Sisäministeriö selvittää voitaisiinko supolle antaa oikeus vakoilla suomalaisten kodeissa.
"Hallitus arvioi, voisiko suojelupoliisille antaa oikeudet mennä ihmisten koteihin salaa. Sisäministeriö on asettanut lainsäädäntöhankkeen, jossa selvitetään siviilitiedustelulain päivittämistä."
Eli supo voi ihan tuosta vaan mennä ihmisten kotiin katsomaan mitä siellä tehdään? MIkä voisi mennä pieleen? 🙄 Tätä kokeiltiin Neuvostoliitossa ja Itä-Saksassa huonoin tuloksin.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sisaministerio-selvittaa-voitaisiin…
Kommentit (275)
Vierailija kirjoitti:
ai niinku se usalaasten patriot act-laki, jolla vakoillaan kansalaisia teroristojen varjolla. snowdeenin eetvarttihan paljasti, ettei kyseisellä kyyläilyllä ole saatu ainuttakaan rikollista kiinni. silloin kun valtaa pitävät alkavat vakoilemaan kansalaisiaan, loppuu demokratia, siirrytään viidakon lakeja noudattamaan. siihenkö tässä nyt pyritään?
Siihen juuri. Ei ole sattumaa, että turvattomuus lisääntyy Suomessa. Ilman sitä kansalaiset vastustaisivat näitä muutoksia.
eli pitää ottaa yksin kotona leffan opit hyötykäyttöön, kunnon esterata himaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eivät ne kyttää normaaleja ihmisiä. Rikollisia saakin vakoilla. Ei pitäisi olla rehellisen ihmisen ongelma tämä.
Mistä sinä tiedät keitä he kyttäävät? Ihmisiä hekin ovat ja kukaan ei valvo Suomessa poliisia. Kuvittelin että siinä vaiheessa kun paljastui että Helsingin huumepoliisin pomo pyörittää huumeiden maahantuontia, olisi suomalaiset viisastuneet vähän mutta sama sinisilmäisyys jatkuu.
Kaksoiskansalaisia Venäjältä tulleita pitääkin seurata tarkasti. Tätä siinä ajetaan takaa. Ovat mahdollinen turvallisuusuhka.
Kuka valvoo keitä poliisi vakoilee? Vastaus, ei kukaan. Kohteena voi olla vaikka oma puoliso tai kaunis nainen josta poliisi on kiinnostunut.
Ja tämänkö vuoksi et kannata Venäläisten kaksoiskansalaisten tarkempaa seuraamista?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä, mulla ei ole mitään salattavaa. Ne jotka tätä vastustavat on jotain salattavaa ja ihan hyvä että viranomaiset selvittävät ne.
Minä luotan viranomaisiin ja se on pohja luottamusyhteiskunnalle.
Eli toivottavasti toteutuu!
Samaa mieltä. Mikä tässä niin ärsyttää ihmisiä? Varmaan Venäjän trolleja. Muuttakaa Venäjään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ai niinku se usalaasten patriot act-laki, jolla vakoillaan kansalaisia teroristojen varjolla. snowdeenin eetvarttihan paljasti, ettei kyseisellä kyyläilyllä ole saatu ainuttakaan rikollista kiinni. silloin kun valtaa pitävät alkavat vakoilemaan kansalaisiaan, loppuu demokratia, siirrytään viidakon lakeja noudattamaan. siihenkö tässä nyt pyritään?
Siihen juuri. Ei ole sattumaa, että turvattomuus lisääntyy Suomessa. Ilman sitä kansalaiset vastustaisivat näitä muutoksia.
Snowdenko on henkilö, jonka sanaan pitää luottaa? Siis vakoilijan sana pätee?
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa, oma kämppäni on ansoitettu. Henki lähtee, jos ei osaa varoa.
Kiva kuulla että en ole ainoa.
Jos ei ole kokoomuksen tai perussuoma-laisten puoluekirjaa olet valtion vihollinen mahdollisesti. Kohta perustetaan oikeistolle ilmianto kanavia ja sisäisen turvallisuuden salaistapoliisia.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä, mulla ei ole mitään salattavaa. Ne jotka tätä vastustavat on jotain salattavaa ja ihan hyvä että viranomaiset selvittävät ne.
joku sotkee sut vahingossa toiseen samannimiseen ja alkaa tapahtumaan, onko silloinkin ihan ok herätä keskellä yötä kun supo päätti tulla käymään eikä paljon kysele? ps. ei mullakaan mitään salattavaa ole, mutta kotirauha-termi on ihan syystä keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eivät ne kyttää normaaleja ihmisiä. Rikollisia saakin vakoilla. Ei pitäisi olla rehellisen ihmisen ongelma tämä.
Mistä sinä tiedät keitä he kyttäävät? Ihmisiä hekin ovat ja kukaan ei valvo Suomessa poliisia. Kuvittelin että siinä vaiheessa kun paljastui että Helsingin huumepoliisin pomo pyörittää huumeiden maahantuontia, olisi suomalaiset viisastuneet vähän mutta sama sinisilmäisyys jatkuu.
Kaksoiskansalaisia Venäjältä tulleita pitääkin seurata tarkasti. Tätä siinä ajetaan takaa. Ovat mahdollinen turvallisuusuhka.
Kuka valvoo keitä poliisi vakoilee? Vastaus, ei kukaan. Kohteena voi olla vaikka oma puoliso tai kaunis nainen josta poliisi on kiinnostunut.
Ja tämänkö vuoksi et kannata Venäläisten kaksoiskansalaisten tarkempaa seuraamista?
Miksi niitä pitäisi seurata? ei ole syytä. He käyvät töissä ja tänne suomeen veronsa maksavat. Turhaa hysteriaa ja ennakkoluuloja, kannattaa miettiä hyvää terapiaa luuloihisi.
jaa. no minulla on lähettävä riistakamera. sillä saa kätevästi itsestään huumorikuvia, kun tulee humalassa kotiin. eli kun astuu eteiseen, tulee puhelimeen kuva samantien. ei kovin helppoa tulla salaa.
Kaikki pitäisi mennä henkilökortin varassa. Raha, asioimiset, kodista poistuminen, liikkuminen ulkona, kauppoihin meno jne. kaikki pitäisi olla viranomaisilla julkisessa tietokannassa. Reaaliaikainen sijainti eli jokainen sirutettava.
Toki mikään pakko ei ole suostua mutta sitten ei saa mitään palveluita, töitä, rahaa vaan saa elellä viemäreissä tai muuttaa ulkomaille.
Käteisestä luovuttava myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joku sotkee sut vahingossa toiseen samannimiseen ja alkaa tapahtumaan, onko silloinkin ihan ok herätä keskellä yötä kun supo päätti tulla käymään eikä paljon kysele? ps. ei mullakaan mitään salattavaa ole, mutta kotirauha-termi on ihan syystä keksitty.
Olemme oikeusvaltio eli asiat selvinnee lopulta oikein. Eli ei huolta! Kotirauha on turha asua kun puhutaan viranomaisista. Tutkin on perustuslaissa ja työt mutta niitäkään ei tosiasiallisesti tarvitse olla kun niistä luovutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka valvoo keitä poliisi vakoilee? Vastaus, ei kukaan. Kohteena voi olla vaikka oma puoliso tai kaunis na
Ei vara venettä kaada. Ovathan he jo levittäneet perättömiä väitteitä ja syyttäneet "Teitä ja Natoa" rajan sulkemisesta. Kokevat siis olevansa ensisijaisesti venäläisiä. Ei sanaakaan Venäjän laittoman hyökkäyssodan tuomitsemisesta, mutta kylläkin osoittivat mieltä Suomen hallituksen päätöstä rajan sulkemisesta vastaan.
Ajavat Venäjän etua Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme oikeusvaltio eli asiat selvinnee lopulta oikein. Eli ei huolta! Kotirauha on turha asua kun puhutaan viranomaisista. Tutkin on perustuslaissa ja työt mutta niitäkään ei tosiasiallisesti tarvitse olla kun niistä luovutaan.
Niinkun mitä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä pitäisi seurata? ei ole syytä. He käyvät töissä ja tänne suomeen veronsa maksavat. Turhaa hysteriaa ja ennakkoluuloja, kannattaa miettiä hyvää terapiaa luuloihisi.
Miten kävi Jari Aarnion kanssa kun ei seurattu? He ovat ihmisiä kaikki ja tekevät samalla tavalla rikoksia kuin muutkin ihmiset. Jos heitä ei valvota, he alkavat käyttää järjestelmää hyväkseen.
Tänne vaan. Pääsee Supon miehet joulusiivoamaan!
Miettikää onko tässäkin tarkoitus laillistaa olemassa oleva käytäntö ennen kuin narahtavat? Toisaalta missä ympäristöissä nämä soluttautujat koulutetaan ja harjoittelevat?
Onko se laitevalvonta vai siis ihan saa oman pukumiehen sohvalle istumaan, jotkut ihmiset. Pelaako vakooja jopa lautapeliä?
Vierailija kirjoitti:
Niin no. Riippuu kai lakipykälistä mitä sellainen sisältää. Mitäs jos olisi kyseessä väärinkäsitys tai ylilyönti? Vai onko se aina hyvin harkittua ja aiheesta. Mitä se käytännössä on ja kenelle. Tuskin pienistä asioista tai vähäisistä?