Hyviä vaatteita, mutta esim pieni reikä, niin ei saa lahjoittaa kirpputorille
En raaskisi heittää lumppuunkaan ja en jaksaisi itse kaikkea korjata. Nytkin olisi upeasti värinsä ja laatunsa säilyttänyt, hyvin pesty ja tahraton merkkihuppari, jossa on pieni reikä, joka olisi korjattuna päällepäin huomaamaton, mutta ei minulla ole oikean väristä lankaa, niin sisäpuolelta korjaus erottuisi. Poika veisteli puuta ja veitsenkärki viilsi muuten vahvaan kankaaseen pienen reiän.
Minne kierrätän? Juu, täytyy varmasti nähdä vaivaa ja korjata. Kuka arvostaa näitä korjattuja vaatteita yhtä paljon kuin minä, vaivaa nähnyt?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Sulle ei enää kelpaa resu vaate mutta jollekin toiselle pitäisi kelvata?
En ole, ap, mutta ymmärrän sen, että huppariin voi kyllästyä ja siitä haluaa sen vuoksi eroon. Harmi vaan, että siinä on reikä. Pitäisi siis ostaa lankaa, korjata tuote, mahdollisesti kuvata se ja laittaa korjausselostukset nettikirppikselle, muut tuotetiedot ja sitten jos jollekin pitäisi vielä maksaa noudosta, niin kyllä on liian liian hyvään totutettu kermap..t.
Vierailija kirjoitti:
Roskiin vaan kaikki kelvoton ja kelvollinen, nykyajattelun mukaan. Tiedän tunteen, ap, kun joka vaatteeseen tulee helposti reikiä ym. vikaa, ja vaikka sen korjaisi ja veisi kierrätykseen, voi olla että menee sieltä roskiin kuitenkin.
Menihän se sinultakin roskiin. Miksi helvetissä sulle kelvottoman pitäisi jollekulle muulle kelvata? Vie lumppukeräykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et itse jaksa korjata, mutta jonkun toisen täytyisi maksaa siitä, että pitää heti korjata?
En tajua yhtään tällaista ajattelua! Jos merkkihuppari on laadukas ja alunperin kallis ja se on kirpparilta saatavissa hintaan 8 e, mutta pitäisi vaan viitsiä korjata pieni reikä, niin siihen ei ole nykyihmisellä jaksamista. Mieluummin ostaja maksaa 119 e ihkauudesta hupparista?
Jos on rikkinäinen tuote ja pienikin reikä niin 8e on ihan liikaa ellei nyt ole joku Chanel kyseessä. Laittaisin hinnaksi 1-2e.
Tekstiilikierrätykseen (ainakin Recci) tai ilmaiseksi suoraan jollekin, joka osaa ja jaksaa korjata. UFFin laatikon kautta se päätyy todennäköisesti kehitysmaahan palamaan ja aiheuttamaan päästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole merkkivaate, jos reikiintyy helposti. Tai sitten syöpäläisasunto teillä.
Ostin Anna Suin silkkipuseron NK n tavaratalosta.Eikö olleet turkistoukat syöneet juuri eteen rinnan kohdalle reiät. 200 euroa oli hinta. Kyllä suututti.
Miten ne löytääkin näyttävimmän paikan tehdä reiät.
Huono siivous, liikaa roinaa. Tuuleta vaatteitasi äläkä lahota niitä vaatehuoneeseen. Tuhohyönteiset viihtyvät pimeässä ja lämpimässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole, ap, mutta ymmärrän sen, että huppariin voi kyllästyä ja siitä haluaa sen vuoksi eroon. Harmi vaan, että siinä on reikä. Pitäisi siis ostaa lankaa, korjata tuote, mahdollisesti kuvata se ja laittaa korjausselostukset nettikirppikselle, muut tuotetiedot ja sitten jos jollekin pitäisi vielä maksaa noudosta, niin kyllä on liian liian hyvään totutettu kermap..t.
Kyllä se on kermape... se joka "kyllästyy" (kalliiseen) vaatteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et itse jaksa korjata, mutta jonkun toisen täytyisi maksaa siitä, että pitää heti korjata?
En tajua yhtään tällaista ajattelua! Jos merkkihuppari on laadukas ja alunperin kallis ja se on kirpparilta saatavissa hintaan 8 e, mutta pitäisi vaan viitsiä korjata pieni reikä, niin siihen ei ole nykyihmisellä jaksamista. Mieluummin ostaja maksaa 119 e ihkauudesta hupparista?
8e on liikaa. Vitosessa yläraja, riippuen reiän koosta ja sijainnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin Anna Suin silkkipuseron NK n tavaratalosta.Eikö olleet turkistoukat syöneet juuri eteen rinnan kohdalle reiät. 200 euroa oli hinta. Kyllä suututti.
Huono siivous, liikaa roinaa. Tuuleta vaatteitasi äläkä lahota niitä vaatehuoneeseen. Tuhohyönteiset viihtyvät pimeässä ja lämpimässä.
Tukholman keskustan asunnoissa on puulattiat joiden koloihin pesiytyvät . Olen varma että sain naapurilta joka keräsi lumppuja Punaiselle Ristille. kamalaa. Ei niistä pääse eroon.Eileen kirjoitin eräälle firmalle ja kysyin jos voin tilata erikoiskaapit tehty cederpuusta.Sitä inhoaa toukat ym-
Lahjoitettavien vaatteiden kunnosta hyvä testi on miettiä, kehtaisinko tarjota vaatetta ystävälle tai sukulaiselle, ihmiselle jonka tunnen ja jonka kanssa tulee jatkossakin kanssakäymistä. Jos en, ei sitä voi myöskään lahjoittaa. Lahjoitus ei ole keino päästä roskasta eroon ja tuntea itsensä siitä vielä jalomieliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka haluavat vaivattomuutta, voivat ja saavatkin ostaa suoraan kaupasta. Kirpparin kiertelijöille löytyy 5 eurollakin uudenveroisia merkkihuppareita, joita on pesty pari kertaa. Jotkut kiertelevät lähikirppiksessä melkein joka päivä. Silloin on todellakin pakko tehdä valintoja, ettei kämppä täyty liiallisesta roinasta. Minä kiertelen sentään vain kerran viikossa ja sieltä löytyy aina hankintalistallani olevia tuotteita. On vaan ajan kysymys, milloin tulee sopivahintaisena vastaan.
Tukholman keskustan asunnoissa on puulattiat joiden koloihin pesiytyvät . Olen varma että sain naapurilta joka keräsi lumppuja Punaiselle Ristille. kamalaa. Ei niistä pääse eroon.Eileen kirjoitin eräälle firmalle ja kysyin jos voin tilata erikoiskaapit tehty cederpuusta.Sitä inhoaa to
Säilytä ilmatiiviissä laatikoissa. Ei setripuu niitä hävitä tai aja pois. Oppivat ajan kanssa sietämään tuoksua. Turkkareilla on hyvä maku. Kaikista hienoimmasta cashmirvillasta valmistetut neuleet menivät ekana. Muutama tonnin edestä vaatteita meni ennen kuin huomasin vahingon.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, ei ihmiset osta resuja kirppiksiltä, ei vaikka olisi pieni reikä.
Täh? Yhtä looginen lause olisi että ei ihmiset osta kalliita vaatteita, vaikka ne olisivat miten halpoja.
Itse ostan todellakin vaatteen, joka on moitteettomassa kunnossa pientä reikää lukuun ottamatta, jos sen haluan.
Vierailija kirjoitti:
Kerran korjautin suutarilla nahkanilkkurit, joista oli pieni koristesauma ratkennut. Sain juuri ja juuri 2 e yli korjaussumman niistä nilkkureista. Toiset samanlaiset oli myynnissä samalla kirppuksellä, niitä ei kukaan ostanut, vaikka kuinka olivat Eccoa ja vähän käytetyt. Ihmiset eivät tajua arvostaa laatua, vaan ostavat mieluummin kertakäyttömuotia.
Mä arvostan laatua, mutta jalkojeni kohdalla arvostan myös sitä että en saa syyliä. Siksi ostan kengät uusina ja vaatteet vaikka vähän rikkonaisina.
Taitaa olla sukupolviero siinä, että nuoret eivät jaksa korjata vaatteita ja vanhemmat jaksavat. Meneekö raja jossain 50+ nurkilla?
Ilmeisesti kyseessä pojan huppari, johon itse sai aikaiseksi reiän veitsellä. Mitäpä jos opettaisit ja laittaisit poikasi parsimaan sen reiän? Hyödyllinen perustaito ja opettaa vastuuta ja tavaran arvostamista. Vai meinasitko ostaa pikkuiselle heti uuden merkkihupparin?
Vierailija kirjoitti:
Kerran korjautin suutarilla nahkanilkkurit, joista oli pieni koristesauma ratkennut. Sain juuri ja juuri 2 e yli korjaussumman niistä nilkkureista. Toiset samanlaiset oli myynnissä samalla kirppuksellä, niitä ei kukaan ostanut, vaikka kuinka olivat Eccoa ja vähän käytetyt. Ihmiset eivät tajua arvostaa laatua, vaan ostavat mieluummin kertakäyttömuotia.
No, en käsitä mitä laatua sinun hikoilemissasi, jalkasientä kuhisevissa ja rikkinäisissä nilkkureissasi olisi. Jos niissä on valmiiksi repeämä, laatu ei kovasti pistä silmään, mutta huono hoito kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on kermape... se joka "kyllästyy" (kalliiseen) vaatteeseen.
Jep, ja kuvittelee, että se rikkinäisenä jollekulle kelpaa, vaikkei itselle. Olisko taustalla kuitenkin se, että hupparimamma on lihonut ulos vaatteistaan? Ja kessulla polttanut niihin reikiä?
Vierailija kirjoitti:
Avaajan mainitsema puukko tekee kyllä reiän kaikenlaisiin merkkivaatteisiin. Jos et usko, niin kokeile!
Kyllä sen huomaa kommenteista, ettei ole paljon kokemusta vaatteiden korjauksesta. Ilmankos halpamuoti kukoistaa.