Amppeliin sopiva HELPPO kasvi, joka ei kuole??
Amppeli on sitä mallia mistä ylimääräinen vesi ei pääse pois. 2 kultaköynnöstä tapettu, pennimuori kerran, rönsyliljakin kuoli. Taitavat välillä olla pitkän ajan kuivana, ja sitten kun kastelen, teen sen liian usein ja vesi lilluu. Olen siis laittanut vaan sen muovipurkkiruukun sinne amppelin sisään.
Palmuvehkaa voisiko laittaa amppeliin? Luulen että se säilyisi hengissä, ehkä. Jos kastelen sen 6 krt vuodessa..
Kommentit (49)
Melkoinen mestari olet, jos saat kultaköynnöksen hengiltä. Kastele vaikka kerran kuussa läpimäräksi ja anna kuivua, niin ei se silti kuole.
Vierailija kirjoitti:
mites se sellainen ilmakasvi. Niillehän riittää kai että suihkuttaa silloin tällöin
Hmmm mutta siihen ei käy tämä amppelini.
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen mestari olet, jos saat kultaköynnöksen hengiltä. Kastele vaikka kerran kuussa läpimäräksi ja anna kuivua, niin ei se silti kuole.
Mulla on kolme hyvinvoivaa kultaköynnöstä mutta tuota amppelikohtelua nekään eivät kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan kuitenkin sen saviruukun hankkimista. Imee itseensä kosteutta ja voi joissain tapauksissa auttaa ylikastelun yli ja estää mullan homehtumisen. En ymmärrä miksi juuri muovipurkki pitää olla.
Jos haluaa harrastaa huonekasveja, niin eikö niille silloin kuulu hankkia myös oikeat ruukut
Mulla on paljon kasveja ja ruukkuja. Olen jostain syystä mieltynyt tuohon kyseiseen amppeliin ja haluaisin vieläkin koittaa jotain siihen saada keittiön ikkunalle.
Minä en enää kasvata kasveja missään muussa kuin vesiviljelyssä. Helppoa ja hygieenistä, ei mullanvaihtoja eikä kuolleita kasveja. Suosittelen varsinkin amppeliin.
Värinokkonen. Rönsyilee kovasti ja sitten kasvaa alaspäin.
Mullan pitää välillä kuivahtaa.
Laita puhelimeen kastelumuistutus, äläkä kastele siinä välissä.
Onko joku askarrellut oman kasvin?
Vierailija kirjoitti:
No et sinä tuolla tyylillä saa mitään kasvia pysymään hengissä. Käsitin ettet ole edes istuttanut kasvejasi multaan.
No nehän myydään multaan istutettuna. Kyllä helpot kasvit siinä kaupan ruukussa selviää vuosiakin.
Huh? No nyt tuli uutta ideaa. Googlailen kestääköhän tuo amppelini isoa määrää vettä ja painoa..?