Tuttavaperheessä joulupukki käy aattona päivällä JO klo 14
Näin täällä Espoossa. Onko pukkipalvelut noin ahneita, että ottavat töitä koko päiväksi? Pukin vierailu kuuluu iltaan...
Kommentit (56)
Hassun aikasin. Itse tekisin niin, että lapset sais avata yhdet kivat lahjat aamulla/aamupäivällä ja sit niiden kanssa leikkiminen auttais jaksamaan odottaa sinne pukin tuloon. Siis jos ei opeteta että aivan kaikki lahjat on muka pukin tuomia...
Paljon parempi tuo kuin ex-mieheni tavat. Hidas hämäläinen lämmittää saunan illalla kl20, syövät joskus 22 maissa ja SEN JÄLKEEN ilmestyvät lahjat. Lapsi alakouluiässä. Sitten sätitään, kun ei jaksa odottaa nälissään, jännittyneenä ja väsyneenä vaan kinuu ja kiukkuaa. Äitinä paha katsella=kuunnella tuota järjen vastaista käytäntöä, mutta minkäs teet, kun on vuorojoulut mun ja isänsä luona. Mun mielestä joulu on aina ollut nimenomaan lasten juhla, ei aikuisten, lasten ehdoilla.
Suvi Teräsniskan Hei mummo! Siis... Mummo on yksin pohjoisessa ja sille vaan soitellaan että lälläslää miten kivaa meillä on ja kohta tulee pukki, oo sä mummo siellä vaan. Mut kesällä tullaan sit viikkotolkulla oleskelee sun luokses täyshoitoon, mutta ei voitu kuitenkaan pyytää sua tänne meidän kanssa joulua viettää vaikka ukkikin jo kuoli...!
Ei se joulupukki voi olla kaikkien lapsiperheiden luona samaan aikaan
Miksi ketään kiinnostaa, mihin aikaan missäkin perheessä avataan lahjat? Keskittykää oman perheenne jouluun niin ei tarvitse ahdistua muiden jouluperinteistä.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Entä sitten.
Kerronpa ap sulle jotain joka voi järkyttää sinua vielä enemmän, meillä pukki tulee jo klo 12. HUI APUA!!!
Monessa perheessä tuolloin lapset syövät aamupuuroa ja katsotaan joulupukin kuumaa linjaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ketään kiinnostaa, mihin aikaan missäkin perheessä avataan lahjat? Keskittykää oman perheenne jouluun niin ei tarvitse ahdistua muiden jouluperinteistä.
Jos pukki tulee klo 14, se ei ole mikään perinne.
Mulla on pukki jo käynyt. Mitäs siihen sanot ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pukki tulee klo 14, se ei ole mikään perinne.
Ei ehkä sinun, mutta perheen oma perinne. Ja sehän ei sinulle kuulu vaikka lahjat saisi avata joulukuun ekana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei käy pukki mutta availlaan lahjat varmaan noin klo 15.
Mitä sitä lasta turhaan kiduttaa koko päivää jännityksessä.
Annatteko myös synttärilahjat jo syntymäpäivää edeltävänä päivänä?
Vierailija kirjoitti:
Meillä joulupukki käy aaton vastaisena yönä ja jättää lahjat kuusen alle. Lapsi saa avata ne aattoaamuna.
Onneksi jokainen voi juhlia joulua oman perheensä ehdoilla.
Ei voi, koska ap määrää toisin🤣
Ap, minusta tuo on hyvä aika. Meillä lahjat jaetaan vieläkin aikaisemmin, ilman pukkia tosin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä se oikeastaan sinulle kuuluu, vaikka annettaisiinkin?
Ihan parasta, jos tulisi heti aamulla. Lapsena olisi kyllä ollut mahtavaa, jos joulupukki olisi koputellut ovella klo 9 aamulla. Ihan paras joulu ikinä.
Ah, mun vanhemmilla on aina ollut pakkomielle lykätä juhlapyhien kohokohdat lasten nukkumaanmenon kynnykselle, ja kyllä on ollut rattoisaa. Minua on 10 vuotta syyllistetty siitä että en "anna lapsen valvoa" ja "opeta joustavammaksi". Kyseessä on autismin kirjolla oleva lapsi joka ei vain siedä yhdistelmää väsymys + juhlapyhien aisti- ja sosiaalinen kuorma.
Tänä jouluna ei sitten enää mennäkään mummolaan. Pukki ei käy, mutta lahjat avataan iltapäivällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen antanut, mutta ne on avattu syntymäpäivänä. Ei ole mitään kellonaikaa milloin ne lahjat voi avata syntymäpäivänä tai vaikka jouluaattona.
On se kyllä kun lahjojen odottamista verrataan kiduttamiseen... En kyllä ole mitenkään traumatisoitunut, vaikka meilläkin lapsuudessa pukki kävi useimmiten joskus klo 17 aikaan ja sitten sai lahjat. Osa sitä aaton taikaa oli juuri se, kun tiesi mitä jännittävää oli tulossa ja siinä päivän aikaan puuhasteltiin kaikkea muuta mukavaa. Ei se fiilis olisi ollut yhtään sama, jos lahjat oltaisiin avattu jo heti aamulla. Toki ihmiset ovat erilaisia ja jokainen viettää joulua tavallaan, eikä siinä ole yhtään mitään pahaa.
On ap, pukit on ahneita. Ne tekee niin monta keikkaa kuin ehtii ja laskuttaa isoja summia, jopa 120 € vartin keikasta.