Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämäkö on köyhyyttä

Vierailija
23.12.2023 |

https://www.is.fi/perhe/art-2000010036532.html

Tuohan saa enemmän tukia kuin mitä minä palkkaa kokopäivätyöstä?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruokaan jää alle 200e niin johonkin epämääräisiin "laskuihin" menee 900e/kk. Joku tuossa jutussa ei nyt täsmää. Jotain jätetään nyt kertomatta.

Vierailija
42/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yhden lapsen työtön yksinhuoltaja ja saan noin 1700 tukia. 

Menisin heti töihin, jos maksettaisi enemmän palkkaa, kuin mitä tukia saa.

Peruselämiseen riittää ihan hyvin rahat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terhi kääntäisi kivet ja kannot, jotta lapsella olisi varaa jatkaa harrastustaan. Miten pahasti työuupumus hänet onkaan väsyttänyt, kun töihin paluu ei kuitenkaan ole vaihtoehto tuossa kivien ja kantojen kaskessa. Onko hoitoala todella noin rankka?

Ei vaan halua tehdä vuorotyötä kun pitäisi saada olla illat ja viikonloput vapaalla.

Vierailija
44/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako henkeä sä elätät sun palkallasi?

Lapset huostaan ja toimeentulotuelle joutaa tuollaiset.

Taidat olla sosiaalityöntekijä? Asenteesi ainakin sopisi alalle.

Vierailija
45/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te taas täällä viettämässä joulua halventamalla köyhiä. Eikö teillä ole oma elämä kovin laadukasta?

Ilmeisesti heidän elämänsä on todella surkeaa, kun pitää vertailla itseään köyhiin joilla on asiat vielä huonommin, että oma elämä tuntuisi paremmalta.

Vierailija
46/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te taas täällä viettämässä joulua halventamalla köyhiä. Eikö teillä ole oma elämä kovin laadukasta?

Senverran olen maailmaa kiertänyt että tiedän mitä on köyhyys. Tuo ei sitä ole.

Mutta et vielä tarpeeksi ymmärtääksesi absoluuttisen ja suhteellisen köyhyyden eron. 

Vierailija
47/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanakan näköinen nainen. Ruokaa ainakin riittää. 

Vierailija
48/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoa rahankäyttöä, ei mitään muuta. TUo on työtön eli työssäkäyvän kuluja ei ole ja on aikaa tehdä kaikki ruoat itse, jahdata tarjouksia jne. Tulot vielä 1800 €/kk ja noista ei paljoa veroja mene. 

Veikkaan että asuinalue ei myöskään ole halvin mandollinen?

Kyllä varmaan olisi halvempaa jossain Tuhnuperän rivitalossa josta viimeinen kauppakin loppui jo 80-luvulla.

No eipä siellä pohjois-Savossa kummempia asuinalueita ole, ja jos heillä on asunto, joka maksaa 700,- kuussa, niin en kyllä pidä kalliina aikuiselle ja kahdelle teinille. Muuten kyllä ihmetyttää, mihin kuluu se 900,-, jos ruokaan jää vain 200,-. Onhan se vähän, en sitä sano, mutta kyllä sillä pitäisi tulla toimeen. Lapset on kuitenkin joka toinen viikko isällä, eli laskennallisesti mennään sillä 100,-/kk/hlö budjetilla, mistä tälläkin palstalla on pitkä viestiketju, että kyllä sillä pärjää vaikkei gurmeeta olekaan. Lisäksi lapset saavat 5 krt viikossa koulussa yhden lämpimän aterian, joten 25 euroa/hlö pitäisi kyllä hyvin riittää viikossa muuhun ruokaan. 

Vaatisi vaan sitä, että äiti näkisi edes vähän vaivaa asian eteen. Jos lihapullien teko on liian rankkaa, niin joko teinit tekevät itse lihapullansa tai niitä ei ainakaan osteta tölkissä lähes kolmen euron hinnalla, kun tölkissä on pääosin kastiketta. Silloin ostetaan niitä hk:n valmislihapullia pussissa, jossa on joku 25 kpl, hinta alle euron. Siitä syö teinit 10 kpl kumpikin ja äidillekin jää 5-6 kpl. Reilusti perunaa lisäksi, porkkana-lantturaastetta kaveriksi, niin varmasti vatsat täyttyvät eurolla annos. 

Vierailija
49/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senverran olen maailmaa kiertänyt että tiedän mitä on köyhyys. Tuo ei sitä ole.

Mutta et vielä tarpeeksi ymmärtääksesi absoluuttisen ja suhteellisen köyhyyden eron. 

Tuon suhteellisuuden voi työntää persiiseensä ja käydä katsomassa vaikka Intiassa oikeata köyhyyttä.

Vierailija
50/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ruokaan jää alle 200e niin johonkin epämääräisiin "laskuihin" menee 900e/kk. Joku tuossa jutussa ei nyt täsmää. Jotain jätetään nyt kertomatta.

Aina näistä jätetään jotain kertomatta koska se pilaisi koko uutisen.

Vierailija
51/51 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako henkeä sä elätät sun palkallasi?

Itseni lisäksi kolme koiraa.

Se on ihan oma päätöksesi hankkia koiria. Voit antaa ne pois niin jää rahaa enemmän käteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan