Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolet minusta, tv - sarja

Vierailija
20.12.2023 |

Onpa hyvä sarja.

toivottavasti hälventäisi pelkoja DNA testejä kohtaan.

Kummastutti miksi ihmiset eivät halua testiä jo ihan uteliaisuuttaan mistä päin suomea tai muualta ovat kotoisin.

Selvästi ohjelman eräs testistä kieltäytyjä pelkäsi valtavasti. Ei tainnut olla omat asiat ihan putipuhtaana, koska laittoi vielä tekstarin älä ota ikinä yhteyttä. Todella tylyä käytöstä .

Vaikenemisen kulttuuri pesii syvällä, mitä ne ihmiset häpeää. 

Itse olen testannut ja eipä sieltä mitään ihmeellistä löytynyt. Ei ollut edes sitä Amerikan tätiä..

Itselleni testi oli aikalailla viihdettä ja uteliaisuutta , mutta jos tekisin testin lapselleni, olisiko se oikein ? Varsinkin kun tiedän, että hänen isän puoleinen isoisä on tuntematon.

suosittelen katsomaan 10+

https://areena.yle.fi/1-66874402

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Puolet Minusta - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1127)

Vierailija
1121/1126 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelliselle kirjoittajalle tiedoksi ettei eläviä ihmisiä saa laittaa netin sukupuihin ilman heidän kirjallista lupaa edes yksityisenä. Sukututkijoilla pitäisi tämä tietää jos ovat tutustuneet suomen lakiin tai eettiseen ohjeistukseen. Ottakaapa pois tällaiset ihmiset tai tänä keväänä nähdään oikeudessa ennakkotapaus asiasta. Tässä ei ole kuin voitettavaa meillä jotka on lisätty netin sukupuihin ilman lupaa.

Ja ihan turha neuvoa että ihmisillä pitäisi itse pyytää poistamaan jos eivät halua nähdä itseänsä netin sukupuissa. Ei se niin mene vaan laki on yksiselitteinen.

Mä oon tuo edellinen. 

Sehän tässä kiukuttikin, että mun sukunimikin on väännetty vääräksi asiattomasti eikä tietenkään kukaan ollut lupia kysellyt. Käveltiin mun yli olettamalla.

Jos tämä mieshenkilö, joka yritti ottaa yhteyttä minuun olisi sitten lupia kysellyt? Mutta kun minä olin sukupuussa jo väärällä sukunimellä! Tuon miehen nimi oli minulle täysin outo. Etunimen pohjalta samaa ikäluokkaa kuin itse olen. Sukunimi hyvin yleinen enkä tunne yhtäkään.

Ei mua tarvitse poistaa, mutta olisi voinut sukupuun kasaaja tiedustella asiaa. Puhelimet ovat olemassa. Koskaan en ole antanut missään ymmärtää, että olisin vaihtanut nimeäni eikä taas minulla ole velvollisuutta selostaa poikieni nimenvaihdostakaan. Se ei siis näkynyt missään mutta miksi olisikaan.

Sotkekoon nyt sukupuiden kasaajat mitä sattuu, mutta omasta puolestani loukkaannuin tällaisesta leväperäisyydestä. Avomies kuoli yli 20 vuotta sitten eikä ollut tuttu oikein kenellekään. Ehkä etunimellä.

Mä ihan ahdistuin tuosta. MyHeritagen mimmi tarjosi jotain lisäselvitysaikaa samaan hintaan mut sanoin että antaa nyt olla. Yleensä jos alkaa oikaista jotain, on pian sen päiväisessä sotkussa ja lähes syytteessä tietojen vääristelystä. Vaikka en tehnyt mitään.

Vierailija
1122/1126 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sarja on nyt kesäuusintana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/1126 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä testiä saa olla haluamattakin?

Itse en haluaisi dna-testiä, koska en ole ollut missään yhteydessä siihen niin sanottuun biologiseen isään sen jälkeen kun olin 6v. Biologinen isä uhkaili mm. henkeni kun olin lapsi. Jos nyt sattuisi että hänellä olisi lisää lapsia jotka vaatisivat dna-testausta, niin en kyllä näe mitään syytä suostua. Mitä yhteistä meillä olisi? Ei mitään. 

Lähinnä tähän voisi olla syy se, että hänen lapsensa eivät olisi varmoja, ovatko hänen lapsiaan eikä isältä dna-näytettä saa että siksi tarvitsivat toisen lähisukulaisen dna-näytteen, koska se tuo esille  sukulaisuuden ja siitä voi päätellä isyyden. Asia ei siis koskisi sinua muuten kuin että saisit lisää velipuolia tai siskoja.

Vierailija
1124/1126 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne ihmiset häpeää? Ainakin sitä, että oma isä paljastuu äitiä pettäneeksi.

Vierailija
1125/1126 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolet sinusta DNA:ta

Vierailija
1126/1126 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä ihmeen hyötyä löytyneistä isistä, äideistä  kummeista ja kumminkaimoista on? Adootiossa lapsi on kokenut hylkäämisen, jotku monta hyökäämistä, ketä kaivelu palvelee? Sarjassa miehen adoptioisä hylkäsi kylmästi?

Tämä sarja mainostaa DNA testitehtailua, koska nykyään lisäännytään kaikin keinoin ja tulevaisuudessa testejä tarvitaan hurjasti.  Ei välitetä isästä ja äidistä, sitten muka ollaan  onneessaan, kun läytyi kymmenen pikkuserkkua😡

Vierailija
1127/1126 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kehuu sarjaa, ihmettelen ettei tämä uusinta herätä tällä lainkaan intohimoja. Luovutetaan siittiöitä ja jaetaan munasoluja,  joka ei mielestäni ole mitenkään ongelmatonta.

Adotiohenkiöitä pidetään melkein enkeleinä, onko sekään lapsille ainan hyväksi ja onnenkauppa. 

Miksi näistä ei mediassa keskustella lainkaan, outoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän