Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amppeliin sopiva HELPPO kasvi, joka ei kuole??

Vierailija
20.12.2023 |

Amppeli on sitä mallia mistä ylimääräinen vesi ei pääse pois. 2 kultaköynnöstä tapettu, pennimuori kerran, rönsyliljakin kuoli. Taitavat välillä olla pitkän ajan kuivana, ja sitten kun kastelen, teen sen liian usein ja vesi lilluu. Olen siis laittanut vaan sen muovipurkkiruukun sinne amppelin sisään. 

Palmuvehkaa voisiko laittaa amppeliin? Luulen että se säilyisi hengissä, ehkä. Jos kastelen sen 6 krt vuodessa..

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/49 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yökaktus?

https://www.pukinmaenpuutarha.fi/tuote/yokaktus-wercklei/

Kuolisi hetkessä.

"Yökaktukset menestyvät parhaiten runsasvaloisella kasvupaikalla, suojassa voimakkaalta auringonpaisteelta. Yökaktukset pärjäävät loistavasti huonekasveina, sillä ne menestyvät huonoissa valo-olosuhteissa." Hämmentävä teksti. Sanotaan menestyvän valoisassa paikassa, mutta sitten sanotaan niitten menestyvän huonossa valossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtikaktus. Ei tarvitse multaa käytännössä ollenkaan, kastelu joskus ja jouluna riittää, eikä haittaa, jos silloin kastelee vähän liikaa. Mitä huonommin hoitaa sitä komeammin kukkivat.

Omani ovat olleet muoviruukuissa umpiamppeleissa samoissa mullissa viisi vuotta. Kastelu unohtuu välillä niin pitkäksi aikaa, että ehtivät nuupahtaa. Virkoavat, kun saavat vettä. Kun kastelen, kastelen ihan litimäriksi. Kukkivat näin joulunaikaan.

Vierailija
24/49 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puuvartinen tuuhea vessaharja ollut ruukussa jo monta vuotta ihastelujen kohteena.

Vierailija
25/49 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullojukka. Ei ole kuollut minullakaan kolmeen vuoteen.

Vierailija
26/49 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultaköynnös on kyllä helppo kasvi.

Vierailija
27/49 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehtikaktus. Ei tarvitse multaa käytännössä ollenkaan, kastelu joskus ja jouluna riittää, eikä haittaa, jos silloin kastelee vähän liikaa. Mitä huonommin hoitaa sitä komeammin kukkivat.

Omani ovat olleet muoviruukuissa umpiamppeleissa samoissa mullissa viisi vuotta. Kastelu unohtuu välillä niin pitkäksi aikaa, että ehtivät nuupahtaa. Virkoavat, kun saavat vettä. Kun kastelen, kastelen ihan litimäriksi. Kukkivat näin joulunaikaan.

Lähtee testiin! Kiitos!

Ap

Vierailija
28/49 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä useampi on ehdottanut. Kaksi kertaa siis amppeöissa kultaköynnös epäonnistunut.

Muuten minulla on useampi kultaköynnös ja voivat hyvin. Tuossa amppelissa tämä vaan ei toimi. En näe enkä tunne onko siellä amppelin pohjalla vettä lillumassa.

Vierailija
29/49 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yökaktus?

https://www.pukinmaenpuutarha.fi/tuote/yokaktus-wercklei/

Epämiellyttävän näköinen 😄

Ap

Vierailija
30/49 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aasinkorva tai juoruko se on, rönsylilja, kultaköynnös.

Tää oli yhden rönsyliljan jo tappanut 

Vierailija
31/49 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita ehdotuksia?

Vierailija
32/49 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri prkidean, aivan mahtavan hieno, mutta onkin liian korkea mun ikkunalaudalle. Mietin, mitenkähän sen kävis, jos ottais noi kepit pois ja laittais amppelin? Onnistuisko, vai katkeaako noi kukkavarret?

Vierailija
33/49 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä useampi on ehdottanut. Kaksi kertaa siis amppeöissa kultaköynnös epäonnistunut.

Muuten minulla on useampi kultaköynnös ja voivat hyvin. Tuossa amppelissa tämä vaan ei toimi. En näe enkä tunne onko siellä amppelin pohjalla vettä lillumassa.

Laita se vesiviljelyyn ja hanki siihen Vesitasomittari, maksaa nelisen euroa. Mittarista näkee suoraan, milloin pitää kastella ja miten paljon vettä laitetaan. Multaakaan ei tarvitse vaihtaa, kun kasvi kasvaa lecasorassa.

Vierailija
34/49 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan kuitenkin sen saviruukun hankkimista. Imee itseensä kosteutta ja voi joissain tapauksissa auttaa ylikastelun yli ja estää mullan homehtumisen. En ymmärrä miksi juuri muovipurkki pitää olla. 

Jos haluaa harrastaa huonekasveja, niin eikö niille silloin kuulu hankkia myös oikeat ruukut 

Vierailija
35/49 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin juuri prkidean, aivan mahtavan hieno, mutta onkin liian korkea mun ikkunalaudalle. Mietin, mitenkähän sen kävis, jos ottais noi kepit pois ja laittais amppelin? Onnistuisko, vai katkeaako noi kukkavarret?

Kastelu varmaan hankalaa, jos tekee sen uppokastelun juurille.

Vierailija
36/49 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan kuitenkin sen saviruukun hankkimista. Imee itseensä kosteutta ja voi joissain tapauksissa auttaa ylikastelun yli ja estää mullan homehtumisen. En ymmärrä miksi juuri muovipurkki pitää olla. 

Jos haluaa harrastaa huonekasveja, niin eikö niille silloin kuulu hankkia myös oikeat ruukut 

Mulla on paljon kasveja ja ruukkuja. Olen jostain syystä mieltynyt tuohon kyseiseen amppeliin ja haluaisin vieläkin koittaa jotain siihen  saada keittiön ikkunalle.

Vierailija
37/49 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites se sellainen ilmakasvi. Niillehän riittää kai että suihkuttaa silloin tällöin

Vierailija
38/49 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aasinkorva tai juoruko se on, rönsylilja, kultaköynnös.

Tää oli yhden rönsyliljan jo tappanut 

Ja kaksi kultaköynnöstä

Ap

Vierailija
39/49 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovimuratti ei kuivu, eikä kuole.

Vierailija
40/49 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multaan ei tarvitse laittaa aitoa muovikasvia. Siihen voi laittaa myös kasvia muistuttavan muoviesineen. Esim värikkään tiskiharjan pystyyn, harjaosa ylös.

Tai vessaharjan, jos haluaa isomman kasvin.

Jos vieläkin suuremman haluaa, niin lankamoppi on kokeilemisen arvoinen. Parkettimoppeja löytyy monen värisiä, yleisimmät lie sininen ja oranssi.