Kannattaako kertoa muille että puoliso on pettänyt?
En toisaalta haluaisi kuormittaa muita omilla murheilla, toisaalta ehkä pelkään että jos avaudun näin kipeästä asiasta ja jäänkin ilman tukea, tai en tiedä. Auttaisiko se vai ei. En ole varma edes jäädäkö suhteeseen vai erotako. Jos jään, niin suhtautuuko ihmiset huonosti jos tietää että on petetty. Olenko säälittävä. En tiedä.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Mä kerroin ja sain sääliä osakseni. Tuosta on nyt 15 vuotta aikaa ja suhde päättyi siihen.
Mulla on ollut kaksi vakavampaa suhdettakin sen jälkeen.
Yhä muhun suhtaudutaan säälien. Mä olen se reppana, jota petettiin. En osaa pitää miestä, siksi se petti. yms. Se mieshän lähti suurin piirtein sankarina, kun tämmöstä varpusta hetken edes kannatteli.
Tyyppihän oli täyshäntäheikki. Silmät avautuivat jälkeenpäin. Se oli pettänyt koko kuutisen vuoden ajan, mitä yhdessä oltiin.
Äitini piti mua täytenä typeryksenä, kun suhteesta lähdin. Parasta mitä mulle on koskaan tapahtunut.
Nykyisen kanssa nyt kahdeksan vuotta ja yhä jengi haikailee sen pettäjän perään. Joo, ei vietetä joulua yhdessä suvun kanssa.
Munkin äiti olisi halunnut jälleen kutsua mua pettäneen ja mun lompakolla loisineen ex-miehen, josta erosin 15 vuotta sitten, suvun yhteiseen joulunviettoon. Muka draamailen, kun sanoin, että se pilaisi minun joulun.
Jos pettäjä on mies se pitää tuoda julkisesti esille kaikkien haukuttavaksi mutta jos pettäjä on nainen pitää tehdä kaikkensa että se pettäminen ei paljastu ja ettei kukaan vaan saa tietää.
Tai no jos naisilta kysytään miehen pettäminen on vain miehen vikaa johon nainen ei ole mitenkään vastuussa mutta jos nainen pettää on siihenkin syyllinen mies ja miehen pitää kantaa vastuu siittä naisen pettämisestä. Tätähän naiset ovat vuosia sanoneet ja huutaneet
En ymmärrä, miksi asiasta pitäisi kertoa. Eikä se ole pelkästään petettyä tai pettäjää koskeva asia. Se koskettaa lähipiiriä, sukua, mahdollisia lapsia ja ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se tilannetta parantaa kertomalla se muille?
Itse se ongelma on ratkaistava valitettavastitsemppiä 🍀
Ei se parannakkaan mutta toisten asioista juoruilu on ihaninta mitä tiedän varsinkin kun pikkusen värittää niitä juoruja.
Ei ole vielä. Vielä ei ole riistokapitalistit alkaneet riistämään omaa henkeään. Sitä juhlaa odotellessa pidetään skumpat kylmässä
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi asiasta pitäisi kertoa. Eikä se ole pelkästään petettyä tai pettäjää koskeva asia. Se koskettaa lähipiiriä, sukua, mahdollisia lapsia ja ystäviä.
Jos asia koskee koko lähipiiriä, niin miksi sitä pitäisi salailla?
Tottakai murheet jaetaan lähimpien ystävien kanssa. Puolisosi häpeä, ei sinun. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän iloa siitä, että olisin kertonut pettämisestä olisi ollut syöpää sairastavalle lapselle tai muistiongelmien kanssa kamppailevalle anopille? Ihmisten elämästä tietää vain pienen osan. Omalla toiminnallaan voi tehdä joko hyvää tai pahaa - harvoin mikään valinta on täysin neutraali.
Jos se sinun oloasi helpottaa, niin kerro. Ajattele omaa oloasi. Pettäjän häpeä, ei sinun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän iloa siitä, että olisin kertonut pettämisestä olisi ollut syöpää sairastavalle lapselle tai muistiongelmien kanssa kamppailevalle anopille? Ihmisten elämästä tietää vain pienen osan. Omalla toiminnallaan voi tehdä joko hyvää tai pahaa - harvoin mikään valinta on täysin neutraali.
Miksi täytyy mennä noin ääripäihin? Dementikkoanoppi ja syöpää sairastava lapsi? Miksi parisuhdekriisin syytä pigäisi salata, jos joku läheinen kysyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täytyy mennä noin ääripäihin? Dementikkoanoppi ja syöpää sairastava lapsi? Miksi parisuhdekriisin syytä pigäisi salata, jos joku läheinen kysyy?
Tuo oli oma tilanteeni pettämisen paljastuessa. Emme koskaan tiedä edes läheisten asioita täysin, pitäisikö kaikki 'oksentaa'- muiden niskaan.
Kerro somessa ja tägää molemmat. Näin yksi tuttu teki.
En olisi halunnut kuulla työkaverin miehen pettämisestä, en siitä että isä petti äitiä ja isoisä isoäitiä. En myöskään mitenkään välttämättä olisi halunnut kuulla yksityiskohtia kälyn syrjähypyistä.
Mitä vanhemmaksi tulen, sen paremmin tajuan viisauden siinä, että pitää asiat jossei omanaan niin ainakin pienessä piirissä.
Jälkikäteen voi hyvinkin katua sitä, että on pessyt likapyykkiä pitkin kyliä.
N52
Vierailija kirjoitti:
Mä kerroin ja sain sääliä osakseni. Tuosta on nyt 15 vuotta aikaa ja suhde päättyi siihen.
Mulla on ollut kaksi vakavampaa suhdettakin sen jälkeen.
Yhä muhun suhtaudutaan säälien. Mä olen se reppana, jota petettiin. En osaa pitää miestä, siksi se petti. yms. Se mieshän lähti suurin piirtein sankarina, kun tämmöstä varpusta hetken edes kannatteli.
Tyyppihän oli täyshäntäheikki. Silmät avautuivat jälkeenpäin. Se oli pettänyt koko kuutisen vuoden ajan, mitä yhdessä oltiin.
Äitini piti mua täytenä typeryksenä, kun suhteesta lähdin. Parasta mitä mulle on koskaan tapahtunut.
Nykyisen kanssa nyt kahdeksan vuotta ja yhä jengi haikailee sen pettäjän perään. Joo, ei vietetä joulua yhdessä suvun kanssa.
Mut hei, tuo oikeasti kertoo vain niistä sun sukulaisista, ei sinusta. Inhottavia tyyppejä, joiden mielipiteistä on turha välittää.
Vierailija kirjoitti:
En olisi halunnut kuulla työkaverin miehen pettämisestä, en siitä että isä petti äitiä ja isoisä isoäitiä. En myöskään mitenkään välttämättä olisi halunnut kuulla yksityiskohtia kälyn syrjähypyistä.
Mitä vanhemmaksi tulen, sen paremmin tajuan viisauden siinä, että pitää asiat jossei omanaan niin ainakin pienessä piirissä.
Jälkikäteen voi hyvinkin katua sitä, että on pessyt likapyykkiä pitkin kyliä.
N52
Viisaita sanoja!
Vierailija kirjoitti:
No puolisolle sitä ei nyt ainakaan kannata paljastaa.
Tiedätkö, mitä valheessa eläminen aiheuttaa perheen lasten mielenterveydelle ja sitä kautta fyysiselle kunnolle? Tiedätkö mitä se aiheuttaa useamman sukupolven kohdalla kertautuessaan? Ei ole ihme, että psykiatrisiin palveluihin on huikeat jonot.
Saat tehdä just niinkuin haluat. Itse kertoisin lähimmille ystävilleni tai sellaiselle ystävälle kuka ymmärtää ja kenen kanssa voi jutella luottamuksellisesti. Toki saat kertoa kelle haluat kunhan se ei täytä yksityiselämää koskevan tiedon levittämisen tunnusmerkkejä miehen osalta.
Ei välttämättä kannata. Ne ihmiset, jotka tietävät, eivät hyväksy sitä jos kuitenkin haluat jatkaa suhdetta. Joudut myöhemmin selittelemään suhteen jatkumista useita kertoja. Kokemusta on.