Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

K-pluskortti maksoi ennen, raha takaisin kiitos!

Vierailija
22.12.2023 |

Takavuosina K-konsernin plussakortin ja  etujäsenyyden saadakseen piti pulittaa muistaakseni 50e maksu. Tänä päivänä ja jo joitakin vuosia jäsenyys on ollut maksuton. Minne ovat jääneet nuo kynnysrahat, poikimaan ehkä ihan muualle kuin jäsenten kukkaroihin? Minä ainakin haluaisin saada liittymisrahan takaisin itselleni, korkojen kera vielä, kiitos! Onkohan tämä juolahtanut mieleen kenellekään toiselle?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtoryhmä on juonut ne rahat ajat sitten. Ei niitä palauteta. TV ökyporvari.

Vierailija
22/58 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 50 vuotta sitten ennen vuodenvaihdetta kaikki K-Kaupan kuitit laskettiin yhteen ja nippu vietiin  K-Kauppaan. Tästä yhteenlasketusta summasta kauppa maksoi ostohyvityksenä 2 % asiakkaalle.

Eikö tuo ollut s-ketjun juttu? Silloin 50 vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 euroa maksoi vuonna 2012. Nykyään ilmeisesti maksuton.

Vierailija
24/58 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 50 vuotta sitten ennen vuodenvaihdetta kaikki K-Kaupan kuitit laskettiin yhteen ja nippu vietiin  K-Kauppaan. Tästä yhteenlasketusta summasta kauppa maksoi ostohyvityksenä 2 % asiakkaalle.

Oikeasti? :) en ole ikinä kuullut. Oliko kuitit kestävämpiä kuin nykyään? Ainakin ne tavalliset lämpöjuttukuitit aina "valottuu" jo kaapissa mulla...

Ei silloin mitään lämpöpaperijuttuja ollut :) Muste säilyy yllättävän hyvin.

Vierailija
25/58 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo kertoi että työväen osuuskaupassa (?) oli myös samanlainen käytäntö. Vuoden aikana kuitit huolella kerättiin laatikkoon. Uuden vuoden alussa laatikko kuitteineen ja paperilapulle laskettu ostosten yhteissumma palautettiin konttorille. Sit joku päivä oli tillille tullut palautusraha, en muista mikä oli prosentti.

Vierailija
26/58 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummo kertoi että työväen osuuskaupassa (?) oli myös samanlainen käytäntö. Vuoden aikana kuitit huolella kerättiin laatikkoon. Uuden vuoden alussa laatikko kuitteineen ja paperilapulle laskettu ostosten yhteissumma palautettiin konttorille. Sit joku päivä oli tillille tullut palautusraha, en muista mikä oli prosentti.

Niinhän se olinkin kuten joku tuolla jo sanoi että E-osuuskunta oli jonne ne kuitit palautettiin.

Vierailija
27/58 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teet hankintapäätöstä, niin tiedät hinnan ja mitä sillä hinnalla saat. Tulevaisuudessa hinta voi nousta tai laskea, edut voi parantua tai huonontua.

Vierailija
28/58 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? :) en ole ikinä kuullut. Oliko kuitit kestävämpiä kuin nykyään? Ainakin ne tavalliset lämpöjuttukuitit aina "valottuu" jo kaapissa mulla...

Ne kuitit oli sellaista paperia, joka oli leveydeltään noin 3,5 senttiä. 

Summa näkyi niissä selvästi.

Silloin yli 50 vuotta sitten ei ollut nykyisen kaltaisia suuria K-Supermarketteja, vaan muistamani K-kaupat olivat pieniä, usein kerrostalojen päädyissä katutasossa olevia elintarvikeliikkeitä (tämä siis Helsingissä).  Eipä elintarvikkeiden valikoimakaan ollut kummoinen, koska tuonti oli säännelty.

Tämä K-kauppojen ostohyvityksen maksaminen oli vastaveto osuustoiminnallisten liikkeiden maksamille jäsenmaksun koroille.

Vierailija
29/58 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan telkkari ja tietokone maksoi kymmenen kertaa enemmän kuin nykyisin, rahat takaisin kiitos! Toisaalta kämpäm vuokra taas on nykyään kalliimpi kuin ennnen, kenelle voisin maksaa takautuvasti niistä halvoista vuosista?

Uusi tietokone maksaa aina saman 😆 Ainakin meillä. Tosin se uusi on aina tehokkaampi ja parempi kuin se vanha. Nörtti, joka noista koneista tietää pintaa syvemmältä, katselee aina laatuvehkeen, missä on osat hyvällä hinta-laatusuhteella ja aina loppusummaksi tulee suunnilleen sama. Ensimmäistä ysärillä hankittua konetta ei enää ole, mutta sen seuraajaa käyttelen välillä, on siitä jotain osia vaihdeltu. Viimeisimmät hankinnat on nuorten pelikoneita.

Vierailija
30/58 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! En minäkään tiennyt sen olevan nykyään maksuton. 

Mulla on sellainen mielikuva,  että se 50€ olisi ollut panttimaksu kortista. Mutta voi olla, että muistan väärin. 50 € oli ysärillä opiskelijalle iso raha. Silloin sai kuitenkin hyvät liittymislahjat Anttilasta. 

Opiskelijan S-bonuskortti mulla oli myös vähän aikaa. Sen sai ilmaiseksi, oli joku kampanja, mutta se lakkasi olemasta voimassa, kun en saanut vuodessa kerrytettyä sitä liittymäsummaa. Silloin oli vielä muitakin kauppoja kuin K ja S. 

Vierailija
31/58 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50 markkaa maksoi Plussakortti silloin kun se aikoinaan 90-luvulla tuli. Mulla on edelleen se aito ja alkuperäinen, ei ole tarvinnut vielä uusia. 

50 markkkaa minäkin maksoin, mutta nyt mulla on mustakortti joka tuli postin välityksellä pyytämättä. Nyt en enää muista mitä etuja oli siitä kun otti mustan kortin käyttöön. Joku juttu siinä oli mutta samapa tuolle vaikkei enää muistakaan.

Se aito ja alkuperäinen taisi olla vihreä 🤔

Mustalla saa aina välillä ilmaistuotteita ja muita parhaan asiakkaan etuja.

Vierailija
32/58 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole maksanut koskaan.

On maksanut kun minä liityin.oli 50 markkaa ja silloin ehdoissa oli että summaa ei palauteta jos eroaa.

Tämä on täysin varma tieto.

Vierailija
33/58 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen mielikuva,  että se 50€ olisi ollut panttimaksu kortista. Mutta voi olla, että muistan väärin. 50 € oli ysärillä opiskelijalle iso raha. Silloin sai kuitenkin hyvät liittymislahjat Anttilasta. 

Opiskelijan S-bonuskortti mulla oli myös vähän aikaa. Sen sai ilmaiseksi, oli joku kampanja, mutta se lakkasi olemasta voimassa, kun en saanut vuodessa kerrytettyä sitä liittymäsummaa. Silloin oli vielä muitakin kauppoja kuin K ja S. 

Ysärillä ei ollut EUROJA, tais tulla sulla pieni vahinko.

Vierailija
34/58 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mie enää muista, mutta mielikuvani mukaan sain vielä jotain, ehkä kahvipaketin, kun liityin K-kaupan pluskorttilaiseksi. Pankki liitti ominaisuuden korttiinsa ihan ilmaiseksi.

Vierailija
35/58 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 50€ vaan 50 mk. Eurot tulivat käyttöön vasta 1.1.2002. Kaksi täysin eri määrä rahaa. Tosin opiskelijalle 90-luvulla 50 markkaakin oli iso summa. 

Vierailija
36/58 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli E-liike, eri puolilla Suomea erinimisiä, Rauman seudulla nimi oli Suoja. Samoin meillä äiti laski vuoden aikana tulleet kuitit ja niistä sai tammikuussa käteistä rahaa takaisin. Tämä oli ainakin 70-luvun lopulla, saattoi olla vielä 80-luvun ihan alussakin. 

Vierailija
37/58 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoi aikoinaan 50 markkaa, euroaikana muistaakseni n. 8 euroa.

S-kauppojen jäsenyys maksaa 100 euroa, sen saa halutessaan takaisin.

No eikä maksa todellakaan mitään sataa euroa. 35 euroa maksoi.

Vierailija
38/58 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksoi aikoinaan 50 markkaa, euroaikana muistaakseni n. 8 euroa.

S-kauppojen jäsenyys maksaa 100 euroa, sen saa halutessaan takaisin.

No eikä maksa todellakaan mitään sataa euroa. 35 euroa maksoi.

Älä vänkää, hinta riippuu minä vuonna ja minkä e-p n alueella on.

Eteläpohjanmaan osuuskauppa täytti tänä vuonna 120 v.

Kun liittyi kortti maksoi satasen tai satakaksikymppia mutta sai lahjakortteja 6 kpl 20 arvosta, eli kaikki takaisin plus bonukset päälle.

Vierailija
39/58 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole maksanut koskaan.

Maksoi vielä muutama vuosi sitten kun sen otin. 

Olen ollut K- kaupasa töissä ja todellakaan ei ole maksanut se kortti. Ihme vänkääjiä täällä, varmaan samoja  jotka vänkäävät, että ne s-bonukset pitää käyttää heti kassalla.

Vierailija
40/58 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ysärillä ei ollut EUROJA, tais tulla sulla pieni vahinko.

Taisi nyt sullekin tulla pieni vahinko. Euro otettiin käyttöön 1.1.1999.