät keskenään pitkää tikkua.

Vierailija
45/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häkkästä olisin voinut äänestää, Stubbia en koskaan.

Äijähän on kävelevä painajainen, väärässäolemisen mestari.

Aina ja kaikessa väärässä.

Miksi kokoomus valitsi hänet ehdokkaakseen?

Orpon pikkumaisuuden takia.

Hän pelkää Häkkästä, henk.koht. syistä.

Häkkänen tosiaan pelattiin härskisti ulos! Maakunnan ehdokas ei kelvannut Helsingin rahapiireilke vasn Stubb ajetaan pressaksi vaikka väkisin. Oksettavaa touhua mutta noinhan kokoomus toimii. Häkkänen olisi ollut enemmän koko Suomen ehdokas. 

Vierailija
46/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Stubb suomalainen vai eurooppalainen? Tuskin hän ensisijaisesti ajaisi Suomen etua vaan ajattelisi silloinkin että Euroopan hyvinvointi on oikeaa hyvinvointia. 

Vierailija
47/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häkkäsellä ei ole tarpeeksi kokemusta politiikasta, joten hänen aikansa ei ole vielä eikä siten voitu asettaa ehdolle (haloo, kolmekymppinen pressaksi)

15-20v päästä Häkkänen on hyvä ehokas jos on kuvioissa silloin vielä.

Vierailija
48/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itsekin olen kyllä sitä mieltä että Stubbin pitäisi osata hallita möläytyksiään paremmin ja lisäksi on hieman liian elitisti, svenskatalande bättre folk, plus tosiaan hieman överisti globalisti myös

Vierailija
49/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häkkäsellä ei ole tarpeeksi kokemusta politiikasta, joten hänen aikansa ei ole vielä eikä siten voitu asettaa ehdolle (haloo, kolmekymppinen pressaksi)

Hän on kylläkin nelikymppinen. Saman ikäisenä valittiin Justin Trudeau valittiin Kanadan pääministeriksi. Se on 'hieman' isompi maa kuin Suomi ja pääministereillä on enemmän valtaa kuin presidenteillä. Se onkin ainoa valopilkku tässä, että Stubb ei yksinään saa aikaan tyhmiä päätöksiä, kun pitää toimia yhtristyössä hallituksen kanssa.

Vierailija
50/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin itse äänestää Jutta Urpilaista. Vaalikoneen mukaan sopivin ehdokas on kuitenkin Jussi Halla-aho. Näin se menee, että aina kaikissa vaaleissa vaslikoneiden mukaan perussuomalaiset on muka itselleni paras. Toivon toki Suomeen SDP:n ja PS:n parhaat puolet yhdistävää puoluetta, siis ulkomaalaiskriittistä SDP:tä.

ulkomaalaiskriittinen SDP on kokoomus.

Vierailija
51/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Relander oli 41. Häkkänen 39

Vierailija
52/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Stubb suomalainen vai eurooppalainen? Tuskin hän ensisijaisesti ajaisi Suomen etua vaan ajattelisi silloinkin että Euroopan hyvinvointi on oikeaa hyvinvointia. 

Hän ei tiedä kehä kolmosen ulkopuolisesta Suomesta yhtikäs mitään, ja sen sisäpuolisestakin vain ruotsinkielisten ankkalammikon ja muun eliitin kuplan verran.

Vierailija
53/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb ja Urpilainen on molemmat ihan pihalla Suomen nykyisestä poliittisesta ilmapiiristä. Luulivat että täällä on aika jotenkin pysähtynyt siihen tilanteeseen kun he lähtivät.

Vierailija
54/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presidentinvaalit ovatkin henkilövaalit, niissä ei puolueella ole juurikaan merkitystä. Eri asia ovat sitten eduskunta-, kunta- ja eurovaalit.

Vierailija
55/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarin sivuilla ainakin oli juttu, miten vaalikoneen antavat useimmiten vastaukseksi vihervasemmiston ehdokkaan vastasi miten tahansa.

Jaa ei mulla ainakaan. Eri vaalikoneet ovat antaneet ykkösiksi Hjalliksen, Rehniä ja Aaltolan; ketään heistä en meinaa äänestää.

Vierailija
56/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin itse äänestää Jutta Urpilaista. Vaalikoneen mukaan sopivin ehdokas on kuitenkin Jussi Halla-aho. Näin se menee, että aina kaikissa vaaleissa vaslikoneiden mukaan perussuomalaiset on muka itselleni paras. Toivon toki Suomeen SDP:n ja PS:n parhaat puolet yhdistävää puoluetta, siis ulkomaalaiskriittistä SDP:tä.

ulkomaalaiskriittinen SDP on kokoomus.

Kokoomus ei ole koskaan profiloitunut ulkomaalaiskriittiseksi puolueeksi, päinvastoin. Nyt he joutuvat myöntymään persujen vaatimuksiin joiltain osin, jotta persut tukevat heitä talouspolitiikassa.

Vierailija
57/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Halla-Aho vaalikoneissa ykkösenä. Aaltolaa olin ajatellut, mutta pitäisikö vaihtaa?

Vierailija
58/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaalikoneisiin ei voi koskaan luottaa. Niitä on lähes varmuudella viritelty tarjoamaan vaalikoneen omistajan suosikkia.

Jaa, minulle tulee vaalikoneista Halla-ahoa aika voimalla. En ole osannut ajatella että nuo koneet nyt ainakaan persuja suosisivat. 

Vierailija
59/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle nousee ykköseksi Olli Rehn ja kakkoseksi Li Andersson! Olen todella yllättynyt, mutta äänestän tämän perusteella koska vastasin kysymyksiin rehellisesti.

Minulla Li on aina viimeisenä.

Vierailija
60/96 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä! En muutoinkaan tykkää sen tyylistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi