Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolet minusta, tv - sarja

Vierailija
20.12.2023 |

Onpa hyvä sarja.

toivottavasti hälventäisi pelkoja DNA testejä kohtaan.

Kummastutti miksi ihmiset eivät halua testiä jo ihan uteliaisuuttaan mistä päin suomea tai muualta ovat kotoisin.

Selvästi ohjelman eräs testistä kieltäytyjä pelkäsi valtavasti. Ei tainnut olla omat asiat ihan putipuhtaana, koska laittoi vielä tekstarin älä ota ikinä yhteyttä. Todella tylyä käytöstä .

Vaikenemisen kulttuuri pesii syvällä, mitä ne ihmiset häpeää. 

Itse olen testannut ja eipä sieltä mitään ihmeellistä löytynyt. Ei ollut edes sitä Amerikan tätiä..

Itselleni testi oli aikalailla viihdettä ja uteliaisuutta , mutta jos tekisin testin lapselleni, olisiko se oikein ? Varsinkin kun tiedän, että hänen isän puoleinen isoisä on tuntematon.

suosittelen katsomaan 10+

https://areena.yle.fi/1-66874402

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Puolet Minusta - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1122)

Vierailija
81/1122 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologinen vanhemmuus ei ole itsessään mitään. Meidän suvussa kävi ilmi että mummon isä ei ollutkaan tämän biologinen isä. Mutta mitä väliä sillä on? Mummo itse ei eläessään puhunut tästä asiasta vaikka kyllä tiesi asiasta. Ei sillä minun mielestäni ole mitään merkitystä. Mummolla oli tähän varmasti omat syynsä ja minusta ne syyt ei kuulu kenellekään muulle, koska asiahan on ennen kaikkea hänen, ei kenenkään muun asia.

Vierailija
82/1122 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin 1.jakso rasittavaa katsottavaa. Vauvat huutaa suu ammollaan. Dokumenttikuvaa vanhoista ajoista

Odotin enemmän. Oliko hintikan ohjelma parempi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1122 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biologinen vanhemmuus ei ole itsessään mitään. Meidän suvussa kävi ilmi että mummon isä ei ollutkaan tämän biologinen isä. Mutta mitä väliä sillä on? Mummo itse ei eläessään puhunut tästä asiasta vaikka kyllä tiesi asiasta. Ei sillä minun mielestäni ole mitään merkitystä. Mummolla oli tähän varmasti omat syynsä ja minusta ne syyt ei kuulu kenellekään muulle, koska asiahan on ennen kaikkea hänen, ei kenenkään muun asia.

Mummon äiti oli käynyt vähän rimpsalla.

Vierailija
84/1122 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa ei, vaan jäänyt leskeksi hyvin nuorena.

Vierailija
85/1122 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä tällaiset ulkopuolisten henkilöiden tekemät analyysit ovat yksi syy miksi testejä tehdään. Halutaan löytää se totuus tai jokin asia, joka kumoaisi sen ajatuksen,  että mummo olikin kevytkenkäinen tms. Tai että isä on joku epämääräinen tyyppi. 

Vierailija
86/1122 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se oli sitten pitänyt salata?

Vierailija
87/1122 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä ovat näissä nämä kuvaelmat. Kyllä kai ihmiset muutenkin ymmärtävät. Turhia.

Vierailija
88/1122 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjassa tuo JP:n tyyli löytää testattavia on täysin väärä. Ihme että kukaan ei tarjoa apua tuohon. Ei kenellekään voi soittaa tuolla tavalla ja pyytää testiä. Oma tarina pitää osata kertoa niin kiinnostavalla tavalla,  että henkilö suorastaan haluaa päästä osaksi sitä. Jotain pitäisi tehdä toisin, jos jokainen vuorollaan kieltäytyy. 

Vierailija
89/1122 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se oli sitten pitänyt salata?

Se on mummon asia miksi hän ei halunnut asiasta puhua, ei meidän muiden. Eikä asiaa varsinaisesti ole sen kummemmin salattu, siitä vaan ei ole puhuttu.

Vierailija
90/1122 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hei sukusalaisuudet

Vierailija
91/1122 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeutta jplle

Vierailija
92/1122 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin 1.jakso rasittavaa katsottavaa. Vauvat huutaa suu ammollaan. Dokumenttikuvaa vanhoista ajoista

Odotin enemmän. Oliko hintikan ohjelma parempi? 

Niitä ei voi verrata toisiinsa tv ohjelmina.

Hintikan ohjelmassa tehtiin sukututkimusta viihteen ja uteliaisuuden vuoksi. Vähän niinkuin sinä tai minä tehtäisiin DNA testi naureskellen mistä sitä ollaan kotoisin 🤣🤣.

Tässä Puolet minusta, kyse oli henkilökohtaisesta asiasta.

Kuka minä olen, missä olosuhteissa olen saanut alkuna, kuka on oikeasti isäni ?

ja niitä kysymyksiä on varmasti paljon. 

Vierailija
93/1122 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munasolujen ja siittiöiden lahjoitus ja käyttö on mielestäni ihan ok. Siitä ajatuksesta en vaan pidä, että salaisuudet paljastuu noilla testeillä.  Jos olisin joskus luovuttanut nimettömänä,  en haluaisi ketään ovelleni tai soittamaan. 

Jos lapsi on alkujaan syntynyt luovutus soluista. Uskon että se on myös jossain vaiheessa lapselle kerrottu.

Vierailija
94/1122 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jaella sukusoluja jos ei ole valmis kohtaamaan niistä syntynyttä lasta

Vierailija
95/1122 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munasolujen ja siittiöiden lahjoitus ja käyttö on mielestäni ihan ok. Siitä ajatuksesta en vaan pidä, että salaisuudet paljastuu noilla testeillä.  Jos olisin joskus luovuttanut nimettömänä,  en haluaisi ketään ovelleni tai soittamaan. 

Jos lapsi on alkujaan syntynyt luovutus soluista. Uskon että se on myös jossain vaiheessa lapselle kerrottu.

Kyllä, mutta luovuttajan henkilöllisyyden oli sovittu pysyvän salassa. 

Vierailija
96/1122 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata jaella sukusoluja jos ei ole valmis kohtaamaan niistä syntynyttä lasta

Vanhan hedelmöityshoitolain mukaan nimenomaan oli tarkoitus,  että ketään ei kohdata. Nykyään on eri tilanne.  

Vierailija
97/1122 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta luovuttajan henkilöllisyyden oli sovittu pysyvän salassa. 

Ei oltu luvattu. Ainoastaan se, että luovutus on anonyymi eikä hoitava taho tietoa näin voi kertoa. Ei salassapito terveydenhuollossa milloinkaan tarkoita, ettei asia voi muuta kautta tulla ilmi.

Vierailija
98/1122 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella että jokainen saa selville biologisen vanhemman. Olipa sitten taustalla anonyymi luovuttaja tai ei

Vierailija
99/1122 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes ymmärrä miksi on ollut sallittua luovuttaa niin ettei luovuttajan tietoja kerrota. 

Vierailija
100/1122 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelma oli hyvä, päätin itsekin kerätä rohkeutta ja teettää testin. Luulen että aika monesta suvusta löytyy näitä "yhden illan sisarpuolia", ainakin omastani, jää nähtäväksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän