Puolet minusta, tv - sarja
Onpa hyvä sarja.
toivottavasti hälventäisi pelkoja DNA testejä kohtaan.
Kummastutti miksi ihmiset eivät halua testiä jo ihan uteliaisuuttaan mistä päin suomea tai muualta ovat kotoisin.
Selvästi ohjelman eräs testistä kieltäytyjä pelkäsi valtavasti. Ei tainnut olla omat asiat ihan putipuhtaana, koska laittoi vielä tekstarin älä ota ikinä yhteyttä. Todella tylyä käytöstä .
Vaikenemisen kulttuuri pesii syvällä, mitä ne ihmiset häpeää.
Itse olen testannut ja eipä sieltä mitään ihmeellistä löytynyt. Ei ollut edes sitä Amerikan tätiä..
Itselleni testi oli aikalailla viihdettä ja uteliaisuutta , mutta jos tekisin testin lapselleni, olisiko se oikein ? Varsinkin kun tiedän, että hänen isän puoleinen isoisä on tuntematon.
suosittelen katsomaan 10+
https://areena.yle.fi/1-66874402
Katso lähetysajat : Puolet Minusta - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1122)
Miks heli ja jp ei olleet bioäitiinsä mitenkään yhteyksissä? Olis silloin voinu kysellä taustoja ja tapahtumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylen sivulla oli, että Anna-Liisa oli ensin asunut omakotitalossa miehensä kanssa ja käynyt töissä. Sitten tullut ero ja alkanut alkoholisoitua ja pyöriä huonoissa porukoissa. Antanut nämä 2 vahinkolasta adoptioon ja sitten vasta omat lapset joutuneet lastenkotiin. Sitten alkanut kirtää maata ja tehdä rikoksia. Kuitenkin eli suht vanhaksi. Varmaan välissä ollut raittiita aikoja?
Öö.. eikös nuo kaikki ole "vahinkolapsia" ihan samalla tavalla. Muutenkin vähän outo sävy viestissä.
Mitä meinaat, että vahinkolapsia samalla tavalla? Millä samalla tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Hyvin mielenkiintoinen sarja.
Kaikkea hyvää Helille ja Jplle 🌹
Todella mielenkiintoinen. Nyt yhteydet on 4:n sisaruksen välillä, Heli sai isän ja pikkusiskon, tätin... Heli oli symppis, sujuvasanainen, JP suomalainen jörrikkä... tunteikas silti.
Onkohan tässä ketjussa kommentoineissa paljon äitejä jotka pelkäävät milloin lapsensa isäksi merkitty mies, jota ei sitä todellisuudessa ole, saa selville totuuden?
Olivatko nämä vanhemmat sisarukset Jari ja Sari koko lapsuutensa lastenkodissa ??
Vierailija kirjoitti:
Olivatko nämä vanhemmat sisarukset Jari ja Sari koko lapsuutensa lastenkodissa ??
Eivät, vasta äidin avioeron jälkeen niinkuin tuolla ylempänä on kerrottu.
Itse jos osallistuisin tämäntapaiseen ohjelmaan, en kävisi kyllä lukemassa vauvapalstaa.
outoja oletuksia, haukkumista , tietämättömyyttä, arvailuja, joita totena selitetään.
Ensin Luulin että tässä sarjassa tv kuvasta puolet pimeänä. Mutta ei sitten ollutkaan. Hyvä sarjan nimi.
Ei totuutta kannata pelätä, ei se vaadi muuta kuin hyväksymisen. Itsepetosta ja valheilla luotua vankilaa kannattaa pelätä, niistä ei noin vain vapaudukaan vaan painavat koko elämän.
Vierailija kirjoitti:
Toivon niin että Jp joskus saa tietää kuka on hänen isänsä ja tapaa sukulaisia.
Kaikki isät / äidit eivät ole sellaisia, että heidät kannattaa löytää. Jos on hylännyt lapsensa, niin monesti paras olla ilman.
Suomessa on paljon ihmisiä ketkä ei tiedä isäänsä tai ukkiaan.Minä en tiedä ukkiani,isänäiti ei sitä ikinä suostunut kertomaan 😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmiset ovat ilkeitä. Luin just miten Jptä haukutaan.
Miksi??
Koska ihmisillä on paha olla. Suomi on surullinen ja masentunut kansakunta. Se purkautuu raivona ja ilkeytenä.
Kyllä noi haukkujat ja kiusaajat toimivat noin koska se on heistä kivaa. He saavat siitä tyydytystä, todnäk jopa seksuaalista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa selittelyä. Nainen hylkäsi neljä lastaan lastenkotiin. Ensimmäiset oli syntyneet 60-luvun puolessa välissä --> lastenkotiin. Seuraava 1970 --> lastenkotiin. Ja sitten taas 1972 ----> lastenkotiin.
Sitä ei selitä mikään e-pillerin puute, vaan alkoholismi ja tunnekylmyys. Täydellinen välinpitämättömyys ja julmuus.
Ylikorkea testosteronitaso selittää sekä naisen korostuneen miestyyppisen käytöksen että homoseksuaalit biologiset jälkeläiset.
Mutta miksi poika sitten on homo? Eihän se sovi teoriaan ollenkaan.
Raskauden aikainen altistuminen äidin ylikorkealle testosteronitasolle vaikuttaa sekä poika- että tyttösikiöihin.
Eli liika testosteroni tekee pojasta homon? Sehän selittää nämä ylimaskuliinisuuden korostajat jotka pelkäävään "käännyttämistä" ja raiskatuksi tulemista koko ajan ja joka paikassa. Moni päätynyt politiikkaankin.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on paljon ihmisiä ketkä ei tiedä isäänsä tai ukkiaan.Minä en tiedä ukkiani,isänäiti ei sitä ikinä suostunut kertomaan 😭
Minulla aivan sama juttu.Kun isänäitini kuoli,ajattelin et johonkin jäämistöönsä on kirjoittanut lapsen idän nimen,mutta ei.
Hautaan meni salaisuuden kanssa.
T.ukiton 63v eläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Miksi on tärkeetä tietää joku kuollut ukki. Ihan sama.
Kyllä olet ystävällinen 😡
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää enemmän se miksi ihmiset niin kovasti yrittää etsiä tietoa niistä biologista sukua olevista ihmisistä. Ne on kuitenkin ihan vieraita ihmisiä.
Velipuoleni löysi minut, kun olin 39v. Se on parasta, mitä minulle on perheen lisäksi tapahtunut. Olemme nykyään erittäin läheisiä.
Luulen , että JP llä on Asperger.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän syystä JP:n "velipuoli" ja ne muut sukulaiset olivat niin vastahankaisia?
Siinä ei varmaan ole ollenkaan ymmärretty mistä on kyse, luultu että mahdollinen sukulaisuus asettaa jotain vaateita, tai että tulisi jotain erikoisia paljastuksia. Olisi pitänyt selittää asia todella anonyyminä sukulinjan tunnistamisena tms., sukututkimuksen haarana. Itse testattaviinhan tutkimuksen mielenkiinto ei kohdistunut mitenkään.
Tuli mieleen, olisiko velipuolensa ollut omia mörköjä kaapissa, joiden pelkäsi paljastuvan.
Tai sitten silkka tietämättömyystapausta ja pelot. Nyt kuitenkin isän kudosnäytteestä otetaan testi , eli kannattiko.
&nb
Koska ihmisillä on paha olla. Suomi on surullinen ja masentunut kansakunta. Se purkautuu raivona ja ilkeytenä.