Fiksu mies, hyvä ammatti, elämänhallinta yms., mutta kertoo kylmänviileästi pahoja asioita joita tehnyt
Minusta jotenkin hämmentävää. Miehellä on kaikki kaikinpuolin hyvin. Hän on todella älykäs ja hyvässä asemassa. Mutta on kertonut kylmänviileästi "pahoja" asioita joita hän on tehnyt, eikä hänestä oikein saa reaktiota asioihin joihin sellaista odottaisi. Onko tämä sitten fiksua, en tiedä. Meillä on ihan hyvä luottamus.
Tavallaan mietin jonkintasoista narsismia, vai voiko olla normaalia?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia, paitsi jos psykopatia on normaalia. Psykiatriassa se määritellään aivojen poikkeavasta rakenteesta johtuvaksi häiriöksi, johon liittyy omantunnon puute, kyvyttömyys normaaliin tunne-elämään ja äärimmäinen itsekeskeisyys.
Mutta ei ole itsekeskeisyyttäkään, tavallaan ei ole yhtään mitään.
Todella outo tunne.
ap
Taitaa olla valaistunut.
Jos se tuntuu pahalta, se on paha. Voipi vahingoittua pahasti, jos jää paikalle tonkimaan sen pahan syvempää olemusta. Kannattaa vain lähteä.
Minulla on vähän samantapainen tuttavuus. Hänen oudot juttunsa eivät tosin ole pahoja tekoja, vaan ihan vain outoja. Esim. lukiossa kemian tunnilla heillä oli mukamas omaa virtsaa koeputkessa jonkin kokeen yhteydessä, ja hän väitti juoneensa sen kokeen päätyttyä. Tyyppi on niin omalaatuinen että voin uskoa hänen keksineen tehdä noin, mutta sitä on vaikeampi uskoa että omaa virtsaa olisi käytetty tunnilla kokeissa. Olisi pitänyt kysyä miksi ihmeessä, mutta keskustelu eteni nopeasti muihin asioihin.
Toisen kertomuksen tiedän täysin varmasti liioitelluksi tai ehkä jopa kokonaan sepitetyksi, koska siihen liittyy väittämä joka ei ole fyysisesti mahdollinen. Tiedän tämän koska väittämä liittyy ammattialaani, mutta mies ei tiedä minun tietävän.
Hän saattaa myös yhtäkkiä lohkaista jotain tolkuttoman loukkaavaa, mistä kuitenkin näen ettei hän ymmärrä tai tarkoita sitä loukkaavaksi.
Tämä mies on lämmin ja välittäväinen, korkeamoraalinen ihminen. Toistaiseksi teoriani on, että kyseessä on jokin neurokirjon häiriö. Vähän niin kuin Tourette, jossa henkilö möläyttelee tahtomattaan kaikenlaista idioottimaista, mutta tällä miehellä möläytykset eivät ole yksittäisiä sanoja/huudahduksia vaan kokonaisia lauseita. Sitten kun se ensimmäinen lause on tullut sanottua, hän tietoisesti jatkaa tarinan loppuun asti samalla linjalla, koska muuten tilanne vaikuttaisi valtavan omituiselta.
AP on Provo. Aina sama juttu, jokin muka-uskottava aloitus, päivystää palstalla vastaamassa, mutta antaa lisätietoa vain tipottain, ei kerro yhtään enempää asiasta.
AP luulee olevansa nokkela ja fiksu näinä aloituksineen.
Hän myös luulee olevansa hyvä ihmistuntija, kuten tämä aloituksen hahmo. Mikään ei ole typerämpää, kuin ihminen, joka kertoo olevansa hyvä ihmistuntija. Sellainen ihminen tuskin on oikeasti päätynyt suhteeseen vaikkapa oikean narsistin/psykopaatti tai muuten persoonallisuushäiriöisen ihmisen kanssa. Sellaiset ihmiset ovat niin taitavia, että sitä kuvioia ei huomaa, ennenkuin kokemuksen kautta.
Se, että pitää itseään hyvänä ihmistuntijana on lähinnä ylimielisyyttä.
Myös tämä AP.n kiinnostus psykologiaan ja aiheeseen (jos kuvitellaan, että aloitus on aito) on lähinnä itsensä korostamista. Suuria kuvitelmia siitä, että on tarpeeksi fiksu huomatakseen vaaran ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vähän samantapainen tuttavuus. Hänen oudot juttunsa eivät tosin ole pahoja tekoja, vaan ihan vain outoja. Esim. lukiossa kemian tunnilla heillä oli mukamas omaa virtsaa koeputkessa jonkin kokeen yhteydessä, ja hän väitti juoneensa sen kokeen päätyttyä. Tyyppi on niin omalaatuinen että voin uskoa hänen keksineen tehdä noin, mutta sitä on vaikeampi uskoa että omaa virtsaa olisi käytetty tunnilla kokeissa. Olisi pitänyt kysyä miksi ihmeessä, mutta keskustelu eteni nopeasti muihin asioihin.
Toisen kertomuksen tiedän täysin varmasti liioitelluksi tai ehkä jopa kokonaan sepitetyksi, koska siihen liittyy väittämä joka ei ole fyysisesti mahdollinen. Tiedän tämän koska väittämä liittyy ammattialaani, mutta mies ei tiedä minun tietävän.
Hän saattaa myös yhtäkkiä lohkaista jotain tolkuttoman loukkaavaa, mistä kuitenkin näen ettei hän ymmärrä tai tarkoita sitä loukkaavaksi.
Tämä mies on lä
Voisihan se olla jotain tällaista. Tosin mies on mielestäni myös tyypillinen sitoutumiskammoinen. Mikä kyllä viittaa tunnepuolen ongelmiin. Mutta en kyllä häntä niin hyvin vielä tunne.
Tavallaan tunnen hänet vuosien takaa, muuten olisin jo siirtynyt eteen päin.
Ap
Kertooko psykopaattivitsejä? Mun tuntema kertoi. Johtaja-asemassa, uralla raivannut ihmisiä tieltään, miellyttävä ja fiksu mutta jotenkin kylmä, halveksi heikkoutta. Juokse, saat varmasti nenillesi jossain vaiheessa, ainakin jos rakastut. Ihmiset on hänelle esineitä, kun menettää mielenkiintonsa saattaa häippäistä ilmoittamatta mitään, psykopaatti tai ainakin psykopaattisia piirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Kertooko psykopaattivitsejä? Mun tuntema kertoi. Johtaja-asemassa, uralla raivannut ihmisiä tieltään, miellyttävä ja fiksu mutta jotenkin kylmä, halveksi heikkoutta. Juokse, saat varmasti nenillesi jossain vaiheessa, ainakin jos rakastut. Ihmiset on hänelle esineitä, kun menettää mielenkiintonsa saattaa häippäistä ilmoittamatta mitään, psykopaatti tai ainakin psykopaattisia piirteitä.
Ei kyllä kerro xD
Joo alan kallistua siihen että en häntä enää tapaa. Minulla oli ennen heikko kohta tällaisia miehiä kohtaan. Mutta nykyään kun vaistoan tällaisen sarjadeittailijan, menetän pian mielenkiinnon. Tekee asiat paljon helpommiksi.
Hän haluaa miellyttää vain jos saa siitä jotain. Muuten suhde ei kehity.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voisihan se olla jotain tällaista. Tosin mies on mielestäni myös tyypillinen sitoutumiskammoinen. Mikä kyllä viittaa tunnepuolen ongelmiin. Mutta en kyllä häntä niin hyvin vielä tunne.
Ap
Tämä minunkaan tuttavani ei ole mitenkään innokas sitoutumaan, mutta arvelen sen johtuvan ihan siitä että hän lienee melko hankala elämänkumppanina. On saanut monelta naiselta näpeilleen parisuhteissa, tullut petetyksi ja jätetyksi. Hankaluus ei ole pahuutta vaan sitä sellaista erikoisuutta ja outoutta, mitä ei varmaan moni nainen jaksa, varsinkaan neurotyypilliset naiset. Ehkä hän on vain todennut että parempi elää yksin kuin saada jatkuvasti pyyhkeitä.
Millaisessa ammatissa tämä sinun tuntemasi mies on? Minun tuttuni on yliopistossa professorina. Tiedän hänet empaattiseksi ihmiseksi siitä kun kuuntelen miten hän sietää oppilailta kaikenlaista typeryyttä ja yrittää parhaansa mukaan auttaa heitä pärjäämään opinnoissa. Puheet ovat välillä kyynisiä ja kylmäkiskoisiakin, mutta käytännön teoista näkee miten paljon hän välittää.
t. Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tämä minunkaan tuttavani ei ole mitenkään innokas sitoutumaan, mutta arvelen sen johtuvan ihan siitä että hän lienee melko hankala elämänkumppanina. On saanut monelta naiselta näpeilleen parisuhteissa, tullut petetyksi ja jätetyksi. Hankaluus ei ole pahuutta vaan sitä sellaista erikoisuutta ja outoutta, mitä ei varmaan moni nainen jaksa, varsinkaan neurotyypilliset naiset. Ehkä hän on vain todennut että parempi elää yksin kuin saada jatkuvasti pyyhkeitä.
Millaisessa ammatissa tämä sinun tuntemasi mies on? Minun tuttuni on yliopi
Se on hyvin totta että asiat ei ole niin yksinkertaisia, tai ihan siltä miltä näyttää. Minutkin voisi helposti tulkita sitoutumiskammoiseksi, vaikka kyse on siitä että ihmiset eivät yleensä ole kovin luotettavia. Se on valitettavaa. Yhden ihmisen kanssa olen ollut 20 vuotta.
Tämä mies on asiantuntija ja johtajana. En viitsi kovin tarkkaan kertoa. Ala ei todellakaan ole ihmisläheinen. Todennäköisesti hän ei ole ihmisenä helppo ja itse olen kiltti ja vähän outo. Sillä tavalla sovimme yhteen. Siedän paljon, mutta vaadin luottamusta ja rehellisyyttä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvin totta että asiat ei ole niin yksinkertaisia, tai ihan siltä miltä näyttää. Minutkin voisi helposti tulkita sitoutumiskammoiseksi, vaikka kyse on siitä että ihmiset eivät yleensä ole kovin luotettavia. Se on valitettavaa. Yhden ihmisen kanssa olen ollut 20 vuotta.
Tämä mies on asiantuntija ja johtajana. En viitsi kovin tarkkaan kertoa. Ala ei todellakaan ole ihmisläheinen. Todennäköisesti hän ei ole ihmisenä helppo ja itse olen kiltti ja vähän outo. Sillä tavalla sovimme yhteen. Siedän paljon, mutta vaadin luottamusta ja rehellisyyttä.
Ap
Minä tekisin varmaan niin, että kun hän sanoo jonkun tuollaisen pelottavan jutun, niin kysyisin siitä saman tien jotain lisää. Esim. miltä hänestä tuntuu ajatella sitä kun hän pelasi kollegansa ulos. Ja miksi hän niin teki. Jos kollega oli vaikkapa työpaikkakiusaaja niin minulta riittäisi paljon enemmän ymmärrystä verrattuna siihen, että hänet haluttiin pois pelistä koska hän oli niin hyvä työssään (ja ko. mies ei siedä itseään lahjakkaampia lähellään).
Kysymällä selviää usein paljon. Jos hän yrittää nolata sinut siitä että "kehtaat" kysyä tuollaisia, niin siinä on minusta jo riittävästi merkkejä että kannattaa ottaa etäisyyttä. Fiksu ja hyvää tarkoittava ei yleensä koe ongelmaksi selostaa tarkemmin toimintaansa ja motiiveja siellä taustalla.
Vaisto, intuitio kertoo ensimmäisen 7 sekunnin aikana. Sitten on vaarana että tottuu ja ohittaa oudon olon.
Vierailija kirjoitti:
AP on Provo. Aina sama juttu, jokin muka-uskottava aloitus, päivystää palstalla vastaamassa, mutta antaa lisätietoa vain tipottain, ei kerro yhtään enempää asiasta.
AP luulee olevansa nokkela ja fiksu näinä aloituksineen.
Hän myös luulee olevansa hyvä ihmistuntija, kuten tämä aloituksen hahmo. Mikään ei ole typerämpää, kuin ihminen, joka kertoo olevansa hyvä ihmistuntija. Sellainen ihminen tuskin on oikeasti päätynyt suhteeseen vaikkapa oikean narsistin/psykopaatti tai muuten persoonallisuushäiriöisen ihmisen kanssa. Sellaiset ihmiset ovat niin taitavia, että sitä kuvioia ei huomaa, ennenkuin kokemuksen kautta.
Se, että pitää itseään hyvänä ihmistuntijana on lähinnä ylimielisyyttä.
Myös tämä AP.n kiinnostus psykologiaan ja aiheeseen (jos kuvitellaan, että aloitus on aito) on lähinnä itsensä korostamista. Suuria kuvitelmia siitä, että on tarpeeksi fiksu huomatakseen vaaran ajoissa.
Minä allekirjoitan tämän. Olen ollut tuollainen nuorempana, jotenkin kuolematon ja utelias. Joten kerron, miksi olin sellainen. Pelkäsin äitiäni hänen rajuutensa ja väkivaltaisuutensa takia, mutta opin jotenkin lukemaan häntä. Kasvaessani koin olevani turvassa kaikenkarvaisten ilmiöiden keskellä, kunhan ymmärrän mitä tapahtuu ja miksi. Rakastuin ajatukseen, etten ole haavoitettavissa. Ylimieltä toki, mutta tavallaan hyvin perusteltua. Olinhan älykäs ja perehtyväinen. Henkistä surffaamista. Mutta tuo on jonkinlainen yliärsyke, johon jää koukkuun. Niinkuin moni tietää.
Sittemmin olen aikuistunut ja ymmärtänyt, että olin kuin judomestari, joka ei ymmärrä, että pyssyt on keksitty ja pahiksella voi olla sellainen. Nykyisin en kuvittele itsestäni liikoja, ja olen allerginen tälle ilmiölle muissakin. En pidä siitä, että sitä nostetaan kulttuurissa arvoon ymmärtämättä sen traumaattista taustaa. Vaaralliset ovat vaarallisia, eikä heitä tarvitse sen tarkemmin ymmärtää, ellei se liity omaan ammattiin. Läheissuhteissa sellaisesta kielivät asiat ovat välitön lähtökäsky, eikä niitä jäädä tulkitsemaan vaihtoehtoisesti ja miedommin.
Tämähän ei välttämättä koske aloittajaa jos hän on todellinen, mutta kun nyt ihmistuntemista alettiin viljellä niin tämä on minun korteni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Millaisessa ammatissa tämä sinun tuntemasi mies on? Minun tuttuni on yliopi
Monet narsistit esittävät olevansa hyviä ja empaattisia ihmisiä. Ja sitäkin, että juuri he ovat saaneet näpeilleen ja sietäneet kaikenlaista. Se on heidän maskinsa.
Jos siinä kokonaissudessa on mikään riitasointu, se on merkki siitä, että kaikki ei ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minä tekisin varmaan niin, että kun hän sanoo jonkun tuollaisen pelottavan jutun, niin kysyisin siitä saman tien jotain lisää. Esim. miltä hänestä tuntuu ajatella sitä kun hän pelasi kollegansa ulos. Ja miksi hän niin teki. Jos kollega oli vaikkapa työpaikkakiusaaja niin min
Ja kannattaa myös muistaa, että ihmiset valehtelevat. Eli hän saattaa keksiä jonkin valetarinan, joten kannattaa kiinnittää tarkkaan huomio siihen, mitä hän vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahoja asioita hän kertoo? Huijasi verottajaa vai pisti eksänsä kylmäksi?
Hän ei mitään kovin yksityiskohtaisesti kerro, mutta ainakin pelasi työkaverinsa jotenkin rumasti pois, toinen työkaveri oli pyytänyt huomioimaan tunteet ja hänestä se oli ollut vain outoa. Ja sitten on murtautunut paikkoihin.
Asioita joita rivien välistä tulee esille, joskus hän ihan kertoo joitain niistä.
ap
Toistan, kuulostaa eksältä psykopaattinarsistiltani.
Ovatko nuo jutut sinusta normaaleja? Selitettävissä jotenkin normaaleiksi???
No, sitä saa mitä tilaa, muista se, jos teet tilauksen.
Hänelle ei synny empatiaa tuosta vaan kesken elämän, koska se vaatisi kevyemmässä tapauksessa pitkän terapian ja pahemmassa aivojen fyysisen rakenteen muutoksen.
Vierailija kirjoitti:
Moni saa kiksejä että tulevat omasta mielestään hyvin toimeen tunnekylmien kanssa.
Miehelle olet vain tyhmä, sinisilmäinen uhri.
Narsistit ja psykopaatit voi olla hyviä työnhakijoita. Mikään ei ole häirinnyt keskittymistä esim opiskeluissa. Niille on tärkeää moitteeton ulkoasu. Tai jonkin roolin mukainen, identifioituu sitten rockmuusikoksi tai eräoppaaksi tai miksi vaan. Pitää olla titteli, määritelmä mikä on. Koska ovat sisältä tyhjiä. Pelkkiä pierunkuoria ovat.
Oikea terve rakas voisi olla ihan tavallinen ihminen.
Jos on erinomainen koulumenestys
Hyvä eräopas tai kitaristi
On pierunkuori???
jotain rajaa nyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän saattaa myös yhtäkkiä lohkaista jotain tolkuttoman loukkaavaa, mistä kuitenkin näen ettei hän ymmärrä tai tarkoita si
Komeat miehet saa seksiä ilman sitoutumista.
Saa pitää omat rahat ja vapauden.
Tuo on vain loogista.
Voi olla myös sosiopaatti tai sadistinen narsisti. Usein nämä tavallaan varoittavat suhteen alussa kertomalla asioita, joita ovat tehneet ja tukevat tekemään myös sinulle suhteen edetessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Millaisessa ammatissa tä
Eikö mies kosi?
Ehkä se nai jonkun 25 vuotiaan
ja pitää sut sivusuhteena.
Pari vuotta niin on yksi voimaantuva yh lisää palstalla.