Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin moni inhoaa perinteisiä jouluruokia ja oikein kehuskelee sillä että meillä syödään eksoottista sitäsuntätä

Vierailija
21.12.2023 |

Joka vuosi sama juttu

Kommentit (137)

Vierailija
81/137 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on muotia.

Vierailija
82/137 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömiset voisi joulusta jättää kokonaan pois ja keskittyä juomiseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/137 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ihmettelen tuota sushin hehkutusta. Mikä siitä tekee hienostuneen juhlaruuan?

Porkkana- ja perunalaatikko ovat minunkin mielestäni pahoja, joten niitä en suuhuni pistä. Ei ole pakko. Kinkkua ja lanttulaatikkoa, sekä limppua ja maksapasteijaa! En oikeastaan muuta jouluaterialle kaipaa. No, ehkä vähän kastiketta kinkun kaveriksi.

Vierailija
84/137 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska wt-porukalle on tärkeää erottua joukosta. 

Vierailija
85/137 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään joistain perinteisistä jouluherkuista, mutta kaipaan myös jotain niitä "eksoottisia" makuja joulupöytään. Vietin aikoinaan jouluja Eestissä ja siellä oli aivan taivaallisia salaatteja (kasukas, olivier). Kyllä rosolli on tuntunut vähän mauttomalta sen jälkeen, kun on noiden herkkujen ääreen päässyt. Mutta kalat ja itse tehty lanttulaatikko menee. Eineksiin en koske.

Tämä ei siis ole rehvastelua tai kapinointia, vaan ihan puhtaasti makuasia :D

Vierailija
86/137 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu tuntuu herättävän hyvin vahvoja tunteita, tässäkin ketjussa kärjistyy mielipiteet. Itse tykkään joululaatikoista, mutta ei mua liikuta ollenkaan, jos jonkun joulupöydässä on jotain ihan muuta. Kunhan ei tule mun joulupöytääni nyrpistelemään nenäänsä. Eikä tähän mennessä kukaan ole tullutkaan, on vain hiljaisuudessa ollut ottamatta niitä, joista ei pidä. Kai sen oman mielipiteen voisi sanoa ilman, että lyttää toisen mielipidettä? 

Vierailija
87/137 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä ihmettelen tuota sushin hehkutusta. Mikä siitä tekee hienostuneen juhlaruuan?

Porkkana- ja perunalaatikko ovat minunkin mielestäni pahoja, joten niitä en suuhuni pistä. Ei ole pakko. Kinkkua ja lanttulaatikkoa, sekä limppua ja maksapasteijaa! En oikeastaan muuta jouluaterialle kaipaa. No, ehkä vähän kastiketta kinkun kaveriksi.

Sushi on aika vaivalloista tehdä ja esim. riisin oikeaoppinen valmistus vaatii tuntikaupalla aikaa. Siksi se ainakin meillä on juhlaruoka. Ei joulupöydän juhlaruoka, mutta jonkun muun juhlan ruoka.

Vierailija
88/137 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hikistä sushia, pizzaa ja muutama autisti jänkkäämässä kuinka ei halua eikä voi maistaa "mössöjä" ja muu perhekin saa juhlia joulua yksin kun itseä ei kiinnosta.

Kertoo kaiken oleellisen näistä perinneruoka-yökkäilijöistä. 

Kuvittelet, että niitä ei ole maistettu? On maistettu, ja todettu, että ei maistu. Tietysti jos olet niin hölmö, että syöt ruokaa josta et pidä, niin omahan on asiasi. Me muut hommaamme pöytään ruokaa, jota viitsimme syödä. Se ei estä oman perheen kanssa olemista ainakaan meillä, sinusta en sitten tiedä.

Vierailija
89/137 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tänä vuonna, luoja paratkoon, vegaaninen ja hyvin kevyt joulupöytä miehen sairastumisen vuoksi. Hänellä on hyvin tarkka ruokavalio ja pystyn yhdistämään sen nyt hyvin omaan kasvissyöjyyteeni. Eli ollaan tämän palstan alinta kastia. Käydään muuten tapanina naapurikaupungissa sukuloimassa meidän sähköautolla, eli jäädään varmasti tien päälle ja jäädytään kuoliaiksi.

Nyt juuri aiheutit isolle osalle tämän palstan lukijoita vähintään p...kahalvauksen, jos et peräti pilannut heidän jouluaan täydellisesti.

Vierailija
90/137 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu tuntuu herättävän hyvin vahvoja tunteita, tässäkin ketjussa kärjistyy mielipiteet. Itse tykkään joululaatikoista, mutta ei mua liikuta ollenkaan, jos jonkun joulupöydässä on jotain ihan muuta. Kunhan ei tule mun joulupöytääni nyrpistelemään nenäänsä. Eikä tähän mennessä kukaan ole tullutkaan, on vain hiljaisuudessa ollut ottamatta niitä, joista ei pidä. Kai sen oman mielipiteen voisi sanoa ilman, että lyttää toisen mielipidettä? 

Onko se oma mielipide ihan aina pakko sanoa? Joskus on parempi vain olla hiljaa. Suomalainen tosin osaa olla hiljaa silloin kun on jotain positiivista sanottavaa mutta ei silloin jos sanottava on negatiivista.

Vierailija
91/137 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan provosoimatta sanon, että minusta perinteiset jouluruoat on sellaista pula-ajan pitopöytää. Köntti lihaa uuniin ja edullisia laatikoita.

Minä rakastan väkertää juhliin kaikkia näyttäviä lisäkeruokia. Pääruoka sitten vaihtelee ja voi olla vaikka paistiakin. Mutta ei mitään hampaattomien ruokaa. 

Smoothie kyllä maistuu? 

Oli puhetta juhlapöydän tarjoilusta. Ei, smoothie ei kuulu joulu- tai muihinkaan juhlatarjoiluihini.

Vierailija
92/137 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki jouluruoka keskustelut yleensä alkaa siitä että joku kysyy teetkö laatikot itse tai onko kinkku jo ostettu? Ikään kuin mitään muita vaihtoehtoja ei olisi olemassakaan.

No niinpä. Ja sitten kun vastaat, että meillä kukaan ei syö laatikoita, niin kehuskelet erikoisella joulupöydälläsi. Ja itseasiassa tästä kauppa/itsetehty saadaan myös hyvä kiistakapula, kun itse tekijät on joidenkin mielestä olevinaan parempia ihmisiä ja kaupasta ostajat laiskoja. Oikeasti kyse on siitä, että tietyn tyylisten ihmisten kanssa kaikilla sanomisilla on enemmän merkityksiä kuin tarkoittikaan.

Vierailija
93/137 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki jouluruoka keskustelut yleensä alkaa siitä että joku kysyy teetkö laatikot itse tai onko kinkku jo ostettu? Ikään kuin mitään muita vaihtoehtoja ei olisi olemassakaan.

No niinpä. Ja sitten kun vastaat, että meillä kukaan ei syö laatikoita, niin kehuskelet erikoisella joulupöydälläsi. Ja itseasiassa tästä kauppa/itsetehty saadaan myös hyvä kiistakapula, kun itse tekijät on joidenkin mielestä olevinaan parempia ihmisiä ja kaupasta ostajat laiskoja. Oikeasti kyse on siitä, että tietyn tyylisten ihmisten kanssa kaikilla sanomisilla on enemmän merkityksiä kuin tarkoittikaan.

Miksi sanoa asioita joita ei tarkoita? Tottakai sanoilla on merkitystä.

Vierailija
94/137 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavinta on kommentoida, että mepä tilataan pizzaa. Todella "originellia". 

Vierailija
95/137 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sushi on joillekin juhlaruoka, jos sitä saa harvoin. Itse lounastan lähes viikottain sushibuffassa, joten sushi ei tunnu mitenkään juhlavalta.

Vierailija
96/137 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietylle porukalle kaiken Suomeen, suomalaisuuteen, suomalaisiin perinteisiin jne mollaaminen on tärkeä itsekorostuksen muoto. Ollaan parempia ihmisiä, maailmankansalaisia, ei juntteja kuten muuten suomalaiset jne. Usein nuoria ja nuoria aikuisia,mutta joillekin tuo vaihe jää päälle pidemmäksikin aikaa.

Vierailija
97/137 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietylle porukalle kaiken Suomeen, suomalaisuuteen, suomalaisiin perinteisiin jne mollaaminen on tärkeä itsekorostuksen muoto. Ollaan parempia ihmisiä, maailmankansalaisia, ei juntteja kuten muuten suomalaiset jne. Usein nuoria ja nuoria aikuisia,mutta joillekin tuo vaihe jää päälle pidemmäksikin aikaa.

Ja sinä sitten olet parempi suomalainen, koska syöt jouluna lanttulaatikkoa? Pitäisiköhän lukea tuo viestisi uudelleen ja katsoa peiliin.

Vierailija
98/137 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole vain järkevää syödä juhlapyhinä sellaista ruokaa, josta oikeasti pitää? Typerää syödä tavan vuoksi jotain, mistä ei tykkää. Olisi ihanaa, että voitaisiin joskus olla jouluna vain omalla porukalla ja syödä kaikkien lempiruokia, mutta pitää olla vanhuksille mieliksi ja syödä tismalleen samaa settiä kuin aina. 

Juu siis tietenkään ei ole pakko laittaa sellaista mistä ei tykkää, mutta miksi se asia pitää esittää niin, että on hienompaa syödä jotain ihan muuta? 

Vierailija
99/137 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sushi on joillekin juhlaruoka, jos sitä saa harvoin. Itse lounastan lähes viikottain sushibuffassa, joten sushi ei tunnu mitenkään juhlavalta.

En tykkää sushista sen paremmin kuin lanttulaatikostakaan. Tosin graavi-lohi on kyllä hyvää, johtunee siitä että laitan sitä leivän päälle 

Vierailija
100/137 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole vain järkevää syödä juhlapyhinä sellaista ruokaa, josta oikeasti pitää? Typerää syödä tavan vuoksi jotain, mistä ei tykkää. Olisi ihanaa, että voitaisiin joskus olla jouluna vain omalla porukalla ja syödä kaikkien lempiruokia, mutta pitää olla vanhuksille mieliksi ja syödä tismalleen samaa settiä kuin aina. 

Juu siis tietenkään ei ole pakko laittaa sellaista mistä ei tykkää, mutta miksi se asia pitää esittää niin, että on hienompaa syödä jotain ihan muuta? 

Mikä saa sinut ajattelemaan näin?