Kannattaako näissä olosuhteissa joulu perua?
Joulu oli tarkoitus viettää anopin luona, mutta sain toissapäivänä kuulla että anoppi ei halua enää käydä meillä koska minä olen kotona silloin. Tai tulen töistä kotiin iltapäivällä kun hän kyläilee arkisin aamupäivällä ja oli antanut palautetta, että parempi jos en tulisi kotiini.
Perustelu oli se, että minun läsnäoloni takia puolisoni ei ole oma itsensä. En viihdy itsekään noissa tilanteissa koska olemme anopin kanssa yksinkertaisesti erityylisiä ihmisiä jotka ihannoi eri asioita ja näemme maailman eri vinkkelistä. Kohtelen häntä tietysti silti asiallisesti. Tunnelmaa on laskenut myös tietty rajattomuus, kun elämisen kulut ovat kasvaneet hurjasti ja se on aiheuttanut meille riitoja ja mielipahaa, niin anoppi tulee meille tuputtamaan uusia hankintoja mitä meidän tulisi hänen mielestä tehdä.
En haluaisi että joulu menee riitelyksi, niin kannattaako vaan jättää välistä. Kaksi päivää pyörinyt päässä tuo miten hän kokee ettei minulla ole asiaa omaan kotiini.
Kommentit (19)
Mennä voi mutta riidellä ei ole pakko. Opettele asettamaan rajat kuten jos se anoppi jotain hankintoja tyrkyttää voithan avata sanaisen arkkusi ja sanoa vaan ettei tarvi eikä ole oikeen varaakaan jne. Ei siellä anopin luona koko joulua tarvitse homehtua. Sovi miehesi kanssa että olette siellä lyhyemmän aikaa, kompromissi ja jos alkaa haastaa riitaa. Sanot vaan että nyt sitten pitääkin lähteä.
Toksisia ihmisiä kannattaa välttää ei niiden seurassa kannata olla.
Anoppihullu rauhottuu vaan. Ei näitä kukaan usko. Sinä olet oikeasti yksinäinen ja epätoivoinen lapsi, eikö sinulla ole ketään?
Eikö näitä anoppi-miniä-tappeluketjuja ole jo tarpeeksi? Mene niihin avautumaan.
Taitaa mt-ongelmia olla kaikilla osapuolilla. Sovitte hyvin yhteen
Joo teepä niin. Vietä mieluummin koko joulu av:lla.
Onpas huonotapainen anoppi jos asia noin on. Ikä ei ole tekosyy mutta iän myötä tulevat sairaudet, ehkä?
Kokeile hyväksyä elämä millaisena se ikinä vastaan tuleekaan. Menet sinne ja jos anoppi ei tykkää, laita sikari palamaan ja jalat pöydälle ja sanot "ettet ole menossa minnekään - hyvää Joulua!" Jos riita on huolenaihe, yksinkertaisesti et vastaa riidanhakuisiin kommentteihin, mutta pistät muistiisi niistä joka ikisen ja ehkä myös olisi hyvä kirjata osa epäkohteliaista sanoista ylös.
TÄRKEIN KOHTA: Joulun jälkeen, kun olet valmis, kirjoitat anopillesi pitkän ja asiallisen kirjeen jossa vastaat hänen ilkeisiin kommentteihinsa. Asiakirjasi saa olla vaikka romaanin paksu, kunhan se ei sisällä huonoa kieltä vaan murskaat anoppisi hengellisesti olemalla kirjeessäsi asiallinen ja anopin sanojen vääryyden korjaaja ja perustelut niihin. Tämä murskavoittosi tuhoaa anoppisi hengellisesti siten, että hän ei enää kiusaa sinua.
Et sä voi joulua perua vaikka mitä tekisit. Joulu tulee joka tapauksessa tappelit anopin kanssa tai et.
Vierailija kirjoitti:
Anoppihullu rauhottuu vaan. Ei näitä kukaan usko. Sinä olet oikeasti yksinäinen ja epätoivoinen lapsi, eikö sinulla ole ketään?
Osuiko herkkään paikkaan? Olen eri, enkä usko ollenkaan, että kyseessä on mikään anoppihullu. Vanhat naiset voivat olla vaikeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osuiko herkkään paikkaan? Olen eri, enkä usko ollenkaan, että kyseessä on mikään anoppihullu. Vanhat naiset voivat olla vaikeita.
Onneksi nuoret naiset ovat aina helppoja. Ikinä ei ole syy itsessä 😊
Vierailija kirjoitti:
Mennä voi mutta riidellä ei ole pakko. Opettele asettamaan rajat kuten jos se anoppi jotain hankintoja tyrkyttää voithan avata sanaisen arkkusi ja sanoa vaan ettei tarvi eikä ole oikeen varaakaan jne. Ei siellä anopin luona koko joulua tarvitse homehtua. Sovi miehesi kanssa että olette siellä lyhyemmän aikaa, kompromissi ja jos alkaa haastaa riitaa. Sanot vaan että nyt sitten pitääkin lähteä.
Toksisia ihmisiä kannattaa välttää ei niiden seurassa kannata olla.
Mun pointti oli se, että kannattaako sellaiseen tilaisuuteen missä kuuluisi olla rentoa ja iloista, niin mennä kiusaamaan itseään. Miten ihmeessä siellä nyt voisi rentoutua sen jälkeen kun on saanut kuulla, että nimenomaan minun takia yhdessäolo ei ole mukavaa.
Kuulostaa kirjoitettuna pikkuasialta, mutta kyllä itselläni on aina tunneälykkyys riittänyt siihen, että jos jollekin ihmiselle ehdottelen hankintoja ja varsinkin kalliimmanpuoleisia, niin ehdottelen vain heille joilla on maksukyky kunnossa. Sillä tavalla voi vähävaraiselle tehdä hyvinkin tukalan olon.
Vietät joulun kodissasi ja anoppi voi miettiä tuleeko, vai jääkö kotiinsa murjottamaan. Jos sinä jätät kotisi anopille jouluna, niin hän on voittanut ja voit olla varma, että pompottelu pahenee.
Kun anoppi alkaa ärsyttämään ala puhumaan sille homoista ja nykyajan muistakin asioista joista hän ei tiedä. Jos käytät oikeaa kieltä, ja puhut tieteellisesti mutta savaagisti, tuhoat anoppisi hengellisesti ja saat murskavoiton jatkaessasi älykästä puhettasi anoppisi vielä miettiessä mitä tarkoittaa LGBT tai sateenkaari ihminen tai vegaani??
Voit anoa joulun perumista eduskunnan oikeusasiamieheltä.
Ette tietenkään mene enää anopin luo ollenkaan. Miksi kiusata ketään jouluna ja varsinkin itseä. Kotijoulut on parhaat.
Onko teillä siis aina ollut tapana viettää joulu anopilla? Mahtanut olla ahdistavaa.