Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita ulkomailla asuvia, jotka ei enää palaa Suomeen?

Vierailija
22.12.2023 |

Missä kaukaa olet?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä muuttanut, mutta tähtäimessä on 5v sisällä.

Vierailija
2/9 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse palasin viime vuonna oltuani 12 vuotta ulkomailla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole syytä palata kun siellä ei ole mulle mitään jäljellä enkä näin 50+ ikäisenä sieltä mitään töitäkään saisi. 30 vuotta on Saksassa nyt mennyt.

Vierailija
4/9 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut muualla yli 10 vuotta enkä nää mitään syytä palata. Kaikki joulut vietän asuinmaassani ja suomessa tulee käytyä korkeintaan kerran vuodessa pitkän viikonlopun verran.

Vierailija
5/9 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin tänne opiskelemaan. Opiskeluiden jälkeen sain töitä, yhtäkkiä olikin kulunut 15 vuotta. Yhtäkkiä siis kaikki opintotodistukset, työhistoria, asuntolaina, talo, partneri, eläkekertymä, musiikkimaku, harrastukset, kokkaustavat, ajankäyttö ja juhlien vietto olikin paikallisten tapojen mukaista. Jopa lemmikilleni hossötän paikallisella kielellä vaikka olisin yksin kotona. Nopeasti ja huomaamatta meni nyt näin, ja olisi iso shokki repiä kaikki tuo rikki ja muuttaa Suomeen.

Ehkä eläkeläismummona muutan jonnekin suomalaiselle kesämökille.

Vierailija
6/9 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin olla Saksassa melkein neljä vuosikymmentä ja nyt eläkkeellä olen asunut Italiassa jo pian 15 vuotta. Suomeen ei ole ollut tarkoitus aiemminkaan koskaan palata, elämä on täällä ja Saksassa osa.  

Vierailija
7/9 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan pidä sanoa "ei koskaan"!  Olen puolet elämästäni asunnut ulkomailla. Edelleen viihdyn täällä ja elämä on näissä ympyröissä, mutta en ole missään tapauksessa polttanut siltoja takanani. Olen säännöllisesti yhteydessä suomalaisiin ystäviin ja sukulaisiin. En ole ennustaja, enkä tiedä mitä loppuelämä tuo tullessaan. Kaikki on mahdollista.

- ulkosuomalainen

Vierailija
8/9 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdin olla Saksassa melkein neljä vuosikymmentä ja nyt eläkkeellä olen asunut Italiassa jo pian 15 vuotta. Suomeen ei ole ollut tarkoitus aiemminkaan koskaan palata, elämä on täällä ja Saksassa osa.  

Samanlaiset suunnitelmat täällä kunhan jäädään eläkkeelle, mielummin tukikohta etelämmäs kuin että palaisi kylmään ja pimeään pohjolaan.

Vierailija
9/9 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin alle kouluikäisenä vanhempieni kanssa ulkomaille. Viidessä eri maassa olen asunut; nyt 38 vuotta ulkomailla; Suomeen ei tietenkään ole enää paluuta.