Mietin elämäni päättämistä
Olen 58-vuotias mies. Lapsia ei ole. Ei ole ystäviä. Vihamielisesti minuun suhtautuvia on muutama.
itsemurha-ajatuksia mulla on ollut 22-vuotiaasta asti. Olisi pitänyt tappaa itseni silloin mutten siis päätynyt siihen ratkaisuun. Enkä siis myöhemminkään nirhinyt itseäni.
Nyt kylläkin taitaa tulla matkan pää.
Tällä palstalla on paljon ilkeitä ihmisiä, joten saan varmaan suuren määrän halveksivia ja pilkkaavia vastauksia. Kiitokset jo etukäteen niistä.
Kiitti vaan.
Kommentit (46)
Et ole ainut itsellä usein samoja ajatuksia kun aina välillä tulee mieleen ikävät kotona koetut asiat vaikka niitä yrittää kuinka vältellä niin ne vain väkisin tulee mieleen ja sitten ikävä mieliala/sisäinen paha olo vahvistuu
Joulu on pahinta aikaa kun tenavana olleesta ajasta muistuu mieleen miten siihen aikaan jouluun liitettiin läheisyys ja toisista välittäminen mitä en kotona ole koskaan kokenut ne korvattiin materiaalilla/vähättelemällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri nyt?
Älä tee sitä, jää tänne meidän kanssa juttelemaan vielä.
Ja hae apua itsellesi. Soita palvelevaan puhelimeen tai kriisikeskukseen ja siitä sitten eteenpäin.
Virtuaalihalaus Sinulle.
Miten niin "miksi juuri nyt"? Ei tuo katso aikaa tai paikkaa. Ihminen voi tulla tehneeksi sen milloin vaan.
Näinhän se on kuten -70 luvun alku puolella ollessani alle 2v Isäni pisti työpäivän päätteeksi itsensä narun jatkeeksi
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella oikeus lopettaa päivänsä. Onneksi se on oma valinta. Samaa myös harkinnut itsemurhaa. Mies 52v.
Ole niin ystävällinen ja lue kakkossivulla oleva pitkä kirjoitukseni. Harkitse asiaa vielä. Siirrä aiettasi päivä kerrallaan, kunnes vapaudut ajatuksistasi.
Monessa viestissä sanotaan, miten rankkaa läheisen itsemurha on niille läheisille.
Suomi on täynnä ihmisiä, joilla ei ole yhtään ainoata läheistä tai ystävää. Ei vanhempia, ei sisaruksia, ei lapsia, ja ne kaukaiset serkutkin ovat aivan tuntemattomia.
Jos elää päivästä ja vuodesta toiseen yksin, on vaikea ylläpitää positiivista ajatusta elämästä. Ainoastaan omasta valinnastaan erakoituneet selviävät hyvin vastaavissa olosuhteissa.
Suomessa tehdään noin 800 itsemurhaa joka vuosi. 2-3 lähtee joka päivä oman käden kautta. Joten jos joku keksii Suomeen jonkun loistavan keinon ehkäistä näitä itsemurhia ja pahoinvointia, niin kertokaa ihmeessä. Avun tarve on loputon.
Älä tee mitään itsellesi, olet arvokas juuri tuollaisena! Soita auttavaan puhelimeen ja hakeudu terveyskeskukden kautta terapiaan. Älä jää yksin hautomaan ongelmiasi, sillä kun niitä pääsee purkamaan toisten kanssa, niin ne näyttäytyvät pieninä.
Käy koulutus ja ilmottaudu Ukrainan sotaan. Siellä miehet osallistuvat joka päivä itsemurhatehtävään ja kuolevat isänmaan puolesta. Ehkä he eivät haluaisi kuolla, vaan haluaisivat olla perheidensä kanssa. Tai käy syöpäosastolla. Siellä on ihmisiä, jotka eivät haluaisi mitään muuta kuin olla terveenä ja nauttia aivan pienistä iloista, vaikka kupillisesta kahvia aamuisin. Heille ei anneta mahdollisuutta.
Ei kannata muiden ilkeyksien ja kyttäyksien takia tehdä itsemurhaa. Elä oman näköistä elämää välittämättä ilkeitä ihmisistä.
Äkkiäkös siitä toisen 30 vuotta pyöräytät ja kupsahdat sitten omia aikojasi. Itsekin toki miettinyt samoja, mutta sitten kun ajattelee että se olisi aika per seestä jos itsari epäonnistuu ja jää vaikka halvaantuneeksi aivovammaiseksi loppuajaksi. Olen miettinyt lähinnä kivuttomia tapoja, mutta samalla ne on niitä epävarmimpia. Mistään katolta minusta ei ainakaan ole hyppäämään tai vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata muiden ilkeyksien ja kyttäyksien takia tehdä itsemurhaa. Elä oman näköistä elämää välittämättä ilkeitä ihmisistä.
*Ilkeitä. Siis ilkeistä piti kirjoittaa.
Mitä vielä, kun nyt syöt sikana jouluherkkuja ja otat vähän konjakkia siinä ja tupruttelet sikareita niin pääset ainakin lähemmäs tavoitteitasi ja miten mukavasti.
Itsemurhassa on suuri riski joutua helvettiin.
Nro 21 jatkaa vielä, että vaikka kirjoitukseni on kohdistettu ap:lle, se koskee kaikkia tänne toivottomuudestaan kirjoittaneita, aivan kaikkia!!
Voi kun joku rukoilisi meidän yksinäisten puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Suomesta pois muuttaminen voisi olla hyvä idea. Helkattiako sinä täällä pimeässä istut? Muuta jonnekin valoisaan paikkaan. Italiassa taisi olla joku kylä mistä saa ostaa talon lähed ilmaiseksi. ei siellä mitään ole mutta ainakin aurinko paistaa.
Ja ihmiset ovat inhimillisiä.
Minkälaisessa tilanteessa elämäsi muuten on, onko rahatilanne ok ja pystyt käymään esim. töissä? Joskus auttaa kun kunnolla repäisee ja alkaa tekmään elämässään jotain sellaista mikä on täysin päinvastaista kuin se tämän hetkinen elämä. Lähde vaikka vuodeksi reppureissaamaan ympäri maailmaa tai ilmoittaudu vapaaehtoistyöhön Afrikkaan. Tai menet johonkin hyvinvointiretriittiin, jotka ovat erkoistuneet tällaisiin asioihiin. Myös ayahuascasta voi olla apua, tuo avulla moni on parantanut mm. masennuksesta.
Olet humalassa. Lopeta olemasata vätys. Olet heikko. Ole mies. Naisen pillu on pelkästään lastentekokone. Se haisee yleensä paskalle ja Abban tomaattisillille. Hyi!
Vierailija kirjoitti:
Olet humalassa. Lopeta olemasata vätys. Olet heikko. Ole mies. Naisen pillu on pelkästään lastentekokone. Se haisee yleensä paskalle ja Abban tomaattisillille. Hyi!
Mitä vittua!? :D
itsari kannattaa ainakin jos syntyy komusuomeen.
Muista, että Jumalalle olet Hänen rakas lapsensa. Älä lopeta lukemista tähän, että taas joku uskovainen pälättää samoja juttuja. Olet minua neljä vuotta nuorempi ja olen kovan elämänkoulun käynyt. Olin usein samoissa ajatuksissa kuin sinä nyt, mutta jokin esti toteuttamasta aiettani. Kävi ilmi, että se jokin oli Jeesus. Aloin rukoilla Isä meidän -rukousta oikein ajatuksella samalla miettien, mitä siinä oikeasti sanotaan ja toivotaan ja ymmärsin olevani ainutlaatuinen Jumalan maan päälle saattama ihminen.
Toisilla meistä kanssakulkijoista on helponnäköinen elämä, mutta ilman vaikeuksia ei selviä kukaan. Ateisteilla on vain tämä itse rakentama elämä ilman toivoa paremmasta ja kuoleman jälkeen heillä ei ole mitään. Mutta se ei ole totta ja he tulevat kokemaan vielä kovemman kohtalon kuin mitä maan päällä vaeltaessaan on ollut. Ethän halua tehdä itsemurhaa toivossa päästä eroon kaikesta pahasta vain huomataksesi joutuneesi vielä kamalampaan paikkaan?
Minä en Jeesuksen ansiosta enää tipahda niin mustaan aukkoon, ettei toivoa paremmasta tunnu olevan. Juttelen Hänelle täällä yksinäisyydessä pitkin päivää ja tunnen Hänen rakastavan ja myötätuntoisen läsnäolon.
Tämä kaikki vaati sen, että kädet ristissä kerroin Hänelle kaiken, mikä on pielessä elämässäni ja samalla tunnustin ihan kaikki syntini niitä aidosti katuen. En ole ollut Hänen toiveensa mukainen ihminen aiemmin ja katkeruus elämän kohtaloa kohtaan juuri estää nöyrtymisen Hänen edessään. Ajatuksena helposti on, ettei Jeesuskaan tämmöisestä pskiaisesta välitä, mutta kun vaan rakastaa ja välittää! Jatka sitkeästi rukoilua päivittäin, niin tule huomaamaan eron. Aina ei ensimmäinen rukoilu tuota tulosta. Hän näkee onko rukoilumme vilpitöntä vai ihan muuten vaan kokeilua.
Olen ev.lut. mutta aktiivinen TV7:n katselija. Sieltä tulee ohjelmaa 24/7. Jos sinulla ei ole vielä Raamattua ja toki muutenkin löydät sieltä hyvää Raamatun opetusta ja mukavia ihmisiä esittämässä ohjelmaa myös Sinulle. Jos kanava suinkin näkyy, niin et menetä mitään, jos alat sitä katsoa vaikka joka päivä. Vähitellen Sinulle löytyy mieliohjelmia, mitä on mukava ja turvallinen katsoa. Jeesus itse erittäin vaikeassa elämäntilanteessani johdatti yöllä minut kanavan ääreen ja siitä lähtien katson sitä päivittäin. Kanavalla on selvästi Jumalan siunaus ja myös Sinulla. Olet Hänelle niin arvokas, ettet itse voi sitä ymmärtää.
Ethän tee Jeesusta murheelliseksi tekemällä lopullisen ja surullisen ratkaisun?! Kaikkea hyvää Sinulle ja Jumalan siunausta elämääsi. Yksinkin eläessä voi olla onnellinen juuri lujan uskon kautta. Minä olen siitä elävä esimerkki. Kirjoittele tänne aina, kun siltä tuntuu tai tuntuu erityisen pahalta. Jos en minä satu kirjoitustasi huomaamaan, aina on joku uskova sinua tukemassa. Provot kannattaa suosiolla hypätä yli lukematta. He haluavat vain pahaa aivan kaikille.
Kirjoittelemisiin!!