Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun lasten isä ei huolehdi asioista?

Vierailija
20.12.2023 |

Olemme siis eronneet, lapset vko-vko. Isäviikolla usein hammaspesut jää ainakin osittain tekemättä, tytön hiuksia ei pese tai kampaa kunnolla, toinen lapsista tarvitsee ummetukseen päivittäin lääkkeen, jota isä antaa miten sattuu -> lapsen tullessa tänne lapsi tuhrii ja kestää monta päivää että saan tilanteen korjattua. 

Lapset kuitenkin haluaa mennä isälle. He eivät vielä itse ymmärrä, miksi esim. hammaspesusta ei voi luistaa (tai ymmärtää, mutta eivät vielä täysin ymmärrä seurausten todellisuutta). Ja esim. lasten lääkärille mies nyökyttelee että kyllä hän antaa ja joo joo hoidetaan, mut sit tosiassa ei näin tee. Mitä voin siis enää tehdä, kun isän kanssa keskustelu ei auta? Ei minun, eikä ammattilaisten. 

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän kun keksisi. Me ei olla erottu, ja osittain juuri siksi että nyt voin sentään itse huolehtia kaiken kun mies istuu sohvalla hivelemässä puhelintaan. Tämä ei ole ratkaisuehdotus vaan ongelman toteaminen. 

Minäpä kerron sinulle kun olen monesti ollut tuo "miehesi". Miksi ihmeessä teet kaiken itse? Miksi todennäköisesti kävelet miehesi ylitse aamusta iltaan ähisten ja puhisten että vit...tu tuo ei taaskaan tee mitään. Jos sinulla on päivääsi tavoite ja suunnitelma, puhu niistä heti aamulla, sopikaa mitä kumpanenkin tekee tai ei tee. Älä tee kuten meillä vaimo "pitäis leipoa. Keittiö on silloin varattu, ei pääse ruoan tekoon, vaimo tekee perään heti ruoan. Sitten jostain vedetään hatusta kortti että nyt pitää siivota koko talo ja taas vaimo kauhealla kiireellä, kun koittaa osallistua niin pahimmillaan tiuskii e

Ei huomaa vaikka tekisinkin, tiuskii silti, katson että kun teen tänään x määrän töitä, ensin lumityöt, sitten lasten kanssa, vähän vielä kotitöitä, pyykit saattaa olla kaapissa tai näkyvillä, saatan ajatella että kaikkea ei tarvitse tänään, mutta vaimo on erimieltä. Edelleen, jos ei omista päivän tehtävistä ja tavoitteista puhu, on aika heikoilla. Iskä.

Vierailija
42/49 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän kun keksisi. Me ei olla erottu, ja osittain juuri siksi että nyt voin sentään itse huolehtia kaiken kun mies istuu sohvalla hivelemässä puhelintaan. Tämä ei ole ratkaisuehdotus vaan ongelman toteaminen. 

Minäpä kerron sinulle kun olen monesti ollut tuo "miehesi". Miksi ihmeessä teet kaiken itse? Miksi todennäköisesti kävelet miehesi ylitse aamusta iltaan ähisten ja puhisten että vit...tu tuo ei taaskaan tee mitään. Jos sinulla on päivääsi tavoite ja suunnitelma, puhu niistä heti aamulla, sopikaa mitä kumpanenkin tekee tai ei tee. Älä tee kuten meillä vaimo "pitäis leipoa. Keittiö on silloin varattu, ei pääse ruoan tekoon, vaimo tekee perään heti ruoan. Sitten jostain vedetään hatusta kortti että nyt pitää siivota koko talo ja taas vaimo kauhealla kiireellä

Ei tehtaassakaan kukaan tee ominpäin, jos ei ole mitään järjestystä töille, kaikki jää tekemättä. Homma ei toimi sillä tavalla että olen ajatellut pestä tänään saunan ja vaimolla aivan muut työt mielessä. Meillä ainakaan vaimo ei edes huomaa että se sauna on pesty, on edelleen ne pyykit, siivous ja ruoanlaitto ollut se koko päivän työ, muuta ei ole saatu aikaiseksi. Vaikka olisi käynyt siinä lasten kanssa luistelemassa, kehittämässä lasten taitoja, ei sitä vaimo huomioi, koska on edelleen ne omat omasta mielestä tärkeät työt. Jokin järjestys pitää olla. Iskä

Pyykit, siivous ja ruuanlaitto tapahtuvat useammin kuin saunan pesu, noita ei voi verrata. Se on sama, kuin jos kaksi kertaa vuodessa ajaa auton liikkeeseen renkaanvaihtoon ja sitten väittää, ettei enää sen takia tarvitse kotitöitä tehdä koko vuonna. 

sitten nämä, on tulossa vieraita ja yhdessä pitäisi siivota ja laittaa ruokaa. Ja mitä mies tekee, menee pesemään auton tai järjestelemään autotallia. Ei ne vieraat sinne mene syömään, tuossa tilanteessa tehdään sitä ruokaa tai siivotaan ja järjestellään siellä kotona.

Eli kyllä tietyt työt ovat tärkeämpiä eri tilanteissa sekä myös arjen kokonaisuudessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kerron sinulle kun olen monesti ollut tuo "miehesi". Miksi ihmeessä teet kaiken itse? Miksi todennäköisesti kävelet miehesi ylitse aamusta iltaan ähisten ja puhisten että vit...tu tuo ei taaskaan tee mitään. Jos sinulla on päivääsi tavoite ja suunnitelma, puhu niistä heti aamulla, sopikaa mitä kumpanenkin tekee tai ei tee. Älä tee kuten meillä vaimo "pitäis leipoa. Keittiö on silloin varattu, ei pääse ruoan tekoon, vaimo tekee perään heti ruoan. Sitten jostain vedetään hatusta kortti että nyt pitää siivota koko talo ja taas vaimo kauhealla kiireellä, kun koittaa osallistua niin pahimmillaan tiuskii e

Lisään vielä että todennäköisesti jo reilusti ennen vaimon kiukkua on tämä yli kävely alkanut ja mies on ajat sitten huomannut että mikään mitä tekee ei ole oikein eikä riittävä,mitään ei huomata, joten miksi ihmeessä pitäisi tehdä mitään, antaa sitten vain olla, koska sama näin. Iskä

Vierailija
44/49 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kerron sinulle kun olen monesti ollut tuo "miehesi". Miksi ihmeessä teet kaiken itse? Miksi todennäköisesti kävelet miehesi ylitse aamusta iltaan ähisten ja puhisten että vit...tu tuo ei taaskaan tee mitään. Jos sinulla on päivääsi tavoite ja suunnitelma, puhu niistä heti aamulla, sopikaa mitä kumpanenkin tekee tai ei tee. Älä tee kuten meillä vaimo "pitäis leipoa. Keittiö on silloin varattu, ei pääse ruoan tekoon, vaimo tekee perään heti ruoan. Sitten jostain vedetään hatusta kortti että nyt pitää siivota koko talo ja taas vaimo kauhealla kiireellä

Lisään vielä että todennäköisesti jo reilusti ennen vaimon kiukkua on tämä yli kävely alkanut ja mies on ajat sitten huomannut että mikään mitä tekee ei ole oikein eikä riittävä,mitään ei huomata, joten miksi ihmeessä pitäisi tehdä mitään, antaa sitten vain olla, koska sama näin. Iskä

No mitäs jos tekis ne asiat oikein heti aluksi eikä kahdennentoista huomauttamisen jälkeen. Siinä on eroa, onko kyse eri tavasta tehdä jokin asia, päätyen samaan lopputulokseen, kuin tehdä jotakin oikeasti väärin. Esim pesee punaiset sukat valkopyykin joukossa ja kaikki on pilalla, seuraavalla kerralla pesee upouudet farkut juhlamekon kanssa, kashmirvillaneule kuuteenkymppiin, kloritea mummon perintöpöytäliinaan, pyykit ripustetaan kuivaustelineeseen mytyissä, joista ei erota mikä vaate eivätkä ne kuivu jne. 

Vierailija
45/49 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kerron sinulle kun olen monesti ollut tuo "miehesi". Miksi ihmeessä teet kaiken itse? Miksi todennäköisesti kävelet miehesi ylitse aamusta iltaan ähisten ja puhisten että vit...tu tuo ei taaskaan tee mitään. Jos sinulla on päivääsi tavoite ja suunnitelma, puhu niistä heti aamulla, sopikaa mitä kumpanenkin tekee tai ei tee. Älä tee kuten meillä vaimo "pitäis leipoa. Keittiö on silloin varattu, ei pääse ruoan tekoon, vaimo tekee perään heti ruoan. Sitten jostain vedetään hatusta kortti että nyt pitää

Nyt et pysy aivan aiheessa, puhutaan yhdestä päivästä, ei koko vuoden töissä, ei tilanteesta että on tulossa vieraita. Tottakai myös mies siivoaa kun on tulossa vieraita, sehän on aivan selvää silloin. Ei minun tämän päivän saunan siivoaminen ole huomisen työ, se on tänään tehty ja on osallistumista tämän päivän kotitöihin, se on edelleen sitä osallistumista, vaikka vaimolla lukee päivän ohjelmassa leipominen, ruoanlaitto, siivous, pyykit, mutta koska ei osu samaan listaan niin ei sitä minun työtäni ole tehty ollenkaan, olen vain maannut, samoin ei sekään näy että touhusin monta tuntia lasten kanssa, he kun kaipasivat kovasti isän seuraa ja yhteistä aikaa ja tekemistä. Iskä

Vierailija
46/49 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva että viihtyy isällään. senhän takia te erositte kun teillä on eri näkemys elämään, ny on myöhästä koittaa pakottaa toinen elään sun säännöillä se on vapaa. tiiä vaikka sielä iskällä kasvais lapsi paremmin.

Vierailija
47/49 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kerron sinulle kun olen monesti ollut tuo "miehesi". Miksi ihmeessä teet kaiken itse? Miksi todennäköisesti kävelet miehesi ylitse aamusta iltaan ähisten ja puhisten että vit...tu tuo ei taaskaan tee mitään. Jos sinulla on päivääsi tavoite ja suunnitelma, puhu niistä heti aamulla, sopikaa mitä kumpanenkin tekee tai ei tee. Älä tee kuten meillä vaimo "pitäis leipoa. Keittiö on silloin varattu, ei pääse ruoan tekoon, vaimo tekee perään heti ruoan. Sitten

Leipominen, ruuanlaitto, siivous ja pyykit. Siinä on jo useampi asia yhdelle päivälle ja osa niistä ei voi odottaa. Ne siis ovat tärkeämpiä, kuin saunan pesu, joka voi odottaa. Tärkeät askareet myös tehdään ensin ja ne, jotka voivat odottaa, tehdään jos ehditään juuri sinä päivänä. Ei niin, että aloitetaan sieltä vähemmän akuutista ja jätetään ne akuutit joko tekemättä tai toisen tehtäväksi. Priorisointi on se juttu mikä ei aina miehiltä onnistu ja se, että ennen vieraiden tuloa, kun apua tarvittaisiin, painuukin lajittelemaan jakoavaimiaan tai sitä autoa hinkkaamaan, kuvaa sitä hyvin, eivät tajua mikä se tärkeysjärjestys on. Toinen mahdollisuus on kotitöiden välttely ja weaponized incompetence. 

Vierailija
48/49 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kerron sinulle kun olen monesti ollut tuo "miehesi". Miksi ihmeessä teet kaiken itse? Miksi todennäköisesti kävelet miehesi ylitse aamusta iltaan ähisten ja puhisten että vit...tu tuo ei taaskaan tee mitään. Jos sinulla on päivääsi tavoite ja suunnitelma, puhu niistä heti aamulla, sopikaa mitä kumpanenkin tekee tai ei tee. Älä tee kuten meillä vaimo "pitäis leipoa. Keittiö on silloin varattu, ei pääse ruoan tekoon, vaimo tekee perään heti ruoan. Sitten jostain vedetään hatusta kortti että nyt pitää

Minä olen hankkinut perheeseen jo 10 vuotta sitten kuivausrummun koska ja o silloin oli pyykinpesu yhtä ähinää ja niinkova homma. En ole kertaakaan pessyt vääriä pyykkejä sekaisin, päinvastoin siitäkin olen saanut sanomista kun en uskaltanut laittaa tyttäreni uutta tummanpunaista paitaa muiden värillisten sekaan. Kun minä pesen pyykkiä viikkaan ne heti sitä mukaan kun kuivausrumpu kuivaa, teen sen hyvillä mielin, ei todellakaan ole kova homma viikata koneellinen pyykkejä, mutta mitä tekee vaimo, pesee pesee pesee, vihaisena lyttää niitä ikean kasseihin ja kaapin perälle piiloon, sieltä sitten lauantai-iltana nykkii kolme ikean kassillista pyykkejä olohuoneen lattialle viikattavaksi. Sitä ennen on tietysti tarvinnut siivota se lattia että voi ne pyykit siihen nakella. Maailman ärsyttävin tapa, eikä vaatteetkaan siitä hyvää tykkää. Miksi ihmeessä minun pitäisi osallistua vaimon erittäin raskaaseen tapaan tehdä asioita. Kun ehdottaa että eikö ne olis hyvä heti sitä mukaa siinä koneen vieressä khh tasolla viikata ja hoitaa kaappiin niin saa tiuskaisun, minä en niitä siinä viikkaa, olis pitänyt ottaa kaappeja täyteen sekin tila. Iskä

Vierailija
49/49 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kerron sinulle kun olen monesti ollut tuo "miehesi". Miksi ihmeessä teet kaiken itse? Miksi todennäköisesti kävelet miehesi ylitse aamusta iltaan ähisten ja puhisten että vit...tu tuo ei taaskaan tee mitään. Jos sinulla on päivääsi tavoite ja suunnitelma, puhu niistä heti aamulla, sopikaa mitä kumpanenkin tekee tai ei tee. Älä tee kuten meillä vaimo "pitäis leipoa. Keittiö on silloin varattu, ei pääse ru

Ota huomioon että kaikki eivät tee samoin kuin miehesi. Minua ei kiinnosta pätkääkään mitä autotallissa on, auto on kokonaisuudessaan minulle vastenmielinen pakollinen laatikko jolla kuljen töihin. 500€ resu. Sensijaan koti on aivan uusi viimeisen päälle laitettu ja kodin sisällä sekä perheen eteen haluan tehdä asioita. Ja edelleen jos asioista ja tekemisistä ei puhu on eri näkemyksiä mikä milliinkin on tärkeää, toiselle voi olla leipominen, toiselle laittaa lasten huoneet kuntoon. Jos niitä näkymättömiä töitä järjestää vain itselleen ja repii niitä uusia ja uusia esille kaapin perältä toisen ollenkaan osaamatta odottaa niitä kävelee kokoajan toisen yli ja se on henkisesti erittäin raskasta. Kun toinen on poljettu alas hoitoa tarvitsevalle tasolle, on siitä aika vaikea alkaa vain miellyttää sitä vaimoa. Ääliömäistä on jättää huolehtimatta lapsistaan. Hampaidenpesu, lääkkeet ei kukaan saa niitä jättää tekemättä. Iskä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi