Miksi sairaseläkkeellä olevan ihmisen pitäisi saada syödä ahventa?
https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000010018664.html
En taas ymmärrä näitä ihmisiä. Onko köyhät kaikki samanlaisia? Pitäisi saada luksusta ja sit itketään kun siihen ei ole varaa?
Itse olen työssäkäyvä ihminen, en pidä itseäni köyhänä, vaikka ostankin sitä halvinta kalaa.
Kommentit (86)
Nolo juttu. Onko tahalteen taas tehty tällainen juttu mukamas köyhistä?
Ei sairaseläkeläinen ole välttämättä köyhä.
Ahvenia voisi kalastaa itsekin. Ihan vielä ei ole pilkkikausi mutta kunhan tässä mennään noin kuukausi eteenpäin niin sitten vaan kalastamaan.
Olen sairaseläkkeellä ja voin syödä mitä haluan. Hyvä tk- eläke tammikuussa eläke nousee 309€ sentit päälle jolloin eläke 2918€ päälle tulee vielä kahdesta sijoitusasunnosta vuokratulot. Yhdestä sijoitusasunnosta velkaa pankille nekin korot 100% hyväksi luettua kun sijoitusasuntolaina. Pärjään hyvin tuloilla. Säästöön kuukausittain 500-700 välillä 1000€.
yhden ihmisen talous.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaseläkkeellä tk- eläke tulee. En ole köyhä. Varallisuutta on 3 kpl asunto- osakkeita ja tuotto- osuuksissa rahaa.
t. 52v työkyvyttömyyseläkkeellä oleva
Näilläkin taas ihan turhaa itkua. Ei syödä sitä ja ei syödä tätä ja itketään ettei raha riitä. Menisivät töihin, niin saa rahaa snobbailuun. Pienemmilläkin rahoilla on tultava toimeen.
Miten voi olla noin pieni eläke vaikka 40 vuotta hoitoalalla?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tehnyt vaan esim puolipäiväistä työaikaa?
Vierailija kirjoitti:
Luitko juttua? Nämä nimenomaan valittavat kun ovat köyhiä, rahat ei riitä edes ahveniin ja rapuihin.
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla ulosotossa
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli eläke NETTO. Todella hämäävää, kun ei puhuta bruttosummista.
Vierailija kirjoitti:
Näilläkin taas ihan turhaa itkua. Ei syödä sitä ja ei syödä tätä ja itketään ettei raha riitä. Menisivät töihin, niin saa rahaa snobbailuun. Pienemmilläkin rahoilla on tultava toimeen.
Kun ovat työkyvyttömyyden vuoksi eläkkeellä, eivät voi mennä töihin. Muuten ihan toimiva idea.
Selitys on osittainen vanhuuseläke. Näköjään on joko 25 tai 50% varsinaisesta eläkkeestä.
Eikö nykyään ole lupa edes sairastaa enää? Täällä komennetaan töihin, vaikka toinen on sairauden takia varhennetulla eläkkeellä ja toinen sairauslomalla.
Tässäkin keississä kyllä myös itse aiheutettua köyhyyttä. Muutettu kaksiosta hevonkuuseen isoon taloon, jossa jo lämmitykseen uppoaa satoja euroja, ja kauppa on 14 kilometrin päässä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nykyään ole lupa edes sairastaa enää? Täällä komennetaan töihin, vaikka toinen on sairauden takia varhennetulla eläkkeellä ja toinen sairauslomalla.
Perskokkareilta puuttuu järki.
Ahventahan voi onkia itsekin. Pilkillä ja ongella ilman kalastuslupaa. Se on ilmaista. Asteikolla 1-10, kuinka paljon tämän tiedon saatuasi kiukuttaa, menikö peräti yöunet?🤣🤣🤣.
Kyllä jokaisella pitäisi olla varaa syödä monipuolisesti ja terveellisesti. Se on sitten eri asia, jos joku itse valitsee toisin, vaikka varaa olisikin.
Ja on todella kurjaa, jos on jo ennestään sairas ja on pakotettu syömään terveydelle haitallista ravintoa vain siksi, ettei rahat riitä muuhun. Ei pitäisi olla näin.
Vierailija kirjoitti:
Ahventahan voi onkia itsekin. Pilkillä ja ongella ilman kalastuslupaa. Se on ilmaista. Asteikolla 1-10, kuinka paljon tämän tiedon saatuasi kiukuttaa, menikö peräti yöunet?🤣🤣🤣.
Eihän kalastus ole luvanvaraista.
Ei pitäisi.