Millaisia Pohjois-Karjalaiset ihmiset ovat?
Millaisia Pohjois-Karjalaiset ihmiset ovat? Kertokaapa kuka tietää?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Lieksa mainittu. Entä Nurmes, eikö se ole ihan pohjois-karjalan sydän.
Pohjoisin osa se on. Keski-Karjalaa sanovat nykyisin Sydän-Karjalaksi Helsinkiä myöten, siis Kitee, Tohmajärvi, Rääkkylä -aluetta.
Juukalainen mummini oli ahkera, perfektionisti, siivousintoilija, puhelias, vieraanvarainen, hyvä myymään, hauska, supliikkimummi, kurinpitäjä ... Siinä olikin tekemistä, kun olen Etelä-Pohjanmaalta, josta isän puolelta suku. Hyvä hybridi siis
Vierailija kirjoitti:
Ahneita ja ilkeitä. Melkein kuin savolaiset.
Noh noh. Savolaiset saattaa puhua kierosti, mutta on ne aika rehellisiä. Nää karjalaiset kauppamiehiä, varsinkin etelässä. Alkaa vissiin tulla venäläisyys vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Kolme naista olen sieltä tuntenut. Kahdelta Pillua saanut, vaan diabetes vei kyvyt. Kolmanneltakin, mutta vasta 20 v päästä eli liian myöhään: minulla diabetes vei kyvyt, hänelle tuli Alzheimer.
Hyviä öitä ja käsille töitä sanoi yks Kiteen likka illan päätteeksi. Antoi kyllä ymmärtää mutta ei ymmärtänyt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun muutin Pohjois-Karjalaan hämmästyin sitä, kun tuntemattomat ihmiset puhuivat toisilleen. Kahvilassa, lääkärin odotushuoneessa, bussipysäkillä ym. Oli aika outoa länsisuomalaiselle aluksi. Muutin pois sitten työn perään, mutta ystävyyksiä pidetään yllä.
Täytyy myöntää Itä-Suomessa kasvaneena, että hieman järkytyin aikuisena kun ekan kerran tutustuin pohjanmaalaisiin. Jotenkin hyvin vakavaa ja rauhallista porukkaa, kyllä tässä selvästi on eroja Suomen sisällä.
Lisäksi puheet on aivan helvetin isot mutta sitten kun pitäisi alkaa toteuttamaan ja etenkin maksamaan niin tulee todella hiljaista. Tosin pohojalaaset naiset on aivan upeita. Saan aina semierektion kun joku nainen puhuu sillä murteella.
Joo, se oli hauskaa kun olin intissä erikoisjoukoissa jossa oli poikia ympäri Suomea. Peräseinäjoen poika kun sai lippaallisen räkäpäitä niin se oli lähdössä tekemään suur-Suomea. Simpeleen poika otti rauhallisemmin kun oli 20 vuotta naapurin vartiotornia katsellut.
Mutkattomia, rentoja ja iloisia.
Vastakohta pohjanmaalle.
Vierailija kirjoitti:
Juukalainen mummini oli ahkera, perfektionisti, siivousintoilija, puhelias, vieraanvarainen, hyvä myymään, hauska, supliikkimummi, kurinpitäjä ... Siinä olikin tekemistä, kun olen Etelä-Pohjanmaalta, josta isän puolelta suku. Hyvä hybridi siis
Juu mun isän puoli on Juuasta ja olen superpuhelias ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun muutin Pohjois-Karjalaan hämmästyin sitä, kun tuntemattomat ihmiset puhuivat toisilleen. Kahvilassa, lääkärin odotushuoneessa, bussipysäkillä ym. Oli aika outoa länsisuomalaiselle aluksi. Muutin pois sitten työn perään, mutta ystävyyksiä pidetään yllä.
Täytyy myöntää Itä-Suomessa kasvaneena, että hieman järkytyin aikuisena kun ekan kerran tutustuin pohjanmaalaisiin. Jotenkin hyvin vakavaa ja rauhallista porukkaa, kyllä tässä selvästi on eroja Suomen sisällä.
Lisäksi puheet on aivan helvetin isot mutta sitten kun pitäisi alkaa toteuttamaan ja etenkin maksamaan niin tulee todella hiljaista. Tosin pohojalaaset naiset on aivan upeita. Saan aina semierektion kun joku nainen puhuu sillä murteella.
Joo, se oli hauskaa ku
Se on muuten totta. Se pohjaistaustainen tekeekin niitä äkillisiä vakavia väkivallan tekoja. :( vaikka rikkoen kiinteistöä koska ei vaan osaa puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vastakohta pohjanmaalle.
Pohjolaiset ovatkin suoria, tiukkoja työntekijöitä ja tosissaan kun Karjalan vapauttamisesta sotatoimin on kyse. Puuhun pitää sitoa kiinni, ettei heti lähdetä Ryssää vastaan ainakin jos uskaltaa rajan yli tulla.
T. Lapualainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sukunimi? Mummi oli Tanskanen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastakohta pohjanmaalle.
Pohjolaiset ovatkin suoria, tiukkoja työntekijöitä ja tosissaan kun Karjalan vapauttamisesta sotatoimin on kyse. Puuhun pitää sitoa kiinni, ettei heti lähdetä Ryssää vastaan ainakin jos uskaltaa rajan yli tulla.
T. Lapualainen
Niin. Olette muka tosissaan mutta kuitenkin olette ilkeämpiä, tylympiä ja hitaampia kuin p-karjalaiset.
Tahtoisin maistaa ihka aitoa karjalan piirakkaa.
T. M pohjanmaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Ollaan ehkä samaa sukua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastakohta pohjanmaalle.
T. Lapualainen
Niin. Olette muka tosissaan mutta kuitenkin olette ilkeämpiä, tylympiä ja hitaampia kuin p-karjalaiset.
Älä nyt luokkaannu ja loukkaa kun en mitenkään dissannut teitä. :) Kaikkia tarvitaan ja kaikki samanlaisia syntisiä myös
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuan Taalasmaalta.
Vierailija kirjoitti:
Väite: Savolaiset on alinta kastia.
Vastaus: Voipi toki olla tai olla olemati.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuan Taalasmaalta.
Ettei kuitenkin Paalasmaalta..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väite: Savolaiset on alinta kastia.
Vastaus: Voipi toki olla tai olla olemati.
Ja kukahan tuon väitteen tuohon minun nokan etteen tulis esittämään? Katottas senkka samantien. Paskahousut netissä huuteloo.
Ne muutama tuppisuu nainen joista sain ajan kuluessa hahmotettua millaisia ovat niin räjähdysherkkiä raivottaria vaikka vika olisi ollut itsessä alunperin ja sitten itkua tuhruuttaa kun on niin kauheita ihmiset , selän takana juonittelijoita. Soivat hymyä ja kaveruutta sellaisille jotka ei vaikuttaneet uhalta sille itselleen esim huomattavasti vanhemmat naiset.