Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko matkustanut lähijunissa pummilla?

Vierailija
21.12.2023 |

Oletko jäänyt kiinni ja saanut tarkastusmaksun?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kaduttaa pummilla matkustamiseni vuosikymmenten aikana, kun asuin Helsingissä. 20 vuotta tuota tein silloin tällöin. Sitten tein parannuksen. Haluaisin maksaa ne pummimatkat takaisin, mutta en yhtään muista paljonko kuljin pummilla ja mitä matkat tuolloin maksoivat. Oli minulla kuukausikorttikin, mutta toisinaan oli rahapula ja kuljin pummilla. Kadun ja siksi teinkin parannuksen. Silti on olo, että oln velkaa silloiselle HKL:lle nuo matkat!

Voithan sä ostaa nyt vaikka vuoden pituisen kestotilauksen kaikilla vyöhykkeillä, vaikka et kertaakaan lippua käyttäisi. Ehkä omatunto siitä hieman kevenisi, HSL saisi vähän hyvitystä. 

Vierailija
22/27 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako senttiä tulee lisäkustannuksia ylimääräisestä matkustajasta? Niinpä, se ei paljoa enempää kuluta energiaa. En kyllä ala maksamaan mitään ahneille.

Ei kyse ole siitä paljon yksi liputon matkustaja tuo lisäkustannuksia vaan siitä, että jollain se infra pitää pitää pystyssä. Liputtomia ei ole vain se yksi vaan satakunta, mikä jo näkyy lovena kunnossapitorahoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ja mielestäni törkeetä maksustaa pummilla missään ja kuinka kehtaakin. Jos ei ole rahaa maksaa lippua niin pysyy kotona.

Vierailija
24/27 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska voin ihan hyvin ostaa lipun.

Vierailija
25/27 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ajatellut ihan samaa. Tuo olisi loistava tapa. Vuosilippu ulkopaikkakuntalaisille maksaa 1549,70. En mä muista yhtään, paljonko olen kulkenut liputta ja paljonko liput eri vuosina maksoivat. Eli summaa on tosi hankala arvioida. Muistan vaan sellaisia välähdyksiä, kun piti olla valmiina astumaan ovista ulos, jos tarkastajat tuli paikalle. En mä osaa arvioida, paljonko kuljin pummilla. Pitkiä aikoja mulla oli ihan normaalisti matkalippu. Tällä hetkellä ei ole rahaa ees maksaa mitään takaisin, mulla tosi vähän rahaa nytkin, piti ostaa kuukausikortti eikä jäänyt paljoa. Aina kun ostaa kuukausikortin, niin on ihan voittajaolo. Asun siis Stadin ja pk-seudun ulkopuolella nykyisin. 

Vierailija
26/27 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ajatellut ihan samaa. Tuo olisi loistava tapa. Vuosilippu ulkopaikkakuntalaisille maksaa 1549,70. En mä muista yhtään, paljonko olen kulkenut liputta ja paljonko liput eri vuosina maksoivat. Eli summaa on tosi hankala arvioida. Muistan vaan sellaisia välähdyksiä, kun piti olla valmiina astumaan ovista ulos, jos tarkastajat tuli paikalle. En mä osaa arvioida, paljonko kuljin pummilla. Pitkiä aikoja mulla oli ihan normaalisti matkalippu. Tällä hetkellä ei ole rahaa ees maksaa mitään takaisin, mulla tosi vähän rahaa nytkin, piti ostaa kuukausikortti eikä jäänyt paljoa. Aina kun ostaa kuukausikortin, niin on ihan voittajaolo. Asun siis Stadin ja pk-seudun ulkopuolella nykyisin. 

Siis mun vastaus oli sille, joka ehdotti vuoden kestolippua hyvityksenä pummilla matkustamisesta. Kiitos siitä ehdotuksesta, on tosi hyvä!

Vierailija
27/27 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yhteiskunnan vika, jos ei matkalippuja tarkisteta joukkoliikennevälineissä säännöllisesti, ei pummilla matkustavan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän