Aikuisen miehen kaverit
Kertokaa nyt onko tämä teistä normaalia.
Kolmekymppisellä miehellä on kouluaikaisia kavereita, joiden kanssa edelleen viettää tiiviisti aikaa. Aloitettuaan parisuhteen ei suostu tekemään minkäänlaisia kompromisseja tuon kavereiden kanssa vietetyn ajan suhteen, eli haluaa välttämättä viettää uudet vuodet, juhannukset ja suurimman osan viikonlopuista omien ystäviensä kanssa. Koska kyseessä on on miesporukka, niin naisystävä ei luonnolisestikaan ole tervetullut mukaan. Siinä vaiheessa kun joku näistä ystävistä menee naimisiin, saa lapsia jne. niin jää kuulema helposti porukan ulkopuolelle, eikä mies halua tällaista.
Hyväksyisitkö naisena sen, että mies ei aijo muuttua, eikä ymmärrä miksi esimerkiksi juhlapyhät pitäisi viettää oman kumppanin kanssa?
Kommentit (66)
Eivätkö nämä miehet ole koskaan muuttaneet opiskeluiden ja töiden perässä muualle lapsuuden kotipaikkakunnaltaan? Tai heidän koulukaverinsa?
Omalla lapsuuden kotipaikkakunnallani ei asu enää yksikään ystäväni. Kaikki ovat muuttaneet ympäri Suomea satojen kilometrien päähän.
Vierailija kirjoitti:
No ihan eka ajatus että mies ei ole kasvanut aikuiseksi. Hän jää lopulta yksin kun muut kaverit pariutuu ja saa lapsia jne. Juokse, hän on liian ehdoton noissa asioissa
Teki niin tai näin niin yksin jää lopulta. Parisuhteetkaan ei ole ikuisia ja lopulta päättyvät nekin, sitten viimeistään huomaa olevansa yksin.
Ei jatkoon, ei perhettä tämän kanssa, hänelle kaverit on perhe.
Niin kuin Sörsselsön Uuno-leffassa sanoi vaimolle:On helpompaa löytää uusi akka, kuin hyvä kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö nämä miehet ole koskaan muuttaneet opiskeluiden ja töiden perässä muualle lapsuuden kotipaikkakunnaltaan? Tai heidän koulukaverinsa?
Omalla lapsuuden kotipaikkakunnallani ei asu enää yksikään ystäväni. Kaikki ovat muuttaneet ympäri Suomea satojen kilometrien päähän.
Ainakin meillä lapsuuden kotipaikkakunnalle on jäänyt pyörimään se vähän heikompi aines, jonka rahkeet eivät ole riittäneet kouluttautumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei, pääkaupunkiseudulla ovat asuneet koko elämänsä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö niillä miehen kavereilla ole kumppaneita? Mitä jos viettäisitte vaikka juhannusta miehesi kaveriporukan kanssa niin, että parillisilla olisi naiset mukana? Niin itse olen ainakin tehnyt mieheni kaveriporukan kanssa.
Miten tämä käytännössä onnistuu, jos se ei miehelle sovi? Eihän ulkopuolinen tyttöystävä voi sanella tuntemattomille ihmisille että nyt vietetään sellainen juhannus kuin minä haluan.
Mies on tehnyt valinnan. Ei näe yhteistä tulevaisuutta, siksi kaverit menevät edelle.
Kyllä se jotain kertoo miehestä ja tämän kavereista, jos kolmekymppisenä vielä joulu vietetään ryyppäämässä äijäporukalla. Sinne teini-ikään jämähtäneitä. Ei ne perheelliset miehet harmittele, ettei saa jouluna juoda kaljaa Maken itsemurhakuutiossa.
Miehelläni on kolme läheistä ystävää, joiden kanssa tapaa useamman kerran kuukaudessa. He pelaavat jotakin lajia, joskus käyvät syömässä tai elokuvissa jne. Nelikosta kolmella on kumppani, kahdella lapsia. Me olemme se toinen lapsiperhe. Välit ovat läheiset, mutta juhlapyhät ja lomat vietetään pääosin puolison ja perheen kanssa, toki tapaavat kesälomalla.
Minusta tuntuu todella oudolta, että miehen arvoasteikolla kaverit tulevat ennen kumppania ja lomat vietetään kaverien kanssa. Olen aivan varma, että vaikka sinä siihen suostut, kaikkien miehesi kaverien kumppanit eivät tule suostumaan moiseen ja ajan kanssa jos/kun lapsia ilmestyy, niin taatusti arvoasteikko muuttuu. Kysymys kuuluukin: jääkö miehesi itkemään kaverien perään vai muuttuuko hänkin?
Sanokaa mitä sanotte mutta omat kaverit on tärkeitä sekä miehelle että naiselle. Toki joskus voisitte tavata myös pariskuntina. Siis jos te tyttökaverit pärjäätte keskenänne.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa mitä sanotte mutta omat kaverit on tärkeitä sekä miehelle että naiselle. Toki joskus voisitte tavata myös pariskuntina. Siis jos te tyttökaverit pärjäätte keskenänne.
Onko joku muuta väittänyt?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pysyviä tyttöystäviä, tai ainakaan sellaisia joista olisin tietoinen. Ne jotka ovat menneet naimisiin ovat kuulema jo "pudonneet" porukasta pois ja sitä mies ei siis itse halua.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pysyviä tyttöystäviä, tai ainakaan sellaisia joista olisin tietoinen. Ne jotka ovat menneet naimisiin ovat kuulema jo "pudonneet" porukasta pois ja sitä mies ei siis itse halua.
ap
Apua miten lapsellista.
Kuulostaa ettei se mies ole aikuistunut. En tunne ketään 30v + miestä, joka viettäisi kaikki viikonloput, juhannukset ja uudet vuodet yms vain kavereiden kanssa niin, että puolisot eivät olisi tervetulleita mukaan. Sellaista eläm viettävät 20 v opiskelijapojat.
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa juuta enkä jaata aloituksen perusteella, kun jäi niin paljon kysymyksiä auki. Ei kai se miehesi joka pyhää siellä kavereiden kanssa kuitenkaan nyhjää? Ymmärrän hyvin, jos haluaa viettää kaveriporukassa vaikka juhannuksen ja ymmärrän senkin, että välillä voi viettää aikaa ihan miesten/naisten kesken, se tekee ihan hyvää. Oikeastaan en osaa muodostaa kantaa asiaan, kun kaikki on mahdollista väliltä ylireagoit täysin sekä yrität haalia miehestäsi kotihiiren ja miehesi on keskenkasvuinen räkänokka joka haluaa vaan ryyppäillä ukkoporukassa välillä.
Eikö niillä miehen kavereilla ole kumppaneita? Mitä jos viettäisitte vaikka juhannusta miehesi kaveriporukan kanssa niin, että parillisilla olisi naiset mukana? Niin itse olen ainakin tehnyt mieheni kaveriporukan kanssa.
Pitää näin miehenä sanoa, että kaikkiin porukoihin eivät naiset sovi. Aika yksimielisesti kukaan ei halua tuoda puolisoaan noihin, kaipa kaikki häpeävät niin paljon toistensa juttuja. Toisekseen varmasti naisetkin ymmärtävät miten on hyvä olla porukoita, joissa on vain saman sukupuolen edustajia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se jotain kertoo miehestä ja tämän kavereista, jos kolmekymppisenä vielä joulu vietetään ryyppäämässä äijäporukalla. Sinne teini-ikään jämähtäneitä. Ei ne perheelliset miehet harmittele, ettei saa jouluna juoda kaljaa Maken itsemurhakuutiossa.
Jämähtämisestä kertoo myös se, jos lapsuudesta saakka pyörinyt samoilla kulmilla. Itse yleensä skippaan nämä tyypit heti kättelyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa juuta enkä jaata aloituksen perusteella, kun jäi niin paljon kysymyksiä auki. Ei kai se miehesi joka pyhää siellä kavereiden kanssa kuitenkaan nyhjää? Ymmärrän hyvin, jos haluaa viettää kaveriporukassa vaikka juhannuksen ja ymmärrän senkin, että välillä voi viettää aikaa ihan miesten/naisten kesken, se tekee ihan hyvää. Oikeastaan en osaa muodostaa kantaa asiaan, kun kaikki on mahdollista väliltä ylireagoit täysin sekä yrität haalia miehestäsi kotihiiren ja miehesi on keskenkasvuinen räkänokka joka haluaa vaan ryyppäillä ukkoporukassa välillä.
Pitää näin miehenä sanoa, että kaikkiin porukoihin eivät naiset
Totta kai voi olla porukoita, joissa on vaan pelkkiä miehiä ja pelkkiä naisia. Voidaan tehdä yhteisiä reissuja ja nähdä porukalla silloin tällöin, MUTTA silti sen oman kumppanin (perheen) kanssa vietetään suurin osa vapaa-ajasta ja juhlapyhistä. Sinkut nyt voivat tehdä sinkkujuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ettei se mies ole aikuistunut. En tunne ketään 30v + miestä, joka viettäisi kaikki viikonloput, juhannukset ja uudet vuodet yms vain kavereiden kanssa niin, että puolisot eivät olisi tervetulleita mukaan. Sellaista eläm viettävät 20 v opiskelijapojat.
Sama täällä. Aika monella tämän ikäisellä tuttavapiirissäni on myös lapsia, joten kyllä se nyt aika irvokasta olisi, että iskä olisi joulun ryyppäämässä jossain kaverin luona. No, ehkä joissain piireissä näinkin.
Moni mies mahtuu, heillä onkin sitten perhe ja lapsia.
-ohis