Suuri vaalikeskustelu tänään to 21.12. YLE TV1 klo 21.00
Viime viikolla oli iso Maikkarin tentti, nyt siis Ylen. Pian alkaa, kestää klo 23 asti.
Asetelmat ovat gallupien mukaan muutoksessa kuten aina tässä vaiheessa, joten katselen ja kuuntelen itsekin tarkoin.
Kommentit (1168)
Vierailija kirjoitti:
Stubb on todella terävä. Seuraava presidenttimme.
Tämä on aika todennäköistä. Äänestän kuitenkin Halla-ahoa.
Haavistoa kun kuunteli tuli olo että siinä vanha väsynyt mies puhuu.
Andersson oli kuin terrieri. En pidä hänen vahvasta aatteellisuudestaan.
Harkimo oli suorastaan symppis ja asiaahan hänkin puhui. Mutta ei pressa- ainesta.
Rehn. . .no joo, varmaan ok tehtävään mutta vähän voisi ottaa tilaa ja herätä.
Stubb, ihan ok. Aina iloinen. Pätevä.
Urpilainen, ei pressa- ainesta todellakaan, keskiverto poliitikko.
Halla- aho, asiantunteva tietää paljon ja hyvin järkevä. Mutta ei minun presidenttini.
Essayah, loistava asiantuntija ja aktiivinen selkeä puhuja. Harmi ettei pärjää hyvin tuossa sarjassa siltikään vaikka kompetenssia löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Hamas tappaa, mutta ei Lin mielestä.
Tämä on asia joka vasemmistopuolella vahva näkemys. Ei tasapuolista näkemystä koska Hamas on tappanut vuosikymmeniä ja aona vaan pahemmin iskenyt siviileihin Israelissa. 7.10. jälkeen yli 10 000 iskua Israeliin!
En aio Stubbia äänestää, mutta pakko mun on sanoa, että hän osaa esiintyä. Jotenkin tuo Rehn, jota olen ajatellut äänestää, on paljon vaisumpi ja ei ollenkaan yhtä luonteva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret taputtivat, vaikka juuri heidän ikä- ja aatetovereitaan raiskattiin ja tapettiin julmasti lokakuun alun hyökkäyksessa festareille. Satoja on vieläkin panttivankeina. Eikö heitä kiinnosta etsiä verkosta tietoa, sen sijaan että uskovat kritiikittä kaiken mitä samanhenkinen media Suomessa tuuttaa ulos. Lähteina Hamasin virkamiehet Gazassa.
Ei yllätä, että vasemmisto kannattaa teroja! Mutta miksi katsomo oli täynnä kommareita? YLE, herätys!!!
Miksi yleisöä yleensäkään on studiossa? Jos on pakko olla niin heille tarkka ohje ettei kenellekään taputeta tai oteta kantaa kenenkään kommentteihin millään tavalla. Ei nyökyttelyä, ei mitään.
Tekeekö persut rikosilmoituksen, jos joku nauraa spontaanisti Halliksen höpinöille tai taputtaa sille, että jonkun mielestä lasten ja naisten tap*aminen on tuomittava?
Vierailija kirjoitti:
Halla-aho tai Rehn. Kumpaakohan äänestäisin? Molemmat puhuu asiaa.
Voisin äänestää myös Rehniä, mutta äänestän Halla-ahoa, koska on sakin fiksuin.
Halla-Aho Jussi, seuraava presidenttimme.
Vierailija kirjoitti:
Palautteet voi lähettää tänne.
Ja ylellä weppipalvelimen asetuksissa lukee rivi: alias csp /dev/null
Olen kuunnellut verkon kautta monia tenttejä. Tämän tentin parhaat olivat Stubb ja Urpilainen.
Aaltola jaaritteli kuten ennenkin, oli kuitenkin parempi kuin aiemmissa tenteissä, joissa on ollut todella surkea.
Andersson räksyttää ja yrittää olla vihainen "nuori" nainen. Tosin ei näytä nuorelta.
Essayah jäi tässä tentissä kaikkien muiden varjoon, vaikka asiantuntemusta on ja on selkeä puhuja.
Haavistolta on puhti poissa, ei mitään uutta ja vaikuttaa väsyneeltä.
Halla-aho puhui aivan liikaa, ei osaa tiivistää vastauksiaan. Hänellä on paljon tietoa, muttei sovi presidentiksi ja tietää sen itsekin. Tokkopa edes haluaa.
Harkimo oli paljon parempi kuin yhdessäkään aiemmista kuuntelemistani tenteistä. Tosin hänestä ei ole presidentiksi.
Rehn oli liian varovainen ja tylsä kuten aina. Hänessä ei ole karismaa ja hän tietää sen itsekin. Ja se viimeinen lause "miksi olisin oikea valinta presidentiksi" oli kaamea, ihan hävetti, kun sitä kuunteli.
Stubb, pätevä, asiantunteva, omaa loistavan muistin. Pääsi näyttämään osaamistaan. Nuorekas, pirteä, voimia riittää valtavan vaalia edeltävän Suomi-kierroksen keskelläkin.
Urpilainen, hyvä esiintyminen, hyviä pointteja. Saattaapi hyvin käydä niin, että toisella kierroksella ovat Stubb ja Urpilainen, Haavisto saa pitää varansa.
Vierailija kirjoitti:
Li sai aplodit!
Niin sai, ja huomasittehan myös Lin ilmeen kun hän katsoi seuraavana puheenvuoron ottavaan Aaltolaan! Katse näytti sanovan: "Pistähän paremmaksi, arvoisa asiantuntija! Katson sinua ylöspäin, ja sehän tarkoittaa alaspäin, kuomaseni!" :)
Haavisto taisi olla lääketokkurassa kun vaikutti omituiselta, oliko ottanut rauhoittavia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivarimiehet ulkona mun arvoasteikolla. Joten monta vaihtoehtoa ei jää. Tiedän myös etten äänestä ketään naista jo syystä, ettei heillä ole mitään mahiksia kärkeen.
Stubb on myöskin vain reservin korpraali. Rehn on luutnantti ja Harkimo on vänrikki. Sekin painaa ainakin minulla.
Miten vuosikymmeniä sitten suoritettu armeija tekee noista ukoista yhtään sen pätevämpiä? Sotatilassa presidentti antaa päätösvallan kenraaleille.
Armeija nyt ei tietenkään sotatilaa vastaa, mutta kyllä siinä näki vähän hajoaako kaveri täysin kappaleiksi jo siinä pienessä stressissä mitä tuolla oli tarjolla vai ei. Ja jos johtajalta jotain tarvitaan niin kykyä toimia paineessa. Erot ei kuitenkaan ole varsinaisesti sotilasarvoissa vaan esim. sii
No se on juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Haavisto taisi olla lääketokkurassa kun vaikutti omituiselta, oliko ottanut rauhoittavia?
Todella hitaalla käyvä kyllä. Vai tuleeko ikä jo vastaan. Ylioppilas ei voi kuitenkaan toimia Suomen presidenttinä.
Vierailija kirjoitti:
Olikohan Halla-ahon lääkitys vaihdettu kun ei kuulunut niitä GLUNKS ääniä?
Ihmettelin minäkin miksi Hallalla oli niin paljon enemmän puheaikaa kuin muilla, ihan minuuttitolkulla. Kunnes huomasin, että nieleskelyyn menee myös aikansa.
Hallan puheentuottamismetodi: pidänpäs tässä nieleskelytauon, jonka aikana nieleskelen edellisen ilmoille päästämäni lauseen ja mietin siinä samalla mitä sanon seuraavassa lauseessani. Gulp, gulp, guuuuulp
Ja sekuntikello, se tikittää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Li oli saanut tuoda katsomon täyteen tovereita?
Eikö YLEn edes pitäisi yrittää näyttää puolueettomalta???
Työkaverit, jotka aina puolustavat YLEn puolueettomuutta olivat hiljaa, kun "virallinen puolueettomuus" työkaverimme kertoi eilisen vaalitentin yleisöstä. Aika pelottavaa touhua YLEltä.
Lisäksi hämmensi se, että Li ANdersson sai niin paljon puheaikaa oman propagandansa julistamiseen. Ei edes yrittänyt tuoda mitään uutta keskusteluun, vaan paasasi jargoniaan. Kova kuri tuolla kyllä oli, kun ei tällä kertaa alkanut huutaa muiden keskustelijoiden päälle.
Halla-aho sai eniten puheaikaa. Mites sen selität, jos kommarimedia kerta on..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Li oli saanut tuoda katsomon täyteen tovereita?
Eikö YLEn edes pitäisi yrittää näyttää puolueettomalta???
Työkaverit, jotka aina puolustavat YLEn puolueettomuutta olivat hiljaa, kun "virallinen puolueettomuus" työkaverimme kertoi eilisen vaalitentin yleisöstä. Aika pelottavaa touhua YLEltä.
Lisäksi hämmensi se, että Li ANdersson sai niin paljon puheaikaa oman propagandansa julistamiseen. Ei edes yrittänyt tuoda mitään uutta keskusteluun, vaan paasasi jargoniaan. Kova kuri tuolla kyllä oli, kun ei tällä kertaa alkanut huutaa muiden keskustelijoiden päälle.
Ihan samoja asioita sanoi Li kuin muutkin keskustelijat, diplomatiaa ja kahden valtion malli. Moni muukin sanoi että Israel käyttää liikaa voimaa. En kyllä ymmärrä mitä tämä hössötys on, propagandaa?
Halla-aho saa ääneni. Pelottavat puheet Lillä.
Menen nukkumaan vaalipäivänä ja nukun koko päivän ja kun herään, ovat äänestyspaikat menneet säppiin.
Olen pettynyt jo Stubbiinkin, toivo lienee mennyttä...ei noista muistakaan ole minulle pressaksi.
Jos hänet valitaan ilman minun ääntäni, olen ihan ok.
Palautteet voi lähettää tänne.
https://asiakaspalvelu.yle.fi/csp