Salasuhde ja hautajaiset
En keksinyt parempaa otsikkoa, saatte luvan suoda sen anteeksi.
Olin monta vuotta naimisissa olevan miehen rakastajatar (itse olen sinkku) eikä kukaan tiennyt suhteesta. Nyt hän on kuollut ja pitäisi mennä hautajaisiin. Tiedän, että itken siellä hautajaisissa niin paljon, että ihmiset kummastelevat. Pelkään, että kaikki arvaavat että meillä oli suhde, varsinkin kun en yleensä ole itkenyt edes omien lähiomaisteni hautajaisissa. Pitäisikö minun jäädä hautajaisista pois vai mitä sanotte tähän? Keneltäkään muulta en voi kysyä neuvoa.
Kommentit (76)
Miksi susta ap ei koskaan tullut virallista vaimoa?
Vierailija kirjoitti:
Onpa flataanen trolli.
Varsinainen flatus.
Pysyttele poissa ap, vie kukat haudalle myöhemmin, yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sinulle lähetti kutsun hautajaisiin, leskikö?
En tiedä mihin tarvitset tätä tietoa. Mutta miehen äiti kutsui.
AHaa, olet siis perheen tuttu.
Häpeä kun ....
Mulla ei riitä ymmärrystä näille salalutkille.
Trolli, mutta onhan näitä oikeastikin. Olen tyytyväinen omaan elämään, ettei tarvitse elää noin.
Vierailija kirjoitti:
Pysyttele poissa ap, vie kukat haudalle myöhemmin, yksin.
Ei mitään kukkia haudalle, koska sitten taas ihmetellään, että mistä ne tuli. Ap laittaa vaikka kotiinsa kukat miehen muistoksi tai johonkin muuhun paikkaan.
Älä mene hautajaisiin. Sinulla on työeste tms. päällekkäinen tilaisuus.
Otan osaa menetykseesi, mies taisi olla sinulle tärkeä.
Jos ukko oli alle 70 v., niin huutoitku on ymmärrettävää keneltä tahansa vieraalta, vaikka ei olisi erityisen läheinen. Niin paljon jäi kesken, lapset menettivät isän liian varhain, ei tullut leppoisia eläkepäiviä yhdessä lesken kanssa jne jne. Empatia on ihan normaalia.
Mikä siinä salarakkaan roolissa kiehtoo ? Itse en ikinä alentuisi moiseen , enkä antaisi anteeksi puolisolleni jos selviäisi hänen toimineen noin . Salailu ja valehtelu ja jännistyskö teitä kiehtoo , kunhan vain saatte olla se kierompi osapuoli eikä petetty ?
Miehen äidillä ei taida olla oikeuksia kutsua ketään hautajaisiin, jos miehellä oli puoliso.
Oli fiksu ja pysy poissa.
Onko kyseessä miniälle ilkeä anoppi, joka kutsuu poikansa rakastajatteren ihan miniän kiusaksi.
Vierailija kirjoitti:
En ollut riittävän tyhmä.
Mutta se on tässä epäoleellista, kun nyt on puhe hautajaisista ja avioliitto joka tapauksessa päättyy kuolemaan, oli se solmittu kenen kanssa tahansa.
Kaipaan mielipiteitä hautajaisasiaan, en moralisointia asioista joille kukaan ei voi enää mitään.
Ei muuta kuin uutta ukkomiestä metsästämään, helppoa, koska sullehan käy kaikki ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ollut riittävän tyhmä.
Mutta se on tässä epäoleellista, kun nyt on puhe hautajaisista ja avioliitto joka tapauksessa päättyy kuolemaan, oli se solmittu kenen kanssa tahansa.
Kaipaan mielipiteitä hautajaisasiaan, en moralisointia asioista joille kukaan ei voi enää mitään.
Menet vaan reippaasti hautajaisiin ja istutte vierekkäin lesken kanssa. Saman k----n ympärillähän te olette pyörineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sinulle lähetti kutsun hautajaisiin, leskikö?
En tiedä mihin tarvitset tätä tietoa. Mutta miehen äiti kutsui.
Olet siis kuitenkin perheelle tuttu, vaikkei suhteenne ollut yleistä tietoa?
Olen kyllä.
En minä sinuna menisi, jos en haluaisi nyt jälkeenpäin suhteen tulevan tietoon.
Miltei jokainen nainen aistisi tällaisen puolison salasuhteen olemassaolon, on suurta rohkeutta ja viisautta olla sitä ilmaisematta, kenties lastenkin vuoksi sietänyt. Et mielestäni ansaitse paikkaa hautajaisissa, mitä mieltä salasuhteesi olisi, aavistiko kuolemansa.
Et tietenkään mene.
Ei sulla ole oikeutta julkisesti näyttää surua tämän miehen poismenon johdosta. Valitsit olla salaisuus, joten nyt elät edelleen sen valinnan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miehen äidillä ei taida olla oikeuksia kutsua ketään hautajaisiin, jos miehellä oli puoliso.
Oli fiksu ja pysy poissa.
Tässä tapauksessa äiti järjestää hautajaiset. Täytyykö minun nyt vielä selittää, miksi näin on? Kuinka tarkka selvitys tarvitaan?
No etpä kovin tärkeä vainajalle ollut, kun olit edelleen vain se toinen nainen. Mietipä sitä!
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseessä miniälle ilkeä anoppi, joka kutsuu poikansa rakastajatteren ihan miniän kiusaksi.
Ei ole.
Tottakai menet hautajaisiin ja istut lesken viereen. Siinä on hyvä tilaisuus kertoa suhteestasi.