Mitä tehdä? Mies ja minä halutaan eri asioita asumiseen liittyen
Eli... olemme varovasti puhuneet isomman asunnon hankinnasta. Mies ei lämpene maalle muutosta, mikä on mun ainoa vaihtoehto. Mies haluaisi helppoa asumista, jotta jää aikaa harrastuksille ja haluaa asua kaupungissa eli haluaa asua asunto-osakkeessa. Kumpikin siis haluaa eri asioita. Mulle rivitalo on ehdoton no no, miehelle ok. Paikkakunnalla ei ole niin väliä mulle, kunhan se on maaseutumaista.
Mikä ratkaisu?
Kommentit (60)
No menet sinne böndelle. En minäkään lähtisi kaupungista metsän keskelle.
Ostatte omat asunnot ja asutte erillään.
Jos kumpikaan ei jousta, niin sitten kumpikaan ei jousta... kuulostaa siltä, että toivotte elämältä eri asioita, niin kuin itsekin sanoit. Kun kerran kumpikin tietää mitä ehdottomasti haluaa, niin muutatte erillenne, ehkä lopetatte suhteenkin ja hankitte kumppanit, jotka haluavat samaa elämältä kuin te itse. Hoidatte eron kauniisti, ja kiitätte toisianne yhteisestä ajasta. Tämän aikaa olitte yhdessä, nyt on sika uudelle.
Vierailija kirjoitti: Ostatte omat asunnot ja asutte erillään.
Tai jos ostaisi kakkosasunnon toiselta paikkakunnalta ja asuisi siellä osan vuotta. Hyvä idea!
Ostatte kerrostaloasunnon ja mökin maaseudulta. Asutte sitten kumpikin, missä tykkäätte.
Semmonen ratkaisu, että menen aamulla taas paskalle ja sitten lähden pilkille. Söin ahvenburgerin just äsken. Oli muuten hyvää.
Jaxuhalit.
Ihan liian iso asia olla eri mieltä parisuhteessa. Joo, kompromissi, kumpikin jää johonkin välitilaan, muutto maalle, toinen jää onnettomaksi, jne.
Kysymys kuuluukin että kumpi tämän lystin maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin. Älä siitä huoli. Ap
Miks olette yhdessä, kun haluatte aivan eri asioita?.
Kummatkin asuu siellä missä on oikeasti hyvä olla. Jos myönnytte toisen mieliksi, niin eroatte lopulta.
Meillä sama mutta toisin päin. Mies sanoo että ainoa vaihtoehto on omakotitalo. Ja böndellä. Ollaan asuttu nyt 10v omakotitalossa pienen kaupungin laidalla. Ei tää nyt niin hullumpaa ole, sanoin kyllä miehelle että en ole omakotitalo asuja, että ei voi velvoittaa mua kaikkiin huoltohommiin. Ketuttaa vaan että myös mun kaikki omaisuus on kiinni tässä talossa joka pikku hiljaa rapistuu paikoilleen, koska mieskään ei mitenkään aktiivisesti tätä ylläpidä.
Vierailija kirjoitti:
Ostatte kerrostaloasunnon ja mökin maaseudulta. Asutte sitten kumpikin, missä tykkäätte.
Me tehtiin tämä ratkaisu ja olen esim tehnyt paljon etätöitä mökillä. Mies ja lapset asuu enimmäkseen kaupungissa ja tulevat viikonlopuiksi maalle.
Toisaalta mulla tökkii omakotitalon hankinta iun lyö pian kätensä paskaan, lue hometalo. Nyt on pattitilanne. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja kumpi ottaa enemmän vastuuta ylläpitotöistä? hmm mies tuntee kumppaninsa?
Mulle rivitalo on ehdoton No no
Kiitos tästä 🤣🤣
Muutatte maalle. Maalla asunnot ovat halpoja, joten säästyneillä rahoilla ostatte miehelle hyvän auton, jolla pääsee kaupunkiin harrastamaan. Sinä sillä aikaa hoidat omakotitalon ylläpidon remontit ja pihatyöt mukaanlukien.
Eikö olekin kätevää? 😊
Ei maalle voi ketään pakottaa asumaan,ei siitä tule mitään.
Ei tule teistä mitään.